Home / گلهای آپارتمانی / گلهای تصفیه کننده هوا / مزیت های گیاه سانسوریا – 6 مزیت گیاه سانسوریا که شما درباره آن ها نمی دانید

مزیت های گیاه سانسوریا – 6 مزیت گیاه سانسوریا که شما درباره آن ها نمی دانید

مزیت های گیاه سانسوریا را در این مطلب با هم مرور می کنیم.

قبلا به طور مفصل درباره گیاه سانسوریا بحث کردیم. بنابراین در این مطلب فقط به بیان معرفی مزیت های اون می پردازیم.

گیاه سانسوریا که به زبان مادر شوهر و گیاه ماری هم معروفه، یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا هست و نیاز به مراقبت کمی داره.

در برابر کم آبی و خشکی مقاومه و میتونه گزینه خوبی برای مبتدی ها یا افرادی که مشغله کاری دارن باشه.

راز غول پیکر شدن سانسوریا و همچنین علت این که چرا پاجوش سانسوریا ابلق سبز میشود نیز در مطالبی جداگانه توضیح داده شده است.

مزیت های گیاه سانسوریا

7 Great Benefits Of Snake Plants You Didn't Know Aboutمزیت های گیاه سانسوریا

1- اکسیژن تولید می کند

تحقیقاتی که توسط دانشگاه هاروارد منتشر شده است بیان می کند که در هنگام شب، این گیاه دی اکسید کربن را جذب می کند و اکسیژن را آزاد می کند. در این تحقیق همچنین آمده است که در کنار پتوس و گیاه عنکبوتی توصیه شده ترین گیاه برای تمیز کردن هوای داخلی شما است. می توانید کل تحقیق را در اینجا ببینید.

2- از زیبایی دکوراتیو برخوردار است


این یکی از محبوب ترین مزایای سانسوریا است. این گیاهان بسیار تزئینی هستند. آنها از ظاهری قابل توجه و جذاب هستند.  این گیاه از برگهای ضخیم و بلند سبز رنگی برخوردار است که سایه هایی از نوارهای سبز ، زرد یا خاکستری دارد. این ظاهر استثنایی از این گیاه، آن را به یکی از محبوب ترین گیاهان خانه تبدیل کرده است.

 

3- هوا را تصفیه می کند

این گیاهان یکی از مؤثرترین گیاهان برای رهایی از آلاینده ها و سموم هوا هستند. این گیاهان بسیاری از سموم را از هوای داخل خانه شما خارج کرده و آن را شاداب تر و تمیز تر می کنند. خطرناکترین سمومی که سانسوریاها قادر به از بین بردن آنها هستند عبارتند از:

دی اکسید کربن: در سال 2015، EPH (پژوهشکده بهداشت محیطی) پژوهشی را منتشر کرد که نشان می دهد افرادی که در مجاورت گاز خفیف CO2 در خانه ها، محل کار ، مدارس و … هستند با مشکلات بیشتری برای انجام فعالیت های روزمره خود مانند یادگیری و کار مواجه هستند. بهتر این است که بگوییم؛ مقادیر زیاد دی اکسید کربن تأثیر قابل توجهی در کاهش مهارتهای شناختی و بهره وری آنها دارد. بهترین راه برای تنفس کمتر CO2 در خانه پرورش گیاه سانسوریا است. این گیاهان یکی از معدود گیاهانی هستند که می توانند CO2 را جذب کنند. رشد یکی از این گیاهان برای کاهش سطح CO2 کافی است.
بنزن: این یکی از سمومی است که بیشتر در معرض آن قرار داریم. بنزن یک سم بسیار رایج است که در اثر سیستمهای گرمایش و سرمایش، حلالها، رنگها ، دود سیگار و غیره وجود دارد. همچنین باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها مانند سردرد ، حالت تهوع و استفراغ می شود. برخی تحقیقات حتی استدلال می کنند که بنزن یکی از دلایل سرطان سلول های خونی است. طبق یک مطالعه ناسا، بهترین راه برای خلاص شدن از شر بنزن از هوا ، پرورش گیاه سانسوریا است. یک گیاه سانسوریا تنها قادر است حداکثر 52.6 درصد بنزن را از هوا در یک اتاق خارج کند.
فرمالدئید: این یکی از سمومی است که روزانه در خانه هایمان در معرض آن قرار می گیریم. این ماده عمدتاً در اثر پخت و پز، سیگار کشیدن، مواد آرایشی، رنگ، احتراق سوخت ماشین ها پشت ترافیک، مبلمان، کفپوش و غیره ایجاد می شود. فرمالدئید یک سم خطرناک است و باعث ایجاد بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله سوزش در چشم، بینی، گلو می شود. قرار گرفتن در معرض این سموم ممکن است باعث سرطان در گلو و بینی شود. بنابراین، اگر می خواهید این سموم را از هوایی که در داخل خانه تنفس می کنید، خارج کنید، باید یک گیاه سانسوریا پرورش دهید. تجربه ای که توسط ناسا انجام شده است نشان می دهد که یک سانسوریا تنها 31294 میکروگرم فرمالدئید را در عرض 24 ساعت از بین می برد.
تری کلر اتیلن و تولوئن: این سم از جوهر چاپ، الکل لاک، پاک کننده رنگ، لاک و چسب در هوا منتشر می شود. قرار گرفتن در معرض این سم هم ممکن است باعث سرطان شود. مواجهه کم با آن می تواند باعث حالت تهوع، خستگی و سردرد شود. همچنین این سم بر سلامت روان تأثیر می گذارد.

 

 

4- آلرژی را کاهش می دهد

هر گیاه که قادر به انتشار اکسیژن و جذب دی اکسید کربن باشد، می تواند آلرژی ناشی از هوا را کاهش دهد. سانسوریاها نسبت به فیلترهای هوا و تصفیه هوا موثرتر هستند. علاوه بر ای ، آنها تزئینی و جذاب هستند. پرورش این گیاهان مانند ضربه زدن به دو پرنده با یک سنگ است. شما خانه خود را زیباتر خواهید کرد و شانس آلرژی ناشی از هوا را کاهش می دهید.

مزیت های گیاه سانسوریا

 

5- انرژی مثبت ایجاد می کند

وقتی صحبت از فنگ شویی می شود، سانسوریا گزینه ای ایده آل است. این گیاه در تولید انرژی های مثبت و محافظت کننده خوب است. اگر می خواهید اطراف خانه تان انرژی مثبت داشته باشید ، حتماً باید این گیاه را پرورش دهید.

6- نگهداری آن آسان است

به همین دلیل است که این گیاه، یکی از محبوب ترین گیاهان خانگی است. این گیاه به اندازه ای قوی است که می تواند در هر شرایطی رشد کند. شما می توانید آن را در آفتاب کامل، در سایه ها ، در محیط مرطوب و غیره پرورش دهید به طور خلاصه ، کشتن و از بین بردن این گیاه تقریبا غیرممکن است. این یکی از آسان ترین گیاهان برای پرورش است.

اینها بهترین مزیت های گیاه سانسوریا است. رشد این گیاهان به شما امکان می دهد از همه این مزایا بهره مند شوید. بسیار توصیه می شود که این گیاه را در منزل نگهداری کنید.

منبع

About اصله

Check Also

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب امکان پذیره فصل بهار رسیده و تمام ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *