Home / آفات و بیماری ها / آفات گل لیندا و راههای درمان آن

آفات گل لیندا و راههای درمان آن

در مطلبی جداگانه درباره گل لیندا توضیحات کامل داده شد. در این مطلب به بررسی آفات گل لیندا و راههای درمان آن می پردازیم.

گل لیندا یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی، نگهداری از این گیاه بسیار ساده است و برای ادارات و سازمان ها گیاهی مناسب و زیبا می باشد علاوه بر این، لیندا برای افرادی که تجربه ی نگهداری از گیاهان را ندارند نیز، انتخابی مناسب است.

گل لیندا این گیاه به نخل دم اسبی و لیندا مشهور است، برگ های آن باریک و کشیده و ضخیم و مقاوم ، مجنون و آویزان و فنری است. این برگ ها سطح مقطع کمی دارند تا مانع از هدر رفتن آب گیاه شوند. حالت زیبای آن ناشی از سرازیر شدن برگ ها به طرف پایین بخصوص در سنین بالاست. انتهای ساقه ضخیم می شود و شکل عجیبی به خود می گیرد و نام انگلیسی آن به معنی پای فیل به همین علت است. پای بسیار بزرگ و ورم کرده گیاه، آب را در خود ذخیره می نماید.

آفات گل لیندا و راههای درمان آن

چروک شدن تنه گیاه:

  • گیاه تشنه است آبیاری کنید یا این که برای گیاه جزیره درست کنید.

سیاه و آبکی شدن تنه گیاه:

  • آبیاری زیاد و نامناسب بودن زهکش و یا بسته شدن آن و همچنین بزرگ بودن اندازه گلدان باعث بروز این مشکل می شود. هرچه گلدان بزرگتر باشد آبیاری بیشتر شده و در نتیجه ریشه ها دچار خفگی و یابیماری قارچی شده و از بین می روند. برای بهتر شدن مشکل و رفع آن از سم مانکوزب استفاده کرده و گیاه را سمپاشی کنید.

سوراخ شدن برگ ها:

  • گیاه دچار آفت شده است. نسبت به رفع آن اقدام کنید.

خشک شدن نوک برگها:

  • این عارضه می تواند بر اثر تشنگی، نور زیاد و یا کمبود مواد غذایی به ویژه پتاس به وجود آید. ماهی یک مرتبه گیاه رو با کود مناسب تقویت کرده، گیاه رو مه پاشی و آّیاری کنید.

زرد شدن برگ ها:

  • سه عامل باعث بروز این مشکل می شود. یا گیاه شنه است و یا آبیاری بیش از حد بوده. اگر هم زرد شدن برگ ها بعد از تعویض گلدان صورت گرفته امری طبیعی است و باید صبر کرد تا گیاه به شرایط جدید عادت کند. کوددهی به صورت ماهی یک مرتبه موجب سبز ماندن گیاه و تقویت آن می شود. برای تقویت آن می توانید از کمپوست استفاده کنید.

برگهای جدید شکننده هستند و خیلی زود از بین می روند:

  • گیاه نیاز به تقویت دارد. همچنین ز غبارپاشی لای برگها خودداری کنید. چرا که این کار موجب بروز بیماری قارچی و از بین رفتن برگها می شود.

برگها ترک می خورند:

  • خشکی هوا، نور کم، گرمای محیط و خاک ضعیف می تواند این عارضه را به همراه داشته باشد. گیاه را به مکان پرنورتر و خنک تری منتقل کنید. گیاه را تقویت کنید.

برگهای پایین گیاه خشک می شوند:

  • خشک شدن و ریختن برگهای قدیمی گیاه امری کاملا طبیعی است. بهتر است برگهای پایینی خشک شده را جدا کنید تا رشد گیاه بهتر شود.

افتادگی برگ ها :

  • نور کم ویا حجم برگ ها زیاد شده وسنگین و به حالت افتاده شده.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *