Home / کاکتوس و ساکولنت ها / شرایط نگهداری از ساکولنت ها – چرا ساکولنت ها از بین می روند؟

شرایط نگهداری از ساکولنت ها – چرا ساکولنت ها از بین می روند؟

شرایط نگهداری از ساکولنت ها برای همه عزیزانی که این گیاهان جذاب و زیبا را پرورش می دهند مهم است.

نگهداری از این گیاهان در عین سادگی دارای نکات حساسی است که در صورت رعایت نکردن آن ها باعث فساد ریشه و در نهایت مرگ گیاه خواهد شد.

عوامل متعددی هستند که موجب از بین رفتن ساکولنت ها می شوند. در این مطلب سعی شده تا راههای ساده ولی مهم برای نگهداری از این گیاهان پیشنهاد شود تا همه دوستداران این گیاهان به راحتی از عهده پرورش آن ها برآیند.

شرایط نگهداری از ساکولنت ها

شرایط نگهداری از ساکولنت ها

آبیاری

  • غوطه وری بیش از حد گیاه سبب از بین رفتن آن می شود.

ساکولنت ها غالباً بومی آب و هوای گرم و خشک هستند، بنابراین کاملا مشخص است که نیاز آبی کمی دارند.

این بدان معنی است که وقتی آب زیادی دریافت می کنند در معرض خطر پوسیدگی ریشه قرار میگیرند. یک ساکولنت بعد از دریافت آب زیادی درست مانند زمانی که انگشت دست به مدت طولانی در آب باشد،  شروع به چروک شدن می کند یا به صورت اسفنجی و نرم درآمده و زرد می شود.

خوشبختانه راه جلوگیری از این اتفاق آسان است. هفته ای یک مرتبه به گیاه خود آب دهید و سعی کنید از باز بودن زهکش گلدان و مناسب بودن خاک مطمئن شوید.

گلدان

ریشه های کاکتوس ها و ساکولنت ها عمیقا پایین می روند. بنابراین اگر گلدان دارای ارتفاع برای این گیاهان تهیه کنید ممکن است آب کافی کافی به ریشه نرسد و همین موضوع سبب از بین رفتن گیاه می شود. درست است که گفته شد این گیاهان بومی مناطق گرم هستند و نیاز آبی کمی کمی دارند، اما این بدان معنی نیست که باید گیاه را تشنه نگه داشت!

بهترین کار این است که گالدان مناسبی را انتخاب کنید و گیاه را هفته ای یک مرتبه به اندازه ای آبیاری کنید که آب از انتهای گلدان خارج شود. سپس آب زیرگلدانی را خارج کرده و برای آبیاری مجدد صبر کنید تا خاک گلدان خشک شود.

آب دادن به ساکولنت ها از بالا

این مسئله یکی از موارد شایع برای از بین رفتن ساکولنت ها است. هیچ گاه از بالا گیاه خود را آبیاری نکنید. چرا که آب در لابه لای برگ های گوشتی گیاه ذخیره و جمع شده و همین موضوع سبب پوسیده شدن برگ ها و زرد شدن ساقه و در نتیجه از بین رفتن گیاه می شود.

بهترین راه این است که گیاهان خود را از پایه و با استفاده از یک بطری آبیاری کنید.

مواد معدنی موجود در آب

آب معمولی که همه ما از آن استفاده می کنیم حاوی مقداری مواد معدنی و کلر و فلوراید است. این مواد ممکن است برای انسان ضرری نداشته باشد اما می تواند اثرا سوئی را بر روی گلها و گیاهان به جا بگذارد. ممکن است بعد از آبیاری گیاهان با آب شیر لکه های سفید رنگی بر روی آن ها دیده شود. برایاز بین بردن آن ها کافی است تا از آب تصفیه یا آب جوشیده سرد شده استفاده کنید.

نور کافی

کاکتوس ها و ساکولنت ها بومی مناطق گرم هستند و بهترین رشد را در زیر نور کافی دارند. بنابراین اگر ساکولنت خود را در منزل نگهداری می کنید ممکن است بعد از مدتی شادابی و طراوت خود را از دست بدهد. بنابراین باید نور مناسب و کافی را برای گیاه تامین کنید.

توجه: کپی برداری از مطالب وبسایت با ذکر منبع اشکالی ندارد. یعنی این که آدرس کامل وبسایت (http://acle.ir) در پایان مطلب نوشته شود و یا صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/acle.ir/تگ شود.

About admin

Check Also

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس و همه فوت و فن های نگهداری از این گیاه

کاکتوس کریسمس و همه فوت و فن های نگهداری از این گیاه در منزل شاید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *