Home / مقالات / کاربردهای جوش شیرین برای گیاهان

کاربردهای جوش شیرین برای گیاهان

کاربردهای جوش شیرین برای گیاهان را می دانید؟ این تصور وجود دارد که این ماده بیشتر در لوازم آرایشی، آشپزی و خانه داری مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این از جوش شیرین برای گیاهان هم استفاده می شود. باغبانان تجربی معتقدند که جوش شیرین بهترین راه حل برای درمان بسیاری از مشکلات باغبانی است. بنابراین، در این مقاله، بهترین استفاده از جوش شیرین را برای گیاهان ذکر کرده ایم. تا انتها مقاله را بخوانید و آنها را بررسی کنید.

کاربردهای جوش شیرین برای گیاهان

کاربردهای جوش شیرین برای گیاهان

1. جوش شیرین تمیز کننده گیاهان

این یکی از مؤثرترین کاربردهای جوش شیرین برای گیاهان است. تمیز کردن شاخ و برگ گیاهان برای رشد و شکوفایی آنها ضروری است. گرد و غبار و آلودگی موجود در روی گیاهان مانع از جذب نور در آن ها می شود و در نتیجه رشد آنها کم می شود. محلول ساخته شده از آب و جوش شیرین برای تمیز کردن گیاهان مناسب است.

2. جوش شیرین تمیز کننده وسایل باغبانی

جوش شیرین همچنین در تمیز کردن وسایل باغبانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. درست کردن محلولی که حاوی جوش شیرین است آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که 1/2 فنجان جوش شیرین و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را در یک گالن آب گرم مخلوط کنید. سپس تمام وسایل خود را با این محلول تمیز و ضدعفونی کنید.

3. جوش شیرین تقویت کنند گیاهان

این یکی از بهترین کاربردهای جوش شیرین برای گیاهان است. ایجاد کود جوش شیرین هم آسان و هم مؤثر است. این کود رشد گیاهان شما را باعث شده و آن ها را تشویق به رشد و شکوفایی می کند.

برای تهیه یک کود جوش شیرین کافیه1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1/2 قاشق چای خوری آمونیاک و 1 قاشق چای خوری سولفات منیزیم در یک گالن آب ترکیب کنید. آنها را خوب تکان دهید. یک کود خوب خواهید داشت.

4. جوش شیرینی از بین برنده بوی بد

اگر از باغ یا باغچه شما بوی بد منتشر می شود، باید مقداری جوش شیرین را در گوشه هایی از باغ یا باغچه پراکنده کنید. این بوها معمولا از کمپوست متصاد می شوند.

5. جوش شیرین تمیز کننده گلدان ها

این یکی از رایج ترین کاربردهای جوش شیرین است. جوش شیرین یک انتخاب عالی برای تمیز کردن گیاهان و گلدان ها است. جوش شیرین روی گلدان ها پاشیده و سپس آن را با یک پارچه تمیز کنید. پس از اتمام کار، آن را با آب بشویید و بگذارید خشک شود.

6. جوش شیرین برای رهایی از شر حلزون ها

اگر گیاه شما دچار آفت حلزون شده و یا باغ و باغچه شما به آفت حلزون دچار شده، کافی است از جوش شیرین استفاده کنید. کافی است کمی جوش شیرین را روی حلزون بپاشید. آن ها از جوش شیرین متنفرند.

7. جوش شیرین برای گلدهی گیاهان

برای تهیه محلول گلدهی می توانید از جوش شیرین استفاده کنید که به گیاهان شما کمک می کند تا شکوفا شوند. برای این منظور، شما باید 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در 2 قوطی آب حل کنید. سپس محلول را روی گیاهان خود بمالید و باعث شکوفا شدن آنها شوید.

8. جوش شیرین کود مخصوص گوجه فرنگی

این یکی از کاربردهای منحصر به فرد استفاده از جوش شیرین در گیاهان است. اگر در حال کاشت گوجه فرنگی هستید، مطمئناً می دانید که این فیدرهای سنگین به کوددهی زیادی احتیاج دارند. جوش شیرین یکی از بهترین کودهای گوجه فرنگی است زیرا باعث کاهش سطح اسیدیته خاک گوجه فرنگی می شود. به این ترتیب، به جای اینکه گوجه فرنگی با طعم ترش داشته باشید، گوجه فرنگی های شیرین خواهید داشت.

9. جوش شیرین و خاک اسیدی

جوش شیرین باعث کاهش اسیدیته خاک می شود. پاشیدن مقداری از آن در خاک برای کاهش اسیدیته آن کافی خواهد بود. برای بهترین نتیجه، باید جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و خاک را حفر کرده و با آن اسپری کنید. در عرض چند روز، متوجه تفاوت خواهید شد. علاوه بر این، جوش شیرین همچنین به جلوگیری از رشد علفهای هرز کمک می کند.

10. جوش شیرین از بین برنده کرم های کلم

کرم های کلم بسیار مضر هستند. آنها از برگ گیاهان شما تغذیه می کنند. خلاص شدن از شر آنها ممکن است دشوار باشد زیرا این جانوران کوچک بسیار قوی هستند. با این حال، هر زمان که گیاه آلوده را مشاهده کردید، جوش شیری حل شده در آب را روی آن اسپری کنید. کرم ها هنگام تغذیه برگها از این محلول می خورند و سرانجام خواهد مرد.

11. جوش شیرین به عنوان سموم دفع آفات

جوش شیرین همچنین می تواند به عنوان سموم دفع آفات استفاده شود. این گیاه شما را از آلوده شدن به حشرات و آفات مانند شته ها و کنه ها محافظت می کند. باید توجه داشته باشید که جوش شیرین باعث از بین رفتن آنها نمی شود اما حداقل می تواند باعث جلوگیری از شیوع آنها شود.

ساخت سموم دفع فات با جوش شیرین دشوار نیست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  قاشق چایخوری جوش شیرین را با 1/3 فنجان روغن زیتون مخلوط کنید.
  • یک سوم این محلول را بردارید و آن را با یک فنجان آب مخلوط کنید.
  • آن را خوب تکان دهید و شروع به پاشیدن روی گیاهان آلوده خود کنید.

12. جوش شیرین شاداب کننده گل های شاخه ای

گلهای بریده شده را با جوش شیرین تازه نگه دارید.

جوش شیرین به شما کمک می کند تا گل های بریده شده تان برای مدت طولانی تازه و جذاب نگه دارید.

 

اینها بهترینکاربردهای شیرین برای گیاهان است.

از باغبانی لذت ببرید!

توجه: این مقاله توسط سایت تخصصی اصله ترجمه و منتشر شده است. بنابراین کپی بدون نام اصله غیر اخلاقی و غیر حرفه است. لطفا هنگام کپی به اصله به عنوان منبع لینک دهید.

منبع: gardendiyideas

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

2 comments

  1. سلام و وقت بخیر
    برای ضدعفونی کردن خاک گلدان قبل از کاشت گیاهی ، میتونم از جوش شیرین استفاده کنم؟
    تشکر

    • سلام وقت شما هم بخیر
      بهترین روش برای ضدعفونی کردن خاک اینه که بعد از خزید بزارید چند روز آفتاب بخورن این طوری هر چی تخم حشرات و لازو داشته باشن با تهویه هوا و نور خورشید از بین میرن. قبل از کاشت میتونید از قارچ کش استفاده کنید و وقتی خاک خشک شد از اون برای کاشت گیاهان استفاده کنید.
      در عین حال بله از جوش شیرین هم میشه استفاده کرد.
      یک ق چ جوش شیرین رو در نیم لیتر آب حل کنید رو روی خاک اسپری کنید. بزارید خاک خشک بشه و بعد از اون استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *