Home / گلهای آپارتمانی / معرفی گل کودونانته و شرایط مناسب برای نگهداری از این گل زیبا

معرفی گل کودونانته و شرایط مناسب برای نگهداری از این گل زیبا

گل کودونانته بومی آمریکای جنوبی هست و معمولا بر روی لانه ی مورچه ها و یا تنه ی درختها رویش داره و به نوعی اپیفیت هست دقیقا مثه ارکیده ها و با مورچه ها همزیستی دو طرفه داره مثه ارکیده زنبور که با زنبور عسل این رابطه رو داره و یا ارکیده های دیگه که با جانواران مختلف رابطه ی عاشقانه دارن این گیاه هم روی لانه های مورچه رویش میکنه وریشه های این گیاه به عنوان استحکامات و یا آرماتوربندی لانه استفاده میشه و همینطور در قسمت گلها و پشت برگهای خودش شیره ی پرورده ترشح میکنه که مورچه ها ازش تغذیه میکنند و به این صورت مورچه ها در ازای این شهد عمل گرده افشانی رو انجام میدن و وقتی گیاه به بذر بشینه بذرش شبیه به تخم مورچه هست و مورچه ها تخم رو میبرن توی لونه ازش مراقبت میکنن و ازین طریق سبز میشه و به این ترتیب نسل گیاه ادامه پیدا میکنه. همینطور مورچه ها ازین گیاه در برابر آفات حفاظت میکنن، تخم علف های هرز اطراف گیاه رو از بین میبرن، گیاه تمایل به پخش شدن و بوته ای شدن و شاخه زنی زیادی داره برای همین به عنوان گیاه آویز و آبشاری بسیار مناسب هست. به این گیاهان با این سیستم Myrmecophyte گفته میشه.

 

گل کودونانته

بیشتر بخوانید: معرفی گل گوشواره ای

 

نحوه تکثیر کودونانته

از طریق بذر و قلمه انجام میپذیرد.

1- تکثیر کدونانته از راه قلمه:

قلمه های هفت تا هشت سانتی از گیاه قیچی کرده و در داخل آب یا خاک ریشه دار کنید معمولا بعداز یکماه ریشه دار شده و رشد خود را از سر میگیرد. و  می توانید پس از رسیدن ریشه ها به حداقل 5 سانت آنها را در گلدان حاوی خاک مناسب بکارید.

2- تکثیر کدونانته با بذر:

بذرهای این گیاه را در خاک کشت کنید و با رطوبت بالا در دمای 25 درجه سانتیگراد نگهداری کنید تا جوانه بزنند و بعد از رشد کافی به گلدانهای دلخواه حاوی خاک مناسب منتقل نمایید.

 

 

About اصله

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *