Home / آفات و بیماری ها / درمان قارچ بامبو

درمان قارچ بامبو

درمان قارچ بامبو که یکی از مشکلات شایع و مهم در نگهداری بامبو است را با هم بررسی می کنیم.

بامبو از اون دسته از گیاهانی است که به دلیل نگهداری راحت و بی دردسری که داره در بیشتر ادارات، بانک ها، دفاتر و منازل نگهداری میشه.

معمولا مشکلی براش پیش نمیاد مگر این که شرایط نگهداری خوبی برای اون لحاظ نشده باشه.

بامبوها باید در مکانی که نور غیر مستقیم داره به فاصله یک کتری از پنجره قرار داده بشن.

تعویض مرتب و جابجایی مکان برای بامبو اصلا خوب نیست و گیاه رو دچار شک میکنه.

گیاه از مجاورت با هوای گرم مثل بخاری و شوفاژ و یا هوای سرد و خنک مثل کولر و به ویژه کولر گازی باید دور نگه داشته بشه.

استفاده از آب کلردار و سنگین به شدت برای این گیاه مضره و میتونه گیاه رو در معرض انواع بیماری های قارچی و … قرار بده.

یکی از مشکلات بامبو اینه که ریشه ها به دلیل قرارگیری طولانی مدت در آب جلبک میزنند. برای اطلاع از چگونگی برطرف کردن مشکل بر روی مطلب چگونه جلبک ریشه بامبو را از بین ببریم کلیک کنید.

درمان قارچ بامبو

درمان قارچ بامبو

اصولا محیط مرطوب و گرم بهترین محل برای رشد قارچهاست بنابراین گلدان بامبو میتواند به راحتی آلوده به قارچهای فسادآور بشوند که روی تنه و برگهای گیاه فعالیت بکنند و موجود فساد بامبوها بشوند. برای جلوگیری از شیوع قارچها سعی کنید ظرف بامبو را هنگام تعویض آب با مواد ضدعفونی کننده مانند وایتکس و… ضدعفونی کنید. نگذارید آب سبزه ببندد یا کدر بشوند.علایمی مانند کپک زدگی روی ساقه، خوردگیهای لزج مانند روی ساقه و سفیدکها و سیاهکهای روی برگها علایم قارچها هستند. دیده می شود که قسمتهایی از ساقه سفید شده و یا دچار آفت می شوند. برای این کار می توانید با یک مسواک نرم، قسمت های سفید را با آب و صابون شسته و یکساعت آن را کناری گذاشته و سپس ساقه ها را با آب زیاد بشوئید تا صابون پاک شود.

جهت تامین رطوبت از اسپری کردن اب روی برگهای گیاه غافل نشوید. تنها زمانی به اين گياه كود بدهيد كه برگ‌هاي گياه شروع به زرد شدن كرده باشد زيرا كودهای تركيبي حاوي مقدار زيادي نمک و فسفر هستند كه ميتوانند منجر به سوختن برگ‌ ها شود.

مهم ترین آفت بامبو افت کنه تارعنکبوتی است. کنه‌ها موجوداتی هستند که تارهایی شبیه تار عنکوبت میبافند و شیره گیاهی را مکیده و گیاه را ضعیف میکنند با دقت زیر تارها را نگاه کنید که آیا موجوداتی زیر آن وجود دارد یا نه.

در صورتی که حشرات سفیدی بر روی برگ ها و تارهایی شبیه به تار عنکبوت روی گیاه دیدید باید به سرعت آفت را برطرف کنید.

ک قاشق چای خوری سم افت کش ( مالاتیون) + کنه کش + یک قاشق چای خوری قارچ کش (مانکوزب) را در یک لیتر آب حل نمایید. مقداری رابه صورت ابیاری در خاک بدهید و مقداری را هم رو ی قسمت های آلوده گیاه اسپره نمایید.

این کار را 3مرتبه وبعد از 7 روز تکرار نمایید. سعی کنید این کار را از زوایای مختلف انجام دهید تا به همه جای گیاه رطوبت برسد.

گیاه را در نور غیر مستقیم قرار دهیدو هر 20 روز گلدان را شسته و آب جدید فاقد کلر و فلوراید در آن بریزید در صورتیکه دما بالا و نور زیاد و یا کم باشد برگ ها زرد می شنود. (نور غیر مستقیم و دما 15 تا 24 مناسب است)

 

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *