Home / گلهای مقاوم به سایه / گل آرایی دستشویی

گل آرایی دستشویی

گل آرایی دستشویی میتونه به صورت کلی فضای سرویش بهداشتی منزل شما رو تغییر بده.

به احتی و با استفاده از گلدان های زیبای طبیعی میتونید فضای شادی رو آماده کنید.

معمولاً ما از گیاهان در حمام و دستشویی استفاده نمی کنیم. چرا که هیچ فضایی برای رشدشان وجود ندارد. این مشکل معمولاً به دلیل کمبود فضا و همچنین نور طبیعی و رطوبت بیش از حد موجود در حمام و سرویس بهداشتی است.

اما جای نگرانی نیست. خوشبختانه طراحان در این زمینه تحقیقات زیادی را انجام دادند و بهترین گل ها و گیاهان را برای گل آرایی دستشویی و حمام معرفی کرده اند که در این مطلب بهترین آن ها معرفی می شود.

آیا گیاهان می توانند بدون نور در سرویس بهداشتی زندگی کنند؟

پاسخ کوتاه به این سوال “نه!” است. همه گیاهان برای زنده ماندن و شکوفایی باید فتوسنتز (تبدیل نور به انرژی) را انجام دهند. با این حال، برخی از گیاهان برای انجام این کار به نور کمتری نسبت به بقیه نیاز دارند. بنابراین، گیاهانی را انتخاب کنید که به طور طبیعی در نور کم رشد می کنند. گیاهان جنگلی، در رطوبت زیاد و محیط کم نور که در بسیاری از حمام و دستشویی ها معمول است بسیار خوب رشد می کنند. گیاهان هوازی (برملیادها) و برخی از ساکولنت ها نیز می توانند در این شرایط عملکرد خوبی داشته باشند.

بهتر است قبل از گل آرایی دستشویی به نکات زیر توجه کنید:

  • برای اضافه کردن نور مورد نیاز به حمام و دستشویی از یک لامپ رشد و یا روشنایی فلورسنت استفاده کنید. لامپ رشد گیاه را به راحتی می توانید در منزل درست کنید.
  •  گلدان ها را در داخل و خارج از حمام خود بچرخانید تا همه قسمت های آن به طور مساوی نور را دریافت کنند.
  • گیاهان ارزان بخرید و به سادگی آنها را پرورش دهید. نیازی نیست تا گلهای گران قیمت را برای گل آرایی و دیزاین دستشویی و حمام به کار برید.
  • خریداری کردن گلهای طبیعی بسیار پسندیده تر از نوع مصنوعی آن است؛ چرا که گلهای مصنوعی قادر به تصفیه هوا نیستند.

گل های مناسب برای گل آرایی دستشویی

سانسوریا یا گل ماری

گل آرایی دستشویی

گل سانسوریا یکی از بهترین گزینه های مورد استفاده برای این کار است. نیاز به نور کمی دارد و همچنین سموم مضر هوا، از جمله فرمالدئید را از بین می برد. تکثیر سانسوریا در آب به راحتی امکان پذیر است و می توانید از یک گلدان، گلدان های زیاد دیگری را به وجود آورید.

گل پیچک

گل آرایی دستشویی

گل پیچک هم جزو گیاهان تصفیه کننده هواست و می تواند در دستشویی و حمام به زندگی خود ادامه دهد. اگر دستشویی شما کوچک است می توانید یک گلدان پیچک را در کنار سینک روشویی و یا در یک سبد آویز قرار دهید.

ارکیده

ارکیده هم از دیگر گیاهان مورد استفاده برای سرویس بهداشتی و حمام است. منتهی این گیاهان در مکان هایی که نور غیر مستقیم خورشید را دریافت می کنند بهترین و بیشترین رشد را می کنند. رطوبت دوست هستند و زیبایی چشمگیری را به شما هدیه منی دهند.

آلوئه ورا

گل آرایی دستشویی

گیاه آلوئه ورا که به دلیل ماندگاری بالای آن “گیاه جاودانگی” نامیده می شود دارای خاصیت درمانی است. ژل موجود در برگها به درمان گزیدگی نیش حشرات، بریدگی جزئی و سوختگی کمک می کند. علاوه بر این، آب آلوئه ورا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی سالم است. گیاه آلوئه ورا خود را نزدیک پنجره حمام یا دستشویی قرار دهید تا از نور غیرمستقیم مورد نیاز برخوردار شود.

تراریوم

استفاده از یک تراریوم کمک شایانی به شما برای گل آرایی دستشویی و حمام می کند. این ظرف کوچک شیشه ای که از گلهای مناسبی همچون ساکولنت، پیتوس و … پر شده است می تواند فضای مکان قرار گرفته در آن را به کلی تغییر دهد. فقط اطمینان حاصل کنید که منافذی برای رد و بدل شدن هوا در ظرف تراریوم شما وجود داشته باشد. قبل از انتخاب یک تراریوم، بهتر است گیاهان مناسب تراریوم را شناسایی کنید.

گلهای شاخه ای

گل آرایی دستشویی

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای گل آرایی انجام دهید، استفاده از گلهای شاخه ای فصلی مثل نرگش و یا گلهایی همچون رز، گلایول، داوودی و … است. این گل ها علاوه بر با نشاط کردن فضا، عطر خوشی را در فضا پراکنده می کنند.

About admin

Check Also

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب امکان پذیره فصل بهار رسیده و تمام ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *