Home / مقالات / راز نگهداری گلهای آپارتمانی تازه خریداری شده

راز نگهداری گلهای آپارتمانی تازه خریداری شده

راز نگهداری گلهای آپارتمانی تازه خریداری شده در چیست؟

خرید گل و گیاه آپارتمانی همیشه لذت بخش و هیجان انگیزه! مخصوصا وقتی به فصل بهار نزدیک میشیم این هیجان و شگفتی در ما بیشتر میشه و دوست داریم هر جای خالی داخل منزل رو با یه گلدان گل پر کنیم!

قبل از خرید بیاین به یک گام بسیار مهم نگاه کنیم که خیلی از صاحبان گل و گیاه موقع خرید گیاهان جدید تمایل دارن از ان بگذرند

و آن چیزی نیست جز: قرنطینه کردن گیاهان!

در واقع راز نگهداری گلهای آپارتمانی تازه خریداری شده همین مسئله قرنطینه کردن هست.

در این مطلب قصد داریم به چند دلیل اشاره کنیم که چرا باید گیاهان تازه خریداری شده خودتون را قرنطینه کنید و چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

پس حتما قبل از خرید هر نوع گل و گیاهی، حالا چه برای داخل منزل و چه برای فضای باز، حتما این مقاله رو مطالعه کنید و نکات گفته شده رو به ذهن بسپارید.

اگر بعد از خرید هم هر نوع مشکلی برای گیاهتون پیش آمد میتونید با کارشناسان ما در ایتا ارتباط برقرار کنید و مشاوره رایگان بگیرید.

 

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن کافیه روی لوگوی ایتا در بالای صفحه بزنید و عضو کانال گل و گیاه در ایتا بشین

 

اگر دوست دارین روش های نگهداری گیاهان آپارتمانی رو بلد بشین یا این که از نحوه قلمه زدن اون ها اطلاعات کافی رو بدست بیارین کافیه عضو کانال پرورش گل و گیاه در ایتا بشین روی لوگوی بالای سایت بزنید و عضو کانال پرورش گل و گیاه در خانه ایتا بشین. 

ما در ایتا هر روز فعالیت داریم و گروه پرسش و پاسخ هم داریم که میتونید مستقیم و البته رایگان با گیاهپزشک در ارتباط باشین.

قرنطینه؛ راز نگهداری گلهای آپارتمانی تازه خریداری شده

قرنطینه گلهای آپارتمانی تازه خریداری شده یک گام بسیار مهم است که بسیاری از علاقه مندان به گیاهان اغلب فراموش می کنند. هنگامی که یک گیاه جدید را به خانه می اورید، ممکن است با افات یا بیماری هایی همراه باشد که می تواند به گیاهان دیگر شما اسیب برساند. این تهدیدات ممکن است اشکار نباشند، اما اگر به سرعت از انها مراقبت نکنید، می توانند مضر باشند.

قرنطینه کردن میتونه بین یک تا دو هفته طول بکشه. اما در این مدت خیالتون راحت میشه که گیاه بیماری و یا آفتی نداره و از این رو شما از سلامت تمام گیاهانتون محافظت میکنید.

تصورات غلط رایج در مورد قرنطینه گیاهان

حالا که متوجه شدیم قرنطینه کردن گیاهان اهمیت زیادی داره بیاین در مورد بعضی از تفکرات غلط در این باره هم بحث کنیم.

1- قرنطینه فقط برای گیاهانی است که به وضوح بیمار هستند

درسته که قرنطینه به ویژه برای گیاهانی که به وضوح بیمار هستند مهمه، اما آفات یا بیماری ها ممکن است همیشه قابل مشاهده نباشند. از این رو شما از وجود اون ها آگاهی پیدا نمی کنید و باعث آسیب رسیدن به سایر گیاهانتون میشین.

 

2- یک بررسی کلی گیاه کافی هست

نگاهی سریع به گیاه میتونه به شما در پیدا کردن مشکلاتی که کاملا مشخص هستند مثل بیماری های قارچی روی برگ ها کمک کنه، اما خیلی از آفات رو نمیتونیم به راحتی ببینیم. از این رو باید به بازرسی کامل و یک دوره قرنطینه 1 تا 2 هفته ای روی بیارین. قطعا در طی این مدت هر گونه مشکل و یا آفتی خودش رو نشون میده.

3- تمام آفات و بیماری ها قابل درمان هستند

در حالی که بسیاری از آفات و بیماری ها را می توان درمان کرد، برخی از الودگی ها یا بیماری ها دشوارتر هستند. زمانی که کل ریشه درگیر بیماری قارچ بوده و کاملا از بین رفته و این آسیب به ساقه گیاه هم سرایت کرده، یا زمانی که آفت ها در قسمتی از گیاه تجمع کرده و باعث خرابی و خشکی اون ناحیه شدن دیگه درمان نواحی آسیب دیده امکان پذیر نیست.
پس عقل سلیم حکم میکنه که گیاه جدید رو مدتی دور از بقیه گیاهان نگه داریم تا سلامت گیاهان سالم رو به خطر نندازیم.

اقداماتی که باید برای قرنطینه مناسب گیاهان خانگی خود انجام دهید

کار سخت یا مشکلی نمیخواد انجام بدین!

کافیه گیاه جدید رو در مکانی دورتر از گیاهان دیگه نگهداری کنید. به این نکته مهم دقت کنید که مکان نگهداری گیاه، باید کاملا با شرایط زندگی اون سازگار باشه.

مثلا اگر گیاهی نوردوسته حتما باید نزدیک به پنجره باشه. یا اگر نور کمی نیاز داره با حفظ فاصله از پنجره نگهداری کنید.

در این مدت، گیاه رو مرتب چک کنید. و مطمئن بشین که آفت داره یا نه

اگر آفات یا بیماری پیدا کردید، قبل از اضافه کردن گیاه به مجموعه خود، گیاه را تحت نظر یک گیاهپزشک با استفاده از سموم مخصوص، درمان کنید. وقتی همه چیز بررسی شد و سلامتی گیاه جدید تایید شد، میتونید با خیال راحت گیاه رو در نزدیکی سایر گیاهانتون قرار بدین و یک عضو جدید به خانواده گیاهان خودتون اضافه کنید.

راز نگهداری گلهای آپارتمانی

چگونه گیاه خود را برای افات و بیماری ها بررسی کنید؟

  • از یک ذره بین برای بررسی دقیق گیاه استفاده کنید. به دنبال هر گونه اشکالات کوچک، وجود تخم پشت برگ ها، پارگی یا سوراخ در برگ ها و ساقه ها و وجود عسلک یا همان ترشحات چسبناک روی برگ ها باشید.
  • بعضی از آفات مثل کنه تارعنکبوتی بسیار ریز هستن. پس بهتره به ارامی گیاه را بر روی یک ورق کاغذ سفید تکان بدین تا ببینید ایا افات روی کاغذ میریزند یا نه.
  • خاک را برای هر گونه نشانه ای از قارچ یا رشد کپک بررسی کنید. شما معمولا می توانید تغییر رنگ در خاک را ببینید یا بوی بد خاک را استشمام کنید.
  • به هر گونه تغییر در ظاهر گیاه مانند تغییر رنگ، پژمردگی یا بدشکلی توجه کنید. این می تواند نشانه ای از افت یا بیماری باشد.

با بررسی دقیق گیاهان خانگی جدید خود در طول مدت قرنطینه، می توانید هر گونه مسائل بالقوه را قبل از گسترش به گیاهان دیگر خود ببینید و درمان کنید.

شوک گیاهان تازه خریداری شده و آنتی شوک گیاهان

بسیاری از گیاهان مثل انواع بنجامین ها، کروتن ها، پدیلانتوس، کراسولا و انواع بونسای ها و … جزو گیاهان استرسی هستند.

این گیاهان بعد از خرید و جابجایی به منزل یا محل کار، دچار مشکلاتی میشن. حالا اگر در محیط بیرون نگهداری بشن و مثلا هوا سرد یا گرم باشه، یا شرایط دلخواه براشون فراهم نباشه این استرس بدتر شده و عوارضی همچون بی حالی، ریزش برگ و … رو به همراه دارن.

این گیاهان به زمان نیاز دارن تا به محیط جدید عادت کنن. اما باید تا سازگاری کامل با محیط با کود ضد تنش گیاهان آپارتمانی تغذیه بشن تا مقاومت گیاه بالا بره و از بروز مشکلاتی مثل ریزش برگ ها و بی حالی جلوگیری بشه.

 

با تشکر از شما برای خواندن این مطلب! امیدوارم مقاله راز نگهداری گلهای آپارتمانی تازه خریداری شده به شما کمک کند تا گیاهان خود را سالم و زیبا نگه دارید!

 

برای خرید داروهای مناسب جهت رشد و سلامت گیاهانتون کافیه روی لوگوی ایتا در بالای صفحه سایت بزنید و عضو کانال شین و یا ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

About اصله

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *