Home / مقالات / پرپشت شدن کروتون با روش های ساده در منزل

پرپشت شدن کروتون با روش های ساده در منزل

پرپشت شدن کروتون یکی از دغدغه های همیشگی صاحبان این گل زیبا هست.

کروتن یکی از زیباترین گل های هست که میشه در منزل نگهداری کرد.

اما بسیار حساسه و نیاز به مراقبت های خاصی داره.

اگر شما تازه کار هستید و یا منزل و یا مکانی که میخواین از این گل در اونجا استفاده کنید نور کافی نداره لطفا قیدش رو بزنید.

قبلا در مطلبی جداگانه به معرفی گیاه کروتن پرداختم. پس در این مطلب راهکارهایی برای پرپشت شدن کروتن اشاره می کنم.

 

پرپشت شدن کروتن با راهکارهایی ساده

اول از همه برای پرپشت شدن کروتون به این نکته توجه کنید که کروتن برای رشد بهتر و پرپشت شدن به نور کافی نیاز داره.

پس حتما در مکانی قرار داده بشه که نور رو کامل ولی غیر مستقیم دریافت کنه.

هر چه فاصله تا منبع نور( مثلا پنجره اتاق ) زیاد باشد شدت نور دریافتی کمتر بوده و بر کیفیت گلدان اثر می گذارد. معمولا ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر فاصله تا پنجره مناسب است.

نکته مهم بعدی که باید به اون توجه کرد اینه که این گل زیبا در مناطق استوایی رشد می کنه. بنابراین مشخصه که رطوبت نیاز طبیعی و واجبی برای این گیاه هست.

روزی یک مرتبه برای گیاه غبار پاشی رو انجام بدین. به این صورت که آبپاش رو در فاصله 15 سانتی از گیاه گرفته و آب رو اسپری کنید.

این طوری فقط رطوبت اطراف گیاه تامین میشه و آب زیادی روی برگها نمیشینه.

برای پرپشت شدن کروتون کودهای مخصوصی وجود داره که باید استفاده کنید.

به هیچ عنوان کود سه بیست رو استفاده نکنید چون برعکس باعث ریزش برگاش میشه❌

بهترین کود برگ دهی گیاهان اپارتمانی یا همون قطره برگ انگیزی بسیار بسیار برای این گیاه عالیه و باعث رشد سریع جوانه ها و خوش رنگ شدن برگاش میشه.

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن به کانال اصله روی لینک بزنید👇👇👇

کانال اصله در ایتا

 

میتونید با جستجوری هشتگ رضایت در کانال گل و گیاه در ایتا تاثیر قطره برگ انگیزی رو روی گیاهان دوستانی که استفاده کردن ببینید.

پرپشت شدن کروتون
پرپشت شدن کروتون

 

بهترین دما برای رشد گیاه کروتن در حدود ۱۵ الی ۳۰ درجه سانتی‌ گراد است. در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی‌ گراد معمولاً برگ‌ ها شروع به ریزش می‌کنند. تغییرات ناگهانی دما نیز ممکن است باعث زرد شدن و ریزش برگها شود.

تعویض گلدان کروتن هم خیلی باید با احتیاط انجام بشه. چرا که گیاه حساسی هست و اگر ریشه هاش هوا بخوره به سرعت از بین میره.

بنابراین اگر مهارتی در تعویض گلدان ندارین، از فرد ماهر و یا گلفروشی ها کمک بگیرین.

در فصل پاییز که هوا رو به سردی می‌رود و به خصوص در فصل زمستان، رشد گیاه هم کمتر شده و ممکن است به طور کلی متوقف بشه. در این فصل که هنگام استراحت گیاه است، تبخیر آب داخل خاک گلدان نیز کمتر میشه. پس باید از میزان آبیاری آن کاسته و فواصل آن را زیادتر و از افراط در آبیاری آن خودداری نمود (ابیاری بعد از خشکی خاک انجام شود).

اگر چه نیاز شدیددی به آب دارد ولی باید مواظب بود سوراخ ته گلدان همیشه باز باشد تا خاک گلدان باتلاقی نشه.

در هر نویت آبدهی گیاه رو سیراب کنید. مقداری به گیاه اب بدهید که فقط مقدار کمی اب از سوراخ ته گلدان بیرون بزنه . این یعنی کل خاک اب خورده.با تجربه میتونید این مقدار رو بدست بیارید وبستگی به حجم گلدونتون داره.

برای پرپشت شدن کروتن بايد جوانه هاي انتهايی(ساقه های دراز شده) را از محلی دلخواه (با توجه به زيبايي گياه) قطع کنید تا گياهتان تحريک به رشد افقی پرپشت شدن بشه. هرس را اواخر زمستان ،اوایل بهار انجام دهید.

کلا برای گیاهان و گل های آپارتمانی باید دو مورد رو رعایت کنید تا گیاه سرزنده و شادابی داشته باشین:

  • نور کافی
  • آبیاری مناسب

اگر گلتون به آفت دچار شد در مرحله اول مبارزه با توجه به خطرات استفاده از سم در محیط مسکونی بهتر ست در صورت کم بودن تعداد آفات با کمک غبار پاشی آب با فشار و یا تکه‌ای پنبه که آغشته با صابون است، آفات را از روی گیاه برداشت. یا اینکه 10 قطره مایع ظرفشویی رو در یه لیتر اب حل کنید و روی شاخ وبرگ گیاه اسپره نمایید ویا از حشره کش های خانگی به صورت غیر مستقیم وبا فاصله 40 سانتی روی شاخ وبرگ وخاک گیاه اسپره کنید.

ولی اگه زیاد باشه باید از سم استفاده شود.یا میتونید از سموم غیر شیمیایی وارگانیک مانند پالیزین وتند اکسیر و… استفاده نمایید. اگر متوجه وجود افت بر روی برخی از گیاهان شدید سریعا آنان را از دیگر گیاهان سالم دور کنید تا آفت به آنان سرایت نکند

امیدوارم که گل کروتن شما روز به روز پرپشت تر و زیباتر بشه و همیشه سبز و شاداب بمونه.

 

اگر گیاهتون بیماره و نیاز به ویزیت داره و یا قصد خرید محصولات درمانی و مراقبتی رو دارین، میتونید از طریق اینستاگرام (@acle_ir) یا ارتباط با آیدی @imagepad در ایتا و تلگرام اقدام کنید. عضو کانال اصله در ایتا هم بشین میتونید به صورت مستقیم با مشاور در ارتباط باشید.

About اصله

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *