Home / گلهای آپارتمانی / درختچه های آپارتمانی مناسب را بشناسید

درختچه های آپارتمانی مناسب را بشناسید

علاوه بر گیاهان آپارتمانی نگهداری درختچه‌ های آپارتمانی در منزل باعث می‌شود خانه شما به طرز چشمگیری متفاوت باشد. نگهداری از یک نهال کوچک و مشاهده رشد و پرورش آن به دست خودتان حس فوق‌العاده‌ای دارد. از انواع درختچه‌ آپارتمانی در دکوراسیون منازل استفاده گسترده‌ای می‌شود. همچنین یک درختچه آپارتمانی زیبا می تواند هدیه‌ای خاص ‌و ماندگار برای عزیزانتان باشد.

درختچه‌ های آپارتمانی گونه‌ ای از گیاهان هستند که به شکلی مینیاتوری یادآور درخت‌ها بوده و در بسیاری از ورودی‌ ها، راهروها و منازل به عنوان عنصر دکوراتیو و حیات‌بخش دکوراسیون منزل استفاده می‌شوند.

معرفی درختچه های آپارتمانی

معرفی درختچه های آپارتمانی

  • پاچیرا یا درخت پول

گل پاچیرا یا درخت پول یکی از گل هایی هست که به راحتی میتونید در آپارتمان ها یا مغازه های کم نور نگهداری کنید.

این گل قابلیت نگهداری در فضای آزاد رو هم داره. به شرط این که نور خورشید برای طولانی مدت روی اون نتابه.

 شکل برگ‌های آن کشیده و به رنگ سبز تیره است. سرعت رشدش زیاد بوده و ساقه‌ های آن را می‌توان بافت که به زیبایی و قیمت این گیاه زیبا می‌افزاید.

طبق فرهنگ و سنت کشور چین این گیاه را برای چشم‌ روشنی خرید خانه نو یا فرصت‌های کلان کاسبی به یکدیگر هدیه می‌دهند. آنها اعتقاد دارند این گیاه در رشد، پیشرفت و کسب درآمدشان مهم است؛ به‌طوری‌که در بیشتر مغازه‌ها، ادارات و خانه‌ها این گیاه به چشم می‌خورد.

  • شفلرا

معرفی درختچه های آپارتمانی

اگر دنبال یه گل مناسب برای اتاق پذیرایی با نور متوسط می گردید من بهتون گل «شفلرا» رو معرفی می کنم.

این گیاه گیاهی مقاوم به شرائط نامساعد محیطی است، و به همین دلیل مناسب برای راهروها و کریدورهای ادارات است همچنین این گیاه دارای میوه های نارنجی رنگ و ریز میباشد.

ارتفاع شفلرا گاهی تا 3 متر هم می‌رسد و می‌توان آن را یک درختچه بزرگ آپارتمانی دانست. شفلرا گیاهی بسیار کم نیاز و مقاوم است و به راحتی در آپارتمان نگهداری می شود. با رسیدگی مناسب، شفلرا می تواند چندین سال خانه شما را سبز و زیبا نگه دارد. درختچه شفلرا را از حیوانات خانگی‌تان دور نگه دارید زیرا این گیاه برایشان سمی است و امکان دارد سگ یا گربه شما با خوردن برگ‌های آن بیمار شود.

بیماری های گل شفلرا هم به صورت کامل و مفصل معرفی شده و درباره درمان و برطرف کردن آن ها راهکارهای لازم ارائه شده است.

  • لیندا یا نخل دم اسبی

گل لیندا بومی مناطق خشک جنوب غرب آمریکا و مکزیک است و به زندگی بیابانی عادت دارد. برگ‌های آن باریک و مقاوم بوده و به شکل مجنون و آویزان هستند که باعث زیباتر شدن گیاه به‌خصوص در سنین بالاتر می‌شود، با گذشت زمان انتهای ساقه ضخیم شده و شکل عجیبی به خود می‌گیرد؛ به همین علت در انگلیسی به آن پافیلی می‌گویند. درواقع این پایه بزرگ و ورم‌کرده آب را در خود ذخیره می‌کند. ارتفاع لیندا گاهی به 2 متر هم می‌رسد. رنگ گل‌های آن سفید مایل به کرم است که به‌ندرت در فصل تابستان در گیاهان مسن دیده می‌شود.

  • این گیاه به سرما حساس است و با توجه به ذخیره آب در پایه متورمش حتی به مدت یک سال، متداول‌ترین عامل نقصان در رشد و از بین رفتنش آبیاری بیش‌ازحد است. آبیاری مورد نیاز این گیاه در فصل رویش 3 هفته یک‌بار و در فصل زمستان به‌قدری است که ‌برگ‌ها پژمرده نشوند. در ضمن بین هر آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود.
  • لیندا گیاه کم‌توقعی است که به گلدانی با زهکشی مناسب نیاز دارد. زمان مناسب برای تعویض گلدان هر دو سال یک‌بار است؛ زیرا تعویض زودبه‌زود باعث ریشه‌زایی زیاد لیندا شده که این موضوع سبب افزایش ارتفاع و در نتیجه کاهش زیبایی آن می‌شود.

آفات گل لیندا و راه های درمان آن نیز در سایت قرار داده شده است.

  • نخل شامادورا

معرفی درختچه های آپارتمانی

نخل شامادورا و همه گونه های آن به طور کلی شیبیه درخت خرما هستند و اندازه های آنان گوناگون می باشند.

گیاه نخل شامادورا درختچه‌ بسیار زیبایی با خاصیت تصفیه‌کنندگی هواست. به همین دلیل شامادورا یکی از انواع محبوب درختچه های آپارتمانی می‌باشد. شامادورا برگ‌های ظریف و باریک به رنگ سبز دارد. ارتفاع این گیاه می تواند به دو متد هم برسد. درختچه نخل شامادورا به دلیل این‌که نیاز نوری چندانی ندارد و سایه را تا حدی تحمل می‌کند، برای نگهداری در آپارتمان ایده‌‌آل است.

به آبیاری زیاد حساس است و باید بین دو آبیاری با انگشت زیر خاک را بررسی کرد و در صورت خشکی سیراب نمود. اب زیاد باعث سبز خشکی این گل میشود.

  • بامبو

گیاه بامبو یکی از پرطرفدار‌ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود. البته این نوع بامبویی که در خانه‌ها نگهداری می‌شود و معمولا پرپیچ و تاب است، نوع خاصی از بامبو است که به «لاکی بامبو» شهرت دارد. مهم‌ترین نکاتی که در مورد این نوع بامبو لازم است در نظر گرفته شود، نور کافی و آب تازه است و احتیاج به رسیدگی خاصی ندارد. البته بامبو برای رشد، خاک هم نمی‌خواهد. حتی می‌توان آن را در خاک‌های ژله‌ای نگهداری کرد اما برای رشد بهتر است از تقویت‌کننده‌های مایعی استفاده ‌شود که به آب بامبو اضافه می‌کنند و گل‌فروشی‌ها آن را «غذای بامبو» می‌نامند. شما می توانید برای گوشه نشیمن تان گلدانی از بامبوهای سرسبز و زیبا برا تهیه کنید و به نشیمن تان جذابیت و زیبایی و طراوت ببخشید.

توجه: کپی برداری از مطالب وبسایت با ذکر منبع اشکالی ندارد. یعنی این که آدرس کامل وبسایت (http://acle.ir/) در پایان مطلب نوشته شود و یا صفحه اینستاگرام  https://www.instagram.com/acle.ir/ تگ شود.

About admin

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *