Home / گلهای آپارتمانی / نگهداری از فیلودندرون قلبی با تمام فوت و فن ها و نکات مهم

نگهداری از فیلودندرون قلبی با تمام فوت و فن ها و نکات مهم

نگهداری از فیلودندرون قلبی با تمام فوت و فن ها و نکات مهمی که باعث رشد بهتر و شادابی بیشتر گیاه میشه رو در این مطلب تقدیم شما دوستان می کنم.

فیلودندرون قلبی پدربزرگ فیلودندرون ها هست😅 منظورم اینه که رایج ترین نوع فیلودندرون هست و معمولا همه ما در گلخونه ها و گلفروشی ها به وفور دیدیمش و یا داخل منزل حداقل یه گلدون ازش داریم.

تنوع گونه های فیلودندرون خیلی زیاده و ما قبلا در مورد فیلودندرون برکین ، فیلودندرون پرنسس صورتی ،  فیلودندرون شاهزاده و فیلودندرون گوش گرگی صحبت کردیم.

این مطلب هم به صورت اختصاصی به معرفی فیلودندرون برگ قلبی اختصاص داره.

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن به کانال اصله روی لینک بزنید👇👇👇

کانال اصله در ایتا

بیشتر افراد مبتدی این گیاه را با پتوس اشتباه میگیرن.

در حالی که گونه این دو گیاه کاملا با هم متفاوت هست و از نظر ظاهری هم تفاوت هایی با هم دارن.

  • برگ های فیلودندرون قلبی کوچک و قلبی شکل هستن در حالیکه برگ های پتوس بزرگ تر و کشیده هستند.
  • برگ های فیلودندرون قلبی براق تر و مومی تر هستند.
  • فیلوندرون قلبی با ساقه های بلند و باریک و ریشه های هوایی فراوان رشد میکنه در حالی که ساقه های پتوس ضخیم ترن و ریشه های هواییشون به ندرت رشد میکنن مگر این که قیم داشته باشن.

نکات مهم نگهداری از فیلودندرون قلبی

نور مورد نیاز:

این گیاه به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد. اما باید در مکان روشن با نور غیرمستقیم باشه. در صورتی که نور گیاه کم باشه، رشد برگ ها کندتر، فاصله برگ ها بیشتر و سایز برگ ها هم کوچک تر میشه. پنجره شرقی و شمالی برای این گیاه مناسبه و اگر پنجره جنوبی دارین باید حواستون باشه که آفتاب ظهر اونم در تابستان روی گیاه نباشه.

آبیاری مورد نیاز:

مهم ترینن کته برای آبیاری این گیاه اینه که باید آبیاری همراه با بررسی رطوبت خاک انجام بشه. نوع خاک، مکان نگهداری گلدان، جنس گلدان و … روی مدت زمان آبیاری تاثیر داره. پس حتما اجازه بدین 4-5 سانت از سطح خاک خشک بشه بعد اقدام به آبیاری کنید.
در صورتی که آبیاری زیاد انجام بشه، ریشه ها به سرعت درون خاک لهیده میشن و گیاه در مدت کوتاهی کلا از بین میره.

علائم آبیاری زیاد در فیلودندرون ها:

  • زرد شدن برگ ها از پایین
  • افتادن و بی حالی برگ ها
  • ساقه های نرم و آبکی
  • ریشه های پوسیده
  • وجود لک های سوختگی نرم روی برگ ها
  • استشمام بوی بد از خاک
  • مرطوب بودن دائمی خاک

نگهداری از فیلودندرون قلبی

خاک مورد نیاز:

فیلودندرون قلبی نیاز به خاکسی بک با زهکشی بالا داره. خاکی که بتونه هوا رو به خوبی جابجا کنه و اکسیژن مورد نیاز رو به ریشه ها برسونه. خاک برگ استفاده نکنید چرا که این خاک مملو از آلودگی و لارو حشرات هست و بعد از مدتی مجبور به تعویض مجدد خاک میشین.
خاک هلندی اصلی بدون خاک برگ کاملا سبک و مغذی در فروشگاه اینترنتی اصله موجوده.

دما و رطوبت مورد نیاز:

این گیاه بومی مناطق گرم برزیل هست. بهترین محدوده دمایی بین 21 تا 32 درجه سانتیگراد هست. این نکته رو در نظر داشته باشین که فیلودندرون قلبی به تغییرات دمایی حساس هست و این مورد میتونه شوک به گیاه وارد کنه. پس در جایی قرار بدین که در معرض باد و یا پشت پنجره هایی که هوای سرد داخل میشه قرار ندین.

رطوبت دوست هم هست و باید رطوبتی بیشتر از اون چیزی که در محیط منزل وجود داره رو در اختیارش بزارین. برای این کار غبارپاشی کنید و یا برای گیاه جزیره درست کنید.

نگهداری از فیلودندرون قلبی

تکثیر فیلودندرون قلبی:

این گیاه همانند سایر هم خانواده های خودش و همین طور گیاه پتوس از طریق ساقه و با گره یا ریشه هوایی تکثیر میشه. در صورت مایل میتونید مقاله بهترین روش تکثیر پتوس را مطالعه کنید.

 

برای خرید خاک و کودهای مورد نیاز این گیاه، میتونید از طریق اینستاگرام (@acle_ir) یا برقراری تماس با اکانت (@imagepad) در ایتا و تلگرام با کارشناس مربوطه در ارتباط باشید.

About اصله

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *