Home / آفات و بیماری ها / علت پژمرده شدن گل کریسمس و ریزش برگ ها

علت پژمرده شدن گل کریسمس و ریزش برگ ها

علت پژمرده شدن گل کریسمس و ریزش برگ های گیاه بنت قنسول چیست؟

گل بنت قنسول یا گل کریسمس، گل سرخ برگه، گل یلدا یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که برگ های رنگ آن روحی تازه به هر محیطی میدهد و شادابی را به ارمغان می آورد.

این گیاه در زمان کریسمس نیز کاربرد بسیاری در تزئینات دارد.

ریزش برگهای بنت قنسول : عامل آن می تواند کمبود ازت باشد . البته ضعف ریشه ها ، آبیاری زیاد ، بیماری های ریشه و زیادی کودهای شیمیایی هم می تواند باعث زردی و ریزش برگها شود .

شرایط سرما و خاک مرطوب بیماریهای ریشه را افزایش می دهد. اگر برگهای پایین زرد شدند و ریزش کردند حتما شرایط محیطی و رطوبتی خاک گیاه را بررسی کنید زیرا این مسئله ممکن است به دلیل پوسیدگی ریشه باشد.

علت پژمرده شدن گل کریسمس 

گرمای بیش از اندازه و تشنگی گیاه و همین طور آبیاری بیش از حد می تواند از علت های بروز این مشکل باشد ، علت را ریشه یابی و سپس به رفع آن اقدام کنید. کمبود رطوبت نیز این مشکل را ایجاد میکند و برای رفع آن می توانید از روش های تامین رطوبت کمک بگیرید.

علت ریزش برگ گل کریسمس

قارچ های مختلفی می توانند منجر به پوسیدگی ریشه های این گیاه شوند.پژمردگی ناشی از قارچ فیتوفترا در مواردی باعث پژمردگی و خشک شدن برگهای یک شاخه در گلدان شده و در موارد دیگر باعث پژمرده شدن و خشکیدگی قسمتهای انتهایی ساقه ها خواهد گردید.

در صورتی که بیماری در قسمت اتصال ساقه به خاک ظاهر شود باعث پژمردگی و خشکیدگی تمام بوته خواهد شد.جهت کنترل شیمیایی بیماری ضدعفونی خاک گلدان با قارچکش متالاکسیل به صورت مخلوط نمودن این سم به میزان ۰/۵-۰/۳ درصد با خاک توصیه می شود

کمبود نیتروژن

ریزش برگها میتواند از کمبود نیتروژن (ازت) باشد از طرفی دیگر پیچ خوردگی به سمت پایین برگهای جوان و ریزش و ظهور نوارهای زرد روی برگها ممکن است از تجمع و سمیت آمونیوم (نوعی ترکیب حاوی نیتروژن) باشد که در دماهای پایین و رطوبت زیاد موجب صدمه به گیاه میشود. بنابراین در استفاده از کودهای حاوی نیتروژن باید دقت داشته باشیم که کودیاری بیش از اندازه نیز برای گیاه مضر است و بهتر است کودها در حداقل ممکن به گیاه داده شود.

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید
برای پیوستن به کانال اصله روی لینک بزنید👇👇👇

کانال اصله در ایتا

About اصله

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *