Home / گلهای آپارتمانی / گلهای مقاوم به نور کم / بهترین گل ها برای میز کار – معرفی بهترین گل ها برای محیط کار

بهترین گل ها برای میز کار – معرفی بهترین گل ها برای محیط کار

بهترین گل ها برای میز کار کدامند؟ آیا شما در اداره کار می کنید؟ پس باید یک میز هم در اتاق کار خود داشته باشید. اگر می خواهید یک دفتر زیبا داشته باشید، ضروری است که یک میز با دکوراسیون زیبا داشته باشید. روش های زیادی برای تزئین میز کار شما وجود دارد. استفاده از گل های طبیعی یکی از بهترین راههاست. در این مقاله ما زیباترین و بهترین گیاهان رومیزی را برای تزئین دفتر شما جمع آوری کرده ایم. در ادامه به آنها نگاهی بیندازید.

گل های معرفی شده در این مطلب همگی شرایط نوری موجود در اداره و دفاتر کار را تحمل می کنند و نیاز به مراقبت خاصی ندارند.

در عین حال اگر تمایل به دیدن گل های بدون نیاز به مراقبت دارید اینجا کلیک کنید.

بهترین گل ها برای میز کار

بهترین گل ها برای میز کار

1- آلوئه ورا

آلوئه ورا جزو گیاهان مناسب برای تزئین میز اداری شما است. آنها زیبا و جذاب هستند و نیاز به مراقبت زیادی ندارند. این گیاه شاداب علاوه بر اینکه دارای زیبایی و نگهداری کم است، محیط اطراف شما را تصفیه و سالم می کند. آلوئه ورا یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است.

در صورتی که تمایل دارید مقاله کامل در مورد بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا از نظر ناسا را مطالعه کنید، اینجا کلیک کنید.

 

 

2- سانسوریا یا گیاه ماری Snake Plant

 

گیاه ماری یا سانسوریا به طور گسترده ای به عنوان گیاه خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه محبوب است زیرا بسیار محکم است و می تواند بسیاری از شرایط بد و سخت مانند کم آبی، کم نوری و هوای خشک را تحمل کند. دارای برگهای شاداب و چشم نواز است که به زیبایی میز شما کمک می کند.

نیاز به آبیاری زیادی ندارند. هر زمان که خاک آن ها خشک شد، مقداری آب به گیاه بدهید. بسته به درجه حرارت، میزان نور و رطوبت دفتر، هر 1 تا 2 هفته یک بار گیاه را آبیاری کنید.

 

3- زاموفیلیا یا گیاه ZZ

 

این یکی از جذاب ترین گیاهان داخلی غیر قابل تخریب است. زاموفیلیا یکی از بهترین گیاهان برای قرار دادن روی میز است، زیرا حتی اگر چیزی در مورد گیاهان ندانید، می توانید این گیاه را پرورش دهید. تقریبا غیر قابل تخریب است. شما می توانید از این گیاه غافل شوید و به آن رسیدگی نکنید، اما همیشه شگفت انگیز و جذاب به نظر می رسد.

این گیاه شرایط کم نوری را به خوبی تحمل می کند و همین لامپ های موجود در دفتر و محل کار برای رشد آن خوب است.
مانند سایر گیاهان، شرایط آبیاری را مطابق با شرایط دفتر خود تنظیم کنید. در تابستان هر هفته و در زمستان هر دو هفته یک بار آبیاری کنید.

4- پتوس Pothos

بهترین گل ها برای میز کار

 

پتوس یکی دیگر از گل های مناسب برای قرار دادن بر روی میز کار است. گیاهی که نیاز به مراقبت ندارد و در عوض زیبایی خاصی به محیط می دهد. این قدر مقاوم است که حتی اگر شما هیچ سر رشته ای از نگهداری گل و گیاه نداشته باشید باز هم می توانید این گل زیبا را نگهداری کنید.

در محیط های کم نور هم به خوبی رشد می کند اما نوع ابلق آن به نور بیشتری نیاز دارد.

بهتر است قبل از آبیاری، خاک آن تقریباً خشک شود. به عنوان یک قاعده کلی، هر  7 – 10 روز در تابستان و هر 14 روز در زمستان یک بار آبیاری کنید.

5- آگلونما Aglaonema

 

آگلونما یکی از بهترین گیاهان برای روی میز است. این گیاه بسیار زیبا و سر سخت است و می تواند در بسیاری از شرایط ضعیف و نامناسب زنده بماند. علاوه بر این، بسیار زینتی و جذاب است. با این حال، توصیه می شود که آگلونما را در این شرایط نگه دارید:

  • نور غیر مستقیم خورشید
  • درجه حرارت گرم
  • رطوبت

نیاز نوری کمی دارند. اما نوع ابلق و رنگی آن نور غیر مستقیم را می پسندد. خاک این گیاه را همیشه خشک نگه دارید. هر زمان خاک آنها خشک شد آبیاری را انجام دهید. در ماههای گرم  هر 5 تا 7 روز و در زمستان هر 10 تا 14 روز آبیاری کنید.

6- اسپاتی فیلوم Peace lilies

بهترین گل ها برای میز کار

اسپاتی فیلوم یکی از شگفت انگیزترین گیاهان برای روی میز است. آنها بسیار زیبا هستند و برگها و گل های بسیار جذابی دارند. علاوه بر این، پرورش آنها آسان است. تنها چیزی که شما نیاز دارید تأمین خاک مرطوب و زهکشی مناسب است.

اسپاتی فیلوم ها قادر به بهبود کیفیت هوا هستند. مطالعات نشان می دهد که آنها یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوای اطراف شما هستند.
نیاز نوری متوسطی دارند. هر چند شرایط کم نور را هم تحمل می کنند. اما اگر نور مناسب آن ها تامین شود، رشد بهتری خواهند داشت.

برعکس گیاهان بالا، اسپاتی فیلوم نیاز به آبیاری منظمی دارد. هرگز اجازه ندهید خاک کاملا خشک شود. چرا که در این صورت به گل ها آسیب وارد می شود.

​​7- پپرومیا Peperomias

 

پپرومیا هم از دیگر گیاهان مناسب برای محیط و دفتر کار است. این گیاه در شرایط نوری متوسط بهترین رشد را دارد. در صورتی که نور آن ها تامین نشود، گیاه زنده می ماند ولی توقع رشد مناسب را از آن نداشته باشید. در روزهای گرم هر هفته یک بار و در روزهای سرد هر دو هفته یکبار آبیاری کنید. باز هم باید میزان آبیاری را متناسب با شرایط دفتر کار خود تعیین کنید.

منبع با تلخیص و تصرف:  gardendiyideas

About admin

Check Also

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب امکان پذیره فصل بهار رسیده و تمام ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *