Home / آفات و بیماری ها / آفات و بیماری های سرخس

آفات و بیماری های سرخس

قبلا به صورت مفصل درباره سرخس، انواع آن و نیازهای رشد و نمو این گیاه صحبت شده است. لذا در این مطلب به بررسی آفات و بیماری های سرخس می پردازیم.

سرخس های مناطق و نیمه گرمسیری در منازل به خوبی رشد و نمو میکند ولی به طور کلی خشکی زیاد هوا را نمیپسندد.در مورد بسیاری از آنها محلی خنک و مرطوب در نظر گرفته میشود و رشد آنها در اتاقی به نسبت سرد بهتر انجام میشود.در صورتی که شرایط سرد و مرطوب برای سرخس ها مهیا باشد در خاکی سبک و شنی و مرطوب این گیاهان به رشد و نمو خود ادامه میدهد.

متاسفانه باب شده گلفروش ها سه بیست رو برای تقویت سرخس میفروشن. دوستان خوبم این کود اصلا برای سرخس خوب نیست و موجب سوختن برگ هاش میشه. برای رشد بهتر گیاه ماهی یکبار با کود پتاس بالا یا کود جلبک دریایی  و هر چهل روز با آهن تقویت کنید.

برای خرید و ارسال رایگان کودهای مورد نیاز این گیاه از طریق اینستاگرام سایت اصله با ما در ارتباط باشید. عکس گیاهان بیمارتون رو جهت دریافت مشاوره رایگان بفرستین.

آفات و بیماری های سرخس

آفات و بیماری های سرخس

  • برگها خشک شده و می ریزند: گیاه تشنه است. آبیاری را به گونه ای انجام دهید که گیاه آب کامل را دریافت کرده و سپس اضافی آن از زیر گلدان خارج شود.
  • برگها رنگ پریده هستند و رشد برگهای جدید به کندی صورت می گیرد: گیاه ضعیف شده و به تقویت نیاز دارد. ماهی یکبار با کودهای کامل سه بیست تقویت کنید.
  • دانه های قهوه ای رنگی پشت برگ ها دیده می شود: این دانه ها هاگ هستند و برای تکثیر گیاه مورد استفاده قرار می گیرند.
  • نوک برگها قهوه ای می شود: دمای بالا و خشکی هوا باعث بروز این مشکل می شود. گلدان را به مکان خنک تری منتقل کرده و آبیاری کنید.
  • برگها در حال زرد شدن هستند: یا آبیاری زیاد انجام شده است. یا زیاده روی در مصرف کود داشتید و یا گیاه تشنه است. علت را بررسی کنید.
  • روی برگها حالت آبکی دیده می شود: گیاه دچار بیماری قارچ شده است. این حالت در اثر آبیاری زیاد و یا زهکش نامناسب و باتلاقی شدن خاک به وجود می آید. با سم مانکوزب سمپاشی کرده و هر زمان خاک خشک شد آبیاری کنید.
  • لکه های پنبه ای سفید رنگ بر روی برگ ها و ساقه گیاه دیده می شود: گیاه مورد حمله شپشک آرد آلود واقع شده است. برای حل این مشکل باید با سموم حشره کش طبق دستور سمپاشی کنید. همچنین استفاده از پنبه  آغشته به آب و صابون و پاک کردن آفت ها از گیاه به کمک آن میتواند در کاهش آفات موثر باشد.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *