Home / کود و سم / سم کنفیدور و تمام اطلاعات مربوط به آن

سم کنفیدور و تمام اطلاعات مربوط به آن

سم کنفیدور چیست؟

بسیاری از گیاهان، مورد حمله بسیاری از آفات قرار میگیرند و این حمله و خسارت ممکن است به صورت جزئی باشد و یا خسارت وارده به قدری بالا باشد که کل گیاه و یا کل محصول را از بین ببرند در مراحل اولیه روش های پیشگیری های زراعی و یا کنترل بیولوژیکی پیشنهاد میشود. اما در بسیاری از موارد نیاز به مبارزه شیمیایی علیه آفات موثرتر است یکی از سم های کاربردی و موثر در بازار، سم کنفیدور و یا همان ایمیداکلوپراید است با ما در این مقاله همراه باشید تا با این سم بیشتر آشنا شویم و در مورد عملکرد و کاربرد این سم بیشتر بدانیم.

سم کنفیدور چیست؟

حشره کش کنفیدور یکی از حشره کش های نیکوتینی از گروه شیمیایی ایمیدازول ها است. نام دیگر این حشره کش ایمیداکلوپراید است در واقع کنفیدور (Confidor) نام تجاری این سم است و در بازار با نام گاچو (Gaucho) نیز شناخته میشود. این سم جز سمومی است که اثر تماسی و گوارشی بر روی آفات داشته و از خاصیت سیستمیک بالایی برخوردار است. سم کنفیدور در گروه حشره کش های شبه نیکوتین ها(Neonicotinoid) قرار میگیرد در یک جمله کنفیدور یا ایمیداکلوپرید یک حشره کش سیستمیک است که دارای اثرات نفوذی، تدخینی، تماسی و گوارشی میباشد .

شکل های سم کنفیدور موجود در بازار

این سم به شکل های سوسپانسیون و پودر در بازار موجود است که سم به شکل سوسپانسیون برای محلول پاشی و شکل پودر آن برای ضدعفونی بذرها فرموله شده و استفاده میشود. که در فروشگاه اینترنتی اصله میتونید سم کنفیدور به صورت سوسپانسیون را تهیه کنید.

برای خرید میتونید با آیدی (@imagepad) در ایتا و تلگرام با کارشناس مربوطه در ارتباط باشید.

 

About اصله

Check Also

برگ دهی بونسای

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست راه درمان ریزش برگ بونسای چیه؟ یکی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *