Home / کاکتوس و ساکولنت ها / خواص تفاله قهوه برای کاکتوس

خواص تفاله قهوه برای کاکتوس

خواص تفاله قهوه برای کاکتوس . آیا تفاله قهوه برای کاکتوس و ساکولنت ها مفید است؟

در گذشته بیشتر مردم با هر چیزی که می خوردند و مناسب بود، کمپوست درست می کردند و با آن گیاهان خود را تقویت می کردند. یکی از چیزهایی که زیاد در باغبانی مورد استفاده قرار می گیرد، تفاله قهوه است.

قبلا به صورت مفصل درباره کاربرد قهوه در باغبانی توضیح دادم و کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه را بررسی کردم. در مطلب فوق بیان شد که تفاله قهوه برای انواع گل ها و گیاهان خوب است. حال این سوال پیش می آید که خواص تفاله قهوه برای کاکتوس هم صدق می کند یا نه؟

این سوال اهمیت زیادی دارد. چرا که کاکتوس و ساکولنت ها به راحتی با کودهای شیمیایی و دست ساز و طبیعی سوزانده و خراب می شوند. آیا تفاله قهوه می تواند جایگزین بهتری برای کودهای شیمیایی باشد؟

امروز، ما می خواهیم به شما بگوییم که آیا کاکتوس های شما به اندازه شما قهوه را دوست دارند یا نه!

در پایان این پست، تمام اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تفاله قهوه را به کاکتوس بدهید و یا راهی سطل زباله کنید را در اختیارتان می گذاریم. بنابراین خواندن را ادامه دهید!

خواص تفاله قهوه برای کاکتوس

خواص تفاله قهوه برای کاکتوس

قهوه تقریباً 2٪ نیتروژن دارد، به همین دلیل آنها سلامتی گیاه را تضمین می کنند و معمولا در کمپوست ها ریخته می شوند. قهوه دم کرده دارای مواد مغذی بسیار خوبی نیز است – پتاسیم و منیزیم. نیتروژن، پتاسیم و منیزیم مواد مغذی ضروری مورد نیاز گل های کوچک و نوپا هستند. اگر خاکی که شما گیاهانتان را در آن کاشته اید از این مواد معدنی کافی نیست، برگ های آنها کم رنگ می شود و آنها قادر به رشد نخواهند بود.

به همین دلیل قهوه برای بارور کردن کاکتوس و ساکولنت ها بسیار مهم است. پس از این که کاکتوس مدتی در گلدان زندگی کرد، از تمام ریز مغذی های موجود در خاک استفاده می کند، بنابراین برای سالم نگه داشتن آنها باید مواد مغذی کمی اضافه کنید.

به نظر می رسد قهوه یک راه عالی برای انجام این کار است زیرا دارای بسیاری از مواد مغذی حیاتی است … اما آیا برای گیاهان شما خیلی اسیدی است؟

 

قهوه اسیدی است، اما این برای گیاهان شما خوب است!

خوب، ما می دانیم شما چه فکر می کنید … اسید؟ چگونه می تواند برای گیاهان من مفید باشد؟ اما بیشتر گیاهان، در شرایط کمی اسیدی بهترین رشد را دارند.

کاکتوس ها در خاک اسیدی رشد خوبی دارند. آن ها pH را بین 5.8 تا 7 دوست دارند، وقتی که گیاه را با آب معمولی آبیاری می کنید، املاح موجود در آب، pH را به سمت قلیایی شدن می برد. بنابراین خوب است که با استفاده از چیز کمی اسیدی، مانند تفاله قهوه، به عنوان کود به تعادل pH کمک کنید و آن را به سطحی که گیاه گیاه شما ترجیح می دهد بازگردانید.

تجربه های زیادی نشان داده شده است که خاک کمی اسیدی می تواند به رشد بهتر کاکتوس کمک کند. اما این بدان معنی نیست که هر روز و هر شب مقداری قهوه را پای گلدان خود بریزید.

شما باید از تفاله قهوه و یا قهوه بسیار رقیق شده استفاده کنید. آن هم به میزان کم. گیاه نمی تواند قهوه کامل را تجزیه کند. اما اگر تفاله قهوه و یا قهوه رقیق شده را استفاده کنید، آن موقع می توان گفت که این قهوه جایگزین خوبی برای کودهای شیمیایی است.

 

استفاده از قهوه در خاک باغچه

شما نمی توانیدپودر قهوه را روی خاک گلدان بریزید. اما می توانید آن را در باغچه و یا باغ و پای کاکتوس استفاده کنید. با تجزیه قهوه، آنها نیتروژن را به خاک اضافه می کنند که یک ماده مغذی مهم برای کاکتوس ها است.

آنها همچنین به هوادهی خاک و بهبود زهکشی کمک می کنند، و حتی ممکن است علفهای هرز را نیز سرکوب کرده و آفات گیاهان را از بین ببرند.

فقط بخاطر داشته باشید که بی رویه قهوه را به خاک اضافه نکنید – مقدار بالای کافئین می تواند برای گیاهان شما بد باشد! تفاله قهوه کافئین بسیار کمتری دارد، بنابراین استفاده از آنها بی خطر است.

امیدوارم گلهای شادابی داشته باشید!

منبع: succulentcity

About admin

Check Also

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب امکان پذیره فصل بهار رسیده و تمام ...

2 comments

  1. سلام ممنون از مطلبتون . من تفاله قهوه را پای گلدان هام ریختم که همه کاکتوس هستند ولی بعد یه مدت همه کپک زدن یعنی روی خاک کپک سفید امده حالا چکار کنم
    ممنون از راهنمایی

    • علت اب دادن بیش از حد میباشد که سبب کپک زدن یک لایه برروی خاک شده است کاکتوس درحالت عادی به اب کمتری نیازدارد پس .پس از استفاده تفاله قهوه تعداد دفعات آبدهی را کمترکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *