Home / مقالات / بهترین گلدان برای سانسوریا

بهترین گلدان برای سانسوریا

بهترین گلدان برای سانسوریا چه نوع گلدانی هست؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟

گیاه سانسوریا یکی از گیاهان آپارتمانی که بسیار محبوب می باشد و در خانه ها و دفتر های کار بسیاری آن را مشاهده می کنید.

گیاه سانسوریا را به اسم زبان مار یا زبان مادر شوهر هم می شناسند، شاید به دلیل شکل خاص این گیاه است که این نامگذاری را به آن داده اند.

اما در بررسی این گیاه باید بگوییم که گیاهی مقاوم بوده و نگهداری از آن بسیار آسان می باشد، نیاز به آبیاری کمی دارد و به طور کل گیاه بی دردسری است، از طرف دیگر غیر از زیبایی تصفیه کننده هوا می باشد و هر جایی که باشد می تواند هوای آنجا را تصفیه نماید.

بنا بر این از این گیاه حتما در خانه یا محل کار خود نگهداری نمایید زیرا محل را از آلودگی های هوا تصفیه می کند.

بهترین گلدان برای گل سانسوریا گلدانی است که زهکشی مناسبی داشته باشد و آب را از خود عبور دهد، به این دلیل که این گیاه در صورت قرار گرفتن با رطوبت زیاد می پوسد و از بین می رود.

خرید و انتخاب گلدان سانسوریا، مستلزم شناخت نسبی از این گیاه بخصوص میباشد، ویژگی ها و نیازهای هرگیاه به نور، رطوبت، خاک و فضای موردنیاز برای ریشه و همچنین شرایط نگهداری آنها، ایجاب میکند در انتخاب گلدان مناسب که دارای ویژگی های مناسب سانسوریاست، دقت لازم بعمل آید. ولی مهمترین نکته گلدان سانسوریا اندازه و زهکشی آن است. در ضمن باید توجه داشته باشید انتخاب گلدان میتواند برروی رشد و شکوفایی و حتی عمر این گیاهان تاثیر زیادی داشته باشد. انتخاب اشتباه گلدان در بیشتر موارد باعث مرگ سانسوریا میشود که حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن به کانال اصله روی لینک بزنید👇👇👇

کانال اصله در ایتا

 

 

بهترین گلدان برای سانسوریا

بهترین گلدان برای سانسوریا

در خرید و انتخاب گلدان سانسوریا به مواردی چون سایز گلدان، رنگ، جنس ، نوع گیاه و… باید توجه داشته باشید

سایز گلدان از موارد بسیار مهمی است که اگر به درستی رعایت نشود رشد گیاه شما برای مدتی متوقف خواهد شد. اگر برای تعویض گلدان میخواهید گلدان خریداری کنید بهتر است گلدان جدید فقط یک سایز از گلان قبلی بزرگتر باشد تا انرزی گیاه صرفا صرف بزرگ کردن ریشه نشود.

در انتخاب گلدان سانسوریا زهکشی از همه مهمتر است، بیشتر فروشندگان گلدان برای سانسوریا، همواره با این سئوال خریداران مواجه میشوند که آیا گلدان سانسوریا باید سوراخ داشته باشد؟

یکی از مهمترین معیارهای تاثیرگذار در انتخاب گلدان سانسوریا، داشتن قدرت زهکشی بالا است. به همان دلایلی که در شناخت این گیاه توضیح داده شد، این گیاه به آبیاری بیش از حد حساس است. به حدی که داشتن رطوبت زیاد میتواند باعث پوسیدگی آن گردد، زهکشی گلدان سانسوریا باید به نحوی باشد که درصورت آبیاری زیاد از حد بتواند آب مازاد را خارج نماید.

داشتن سوراخ های کوچک به تعداد ۲ یا ۳ سوراخ ریز در زیر گلدان میتواند این اطمینان را ایجاد نماید که آب مازاد در خاک و ریشه این گیاه باقی نمی ماند، لذا گلدان مناسب برای سانسوریا یا باید دارای سوراخ باشد یا بتوان با ابزار مناسب این سوراخ ها را تعبیه کرد.

در صورتی که گلدان زهکشی مناسبی نداشته باشه و آب به سرعت یا کم کم خارج بشه باعث وارد شدن صدماتی به گیاه میشه.

مثلا میتونیم علت چروک شدن سانسوریا رو همین زهکشی نامناسب گلدان هم بدونیم.
یا این که شاید با توجه به مراقبت هایی که از این گیاه میکنید این سوال در ذهنتون ایجاد بشه که چرا برگ های سانسوریا زرد می شود؟ 

پاسخ روشنه. عدم زهکش مناسب و یا بسته شدن سوراخ های زیر گلدان سبب تجمع آب در خاک میشه و میتونه زردی و خرابی برگ ها رو بهه مراه داشته باشه.

بهترین نوع جنس در انتخاب گلدان مناسب برای سانسوریا، گلدان های رایج سفالی یا گلی است که در اندازه ها و قالبهای متنوع در بازار موجود است. به دلیل داشتن خلل در دیواره ها، رطوبت اضافی از آن خارج میشود و هوادهی هم انجام میگردد. البته دارای معایبی مانند سنگینی و شکستنی بودن هم هستند و همچنین ترک خوردن بدنه آنها در آب و هوای سرد، اما با توجه به ویژگی های گفته شده و خصوصیات این نوع گلدان، انتخاب گلدان سفالی، بهترین گلدان برای گل سانسوریاست.

در کنار این نوع گلدان، گلدان های پلاستیکی، سرامیکی و نوع بتنی نیز مورد استفاده قرار میگرد. این نوع گلدان ها، علیرغم نداشتن خلل در بدنه خود، در صورت داشتن سوراخ های مناسب برای تخلیه آب و رطوبت اضافی میتواند برای گلدان سانسوریا، با توجه به معیارهایی مانند قیمت، سبکی، زیبایی و شکل خاص و سایر موارد، مورد استفاده قرار گیرد.

نکته: در صورت داشتن توجه به دو عامل مهم، یعنی داشتن سوراخ برای تخلیه آب مازاد و منفذهایی برای تبادل رطوبت و هوا با بیرون، از هر جنسی برای گلدان سانسوریا میشود استفاده کرد تا بهترین گلدان برای گل سانسوریا داشته باشیم.

About اصله

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *