Home / مقالات / بهترین گیاه برای نگهداری در بالکن کدام است؟ معرفی 10 گل مناسب برای نگهداری در بالکن

بهترین گیاه برای نگهداری در بالکن کدام است؟ معرفی 10 گل مناسب برای نگهداری در بالکن

بهترین گیاه برای نگهداری در بالکن کدام است؟ این سوالی است که افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند و حیاط ندارند از خود می پرسند.

گل ها و گیاهان زیادی هستند که برای نگهداری در بالکن وجود دارند. این گل ها علاوه بر این که موجب زیبایی و طراوت منزل شما می شوند، نگهداری بسیار آسانی دارند و سریع الرشد هم هستند.

شما می توانید این گل ها را در باکس های گل، سبدهای آویز، گلدان های مخصوص نرده تراس و … قرار دهید و از زیبایی و سرسبزی آنها لذت ببرین.

در این مطلب 10 گل مناسب برای نگهداری در بالکن به شما عزیزان معرفی می شود.

بهترین گیاه برای نگهداری در بالکن کدام است؟

1.گل شمعدانی (geranium)

بهترین گل برای نگهداری در بالکن
بهترین گل برای نگهداری در بالکن

شمعدانی یکی از جذابترین گلها برای بالکن است. این گل به نگهداری کمی نیاز دارد. همچنین رشد سریع و خوبی دارد است. شمعدانی به دلیل بوی خوبی که دارد یکی از جذابترین و خوشبوترین گلها به حساب می آید.

طیف رنگی این گل شامل رنگهای زیبای صورتی، قرمز، بنفش و سفید است. شما می توانید همه چیز در مورد رشد این گل زیبا را در این مقاله یاد بگیرید.

معرفی جامع گل شمعدانی

2.گل حنا (Impatiens)

 گل برای نگهداری در بالکن
گل برای نگهداری در بالکن

 

گل حنا یکی از گل های نادر است که می تواند در سایه رشد کند. بنابراین، اگر بالکن شما سایه دار باشد، این گل بهترین انتخاب شماست. این بدان معنا نیست که شما می توانید آن را کاملا از نور خورشید دور نگه دارید. حنا برای به گل نشستن نیاز به قرار گرفتن در معرض نور خورشید دارد.

3. میخک (Dianthus)

میخک
میخک

 

میخک هم مثل شمعدانی دارای طیف رنگی سفید، صورتی و قرمز است. این گل هم دارای عطر بینظیری است و میتواند بالکن شما را فوق العاده زیبا کند. به ویژه اگر آن را با گل های دیگر ترکیب کنید.

4. گل آهار (Zinnia)

گل آهار
گل آهار

رنگ های روشن گل آهار چشم نواز و خیره کننده است. این گل جذب کننده پروانه هاست و نگهداری آسانی دارد. منتهی برای ابلکن هایی که کاملا سایه دوست هستند مناسب نیست. آبیاری صحیح و نور خورشید از عوامل مهم گلدهی گیاه هستند.

5. اطلسی( Petunia)

اطلسی یا فیتونیا یکی از محبوب ترین گل ها برای نگهداری در بالکن است. فیتونیا یک گل بسیار زیبا و جذاب است که گل های رنگارنگی را به ارمغان می آورد و در طول شب، فضای معطری را به وجود می آورد. این گیاه سریع رشد می کند و دررنگهای بنفش، صورتی، آبی، قرمز و سفید وجود دارد. شما می توانید آن را در گلدان و سبد آویز نگهداری کنید.

نیازهای آبی این گل متوسط است، بنابراین آبیاری آن را به دقت انجام داده و اجازه ندهید که ریشه آن در آب غرق شود.

6. لوبلیا (Lobelia)

گیاه لوبلیا بسیار چشم نواز و زیبا است. این گیاه بیشتر در رنگهای آبی دیده می شود اما تیره ای از آن نیز به رنگ سفید و صورتی هستند. لوبلیا علاوه بر سریع الرشد بودن، نگهداری آسانی نیز دارد و با وجود این که عاشق گرما و نور است می تواند به صورت جزئی در سایه نیز رشد کند.

7. فوشیا یا گل گوشواره (Fuchsia)

فوشیا که به دلیل آویزان بودن گلها، به گل گوشواره یا گل آویز لقب گرفته زیباترین رنگها و گونه ها را دارد. این گل زیبا انتخابی چذاب و دوست داشتنی برای نگهداری در بالکن است و به رنگهای قرمز، سفید، صورتی، بنفش و نارنجی دیده می شود.

8. بگونیا (Begonia)

بگونیا یکی دیگر از گلهایی است که می توان برای نگهداری در بالکن از آن استفاده کرد. تنوع رنگی و زیبایی گل ها موجب می شود تا فضایی رویایی و جذاب را برای بالکن شما به وجود آورد. این گل در رنگهای مختلف مانند قرمز، صورتی، نارنجی، سفید و زرد وجود دارد و برای گلدهی به خاک بارور و غنی نیاز دارد.

9. گل داوودی ( Chrysanthemum)

گل داودی یکی از پرطرفدارترین گلها برای علاقه مندان و پرورش دهندگان گل و گیاه است چرا که  آنها به آسانی رشد می کنند و همچنین زیبایی و جذابیت زیادی دارند. این گیاه قوی می تواند در هر آب و هوایی رشد کند. ما نیاز به خاک خوب با کیفیت، همجواری با نور خورشید و آبیاری منظم دارد.

10. بنفشه (Pansy)

این گل جاذب ویژگی های مثبت زیادی دارد. در عین ظرافت نگاه هر بیننده را به خود جلب می کند و دارای تنوع رنگی است. شما می توانید این گل را در سبد آویز، گلدان و باکس های پشت پنجره پرورش دهید. این گیاه رنگارنگ نیاز به مقدار زیادی نور خورشید و خاک حاصلخیز دارد..

در این مقاله سعی شد تا بهترین گل ها برای نگهداری در بالکن معرفی شوند. گل های معرفی شده در این مطلب علاوه بر سریع الرشد بودن، نگهداری آسانی داشته و بسیار زیبا و جذاب هستند.

About اصله

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *