Home / گلهای آپارتمانی / معرفی گل مارانتا

معرفی گل مارانتا

گل مارانتا گیاهی بسیار زیباست که برای مناطق سردسیر و خنک بسیار مناسب و ایده آل است، اما در مناطق گرم و مرطوب، معمولاً بعد از خرید لبه ی برگ ها می سوزد، بنابراین در این مناطق خرید و نگهداری این گیاه حساسیت بالایی دارد و باید در نقطه ی سرد و خنک منزل یا اداره نگهداری شود و همینطور مناسب برای نقاط سایه می باشد؛ به همین خاطر سال های متمادی گل مارانتا را برای نگهداری در آپارتمان مناسب نمی دانستند. ولی اکنون به خوبی با محیط سازگار شده است.

معرفی مارانتا

اسم این گیاه رو از روی فیزیک‌دان و گیاه‌شناس قرن شانزدهم بارتولومیو مارانتا گرفته اند.

شب ها برگ های اون به سمت پایین میرن و به همین خاطر بهش گیاه نمازخوان یا گیاه عابد هم میگن. گیاه نمازخوان، Prayer plant و گیاه دعا اسامی مستعار و عامیانه مارانتا هستن.
مارانتا لوکونورا گیاه نماز
مارانتا لوکونورا گیاه نماز
  • گل مارانتا لوکونورا گیاه نماز با نام علمی: Maranta Leuconeura و نام مصطلح prayer plant (به معنی گیاه نماز یا گیاه دعاخوان)
  • گیاه مارانتا آروندیناسه با نام علمی: Maranta arundinacea و نام مصطلح obedience plant ( به معنی گیاه اطاعت یا گیاه مطیع)

بهترین شرایط دمایی برای این گیاه بازه 16 تا 26 درجه سانتی گراد هست و از این بهترتر 20 تا 22 درجه سانتیگراد هست، ولی در شرایطی که رطوبت محیط رو بتونید براش فراهم کنید تا دمای ۳۰ درجه سانتی گراد رو میتونه تحمل بکنه ولی نباید انتظار رشد خوب در دمای 30 درجه رو دیگه از اون داشته باشید. اگر دما خیلی سرد باشه برگها شروع به پیچ خوردن میکنند و سپس میریزند. در درجات حرارت نزدیک به ۳۰ درجه احتیاج به غبارپاشی دارد.

مارانتا رطوبت دوست است و رطوبت بین 60 و بهتر بگیم 70 تا 90 درجه رو دوست داره. در تابستان روزانه غبارپاشی کنید و حالت جزیره حتما ایجاد کنید.

کود کامل با نسبت دو به هزار هر ۱۵ روز یکبار به جز فصول سرد تقریبا جوابگوی تمامی نیازی های کوددهی این گیاه است.

 

 

 

 

منبع:

smartgardenguide

greenandvibrant

 

About اصله

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *