Home / گلهای فضای باز / گل های مناسب فصل بهار برای کاشت در باغچه و باغ

گل های مناسب فصل بهار برای کاشت در باغچه و باغ

رایحه شیرین گلهای بهاری یکی از شگفت انگیزترین و مطمئن ترین علائم رسیدن بهار است. در اینجا چند نمونه از گل های مناسب فصل بهار معرفی می شود که برای کاشت در باغچه و باغ مناسبند. بهار بدون این گلها بهار نمی شود!

  •  لاله ها

گل لاله یکی از محبوب ترین گلها در بین دوستداران گل و گیاه است.این گل تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و در مناطق مختلف جهان بیش از 150 نوع آن یافت شده است. محبوب‌ترین رنگ‌های گل لاله، سفید، قرمز، صورتی یا زرد می‌باشد. از شاخه بریده یا گل گلدانی آن بیشتر استفاده می‌شود. لاله های قرمز نمادی از عشق واقعی، زرد نماد شادی، بنفش برای حق امتیاز و سفید برای پیام بخشش است.

لاله های قرمز نمادی از عشق واقعی ، زرد نماد شادی ، بنفش نماد اصالت و سفید پیام آور گذشت و بخشش است.

محبوب ترین و زیباترین مزارع گل لاله در هلند و آلمان یافت می شود.

  •  نرگس زرد

نرگس زرد یکی دیگر از گلهای کلاسیک بهاری است که معمولاً به دلیل گلبرگهای زرد رنگش محبوبیت دارد. اگرچه رنگ زرد این گل بیشتر شناخته شده است، اما این شکوفه های بهاری به رنگ سفید، نارنجی و صورتی نیز دیده می شوند.

گل نرگس زرد در اواخر زمستان یا اوایل بهار شکوفا می شود. یک ساقه نرگس در واقع می تواند حداکثر 20 گل را در خود نگه دارد. آنها به بهترین وجه در خاک لومی و کمی اسیدی یا خنثی رشد می کنند.

  • گل کوکب

گل کوکب در رنگ نارنجی، صورتی، بنفش، قرمز، زرد و سفید شناخته شده است. بیشتر آنها عطری ندارند و در عوض برای جذب زنبورها و سایر حشرات گرده افشانی مورد استفاده قرار می گیرند.

گل کوکب نمی تواند در آب و هوای بسیار گرم یا بسیار سرد زندگی کند.  در آب و هوای خنک و مرطوب و مناطق بدون یخبندان بهترین رشد را دارد. آنها در یک خاک با زهکشی خوب و نور زیاد خورشید رشد می کنند.

  • یاس بنفش

Lilac Sunday at the Arnold Arboretum: Family Day and Tour | Events ...

یکی دیگر از گل های مناسب فصل بهار یاس بنفش است که با رایحه ای شیرین و جذب کننده پروانه شناخته می شود و آن را به یکی از خصوصیات منحصر به فرد این گل تبدیل می کند.
یاس بنفش در بسیاری از رنگ ها مانند صورتی، بنفش و سفید به چشم می خورد اما محبوب ترین رنگ آن بنفش است، از این رو نام آن یاس بنفش است.
آنها به آسانی قابل رشد هستند، به نگهداری کم و راحتی نیاز دارند و گلهای خوبی تولید می کنند. این گلها در حالی که در مناطق معتدل رشد می کنند می توانند از 1.5 متر تا 4 متر رشد کنند.
به زبان گلها، یاس بنفش نمادی از شادی جوانان است.

  • رز باغی

 گل های مناسب فصل بهار

گل رز باغی گل رزی است که بیشتر برای اهداف زینتی کشت می شود. آنها در آب و هوای معتدل رشد می کنند.

رز به عنوان ملکهٔ گل‌ها آوازه دارد. پرورش رز تنها برای لذت بردن از زیبایی این گل نیست بلکه از این گل برای عطرسازی، فرآوری چای، مربا، لیکور و بسیاری مواد خوراکی دیگر استفاده می‌شود. عطر رز آرامش بخش سامانه عصبی است و در راحت به خواب رفتن انسان کارایی دارد و به همین سبب در عطردرمانی بکار برده می‌شود. اسانس رز گرانترین اسانس دنیا است و هر گرم آن معادل یک گرم طلا در بازار جهانی قیمت دارد.
آنها در رنگ های متنوعی مانند نارنجی، قرمز، زرد طلایی، صورتی، سفید و و بسیاری از ترکیبات این رنگ ها در دسترس هستند.

  • شقایق

شقایق به عنوان سمبل جنگجویانی که در دفاع از کشور خود در جنگ کشته شده اند. این گل با 4 تا 6 گلبرگ روی هر گل از بهار تا اوایل تابستان شکوفه می دهد.
شقایق همچنین نمادی از آرامش و خواب هستند وهنوز به عنوان نمادی از یاد سربازان کشته شده مورد استفاده قرار می گیرند.
  • یاس

 گل های مناسب فصل بهار

گل یاسمن یا همان یاس یک گل بهاری است که به دلیل رایحه ای شیرین و آرامش بخش محبوبیت دارد. گل یاس در رنگهای سفید و زرد فراوانی زیادی دارد. در برخی موارد، آنها به رنگ صورتی مایل به قرمز هم رویش دارند.
گل یاس را معمولاً برای رایحه گل هایشان پرورش می دهند. آنها بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می کنند. گل های گل یاس غالباً به عنوان یک چای در چین مصرف می شود و به آن «چای یاس» گفته می شود.
کشورهایی مانند فیلیپین، تایلند، هاوایی، پاکستان، سوریه، اندونزی از یاس به عنوان سمبل ملی خود استفاده می کنند.

  • گل صد تومانی


گل صد تومانی به دلیل گلهای معطر بزرگش، از رنگ بنفش و قرمز گرفته تا رنگهای زرد و سفید محبوبیت خاصی دارد.
این گلهای زیبا در اواخر بهار و اوایل تابستان شکوفا می شوند.
جالب اینجاست که گلهای صد تومانی شب یا در هنگام تاریکی بسته می شوند.جالب تر این که گلهای ساقه شده می توانند بیش از یک هفته دوام بیاورند و از این رو یکی از بهترین گلهای ساقه ای برای نگهداری در گلدان یا محل کار هستند.
در زبان گلها، گل صد تومانی نمادی از زندگی شاد است.

  • آزالیا

آزالیاگل زیبایی است که در بهار شکوفا می شود و برای کاشت در هر منطقه ای که حداقل تا حدی سایه دار باشد مناسب است.
آزالیاها به مقدار کمی کود نیاز دارند و گلهای آنها برای چند هفته دوام می آورد. آنها در خاک اسیدی و به خوبی زهکشی شده و در مناطق سایه دار رشد می کنند.
اگرچه این گل ها بسیار زیبا هستند، اما احتیاط لازم است زیرا آنها بسیار سمی هستند.

  • زنبق

 گل های مناسب فصل بهار

گل معطر دیگری به نام زنبق با گلبرگهای بزرگ دوست داشتنی، به رنگ های زرد، صورتی، بنفش، نارنجی، قرمز و سفید وجود دارد.

زنبق ها در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری رشد می کنند و بیشتر آنها در خاک اسیدی یا خنثی رشد خوبی دارند. این گل های بهاری نور مستقیم خورشید را ترجیح می دهند و هر گل می تواند به مدت 2 هفته دوام بیاورد.

  • آلاله

 گل های مناسب فصل بهار

آلاله به خاطر گلهای زرد روشنش مشهور است اما به رنگ صورتی، نارنجی و قرمز و سفید نیز وجود دارد.
گونه های آلاله در بهار فراوان است و در تابستان هم وجود دارد.
این گل های دوست داشتنی کاربرد دارویی نیز دارند و در طب سنتی برای درمان تب و روماتیسم مورد استفاده قرار گرفته اند. هنگام دست زدن به این گل دستکش لازم است زیرا باعث تحریک خفیف پوست می شوند.

این ها تعدادی از بهترین گل های مناسب فصل بهار هستند. گل مورد علاقه شما چیست؟

توجه: کپی برداری از مطالب وبسایت با ذکر منبع اشکالی ندارد. یعنی این که آدرس کامل وبسایت (http://acle.ir/) در پایان مطلب نوشته شود و یا صفحه اینستاگرام  https://www.instagram.com/acle.ir/ تگ شود.

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *