Home / کاکتوس و ساکولنت ها / آلوورا اسپیرال و اطلاعاتی درباره آن

آلوورا اسپیرال و اطلاعاتی درباره آن

آلوئه ورا یا آلوورا یکی از گیاهان پرخاصیت و پرطرفدار است که ما هم سهم خودمان را در مورد این گیاه ادا کرده و توضیحات کاملی را در مورد آن دادیم. حتی آموزش ساخت ژل آلوورا و نحوه درست کردن ژل آلوورا برای مو را هم توضیح دادیم. اما این مطلب اختصاص دارد به گونه زیبایی از این گیاه به نام آلوورا اسپیرال یا چرخشی.

آلوورا اسپیرال (Polyphylla )

آوورا اسپیرالکه به نام های آلوئه ورا مارپیچی یا چرخشی هم مشهوره یکی از گونه های بسیار زیبا و مقاوم آلوورا هست که قادر به رشد خوب در تابستان های گرم و زنده ماندن در زمستان های برفی است.

آلوورا اسپیرال

ویژگی های آلوئه ورا Spiral

این ساکولنت ها دارای برگهای کاملاً بسته هستند که در یک الگوی مارپیچ جذاب و در مجموع در پنج ردیف رشد می کنند. هر گیاه حدود 150 برگ دارد.

آنها برای این که شروع به مارپیچی شدن کنن نیاز دارند تا حداقل 20 سانت قطر داشته باشند. هنگام رشد کامل، آنها به قطر حدود 60 سانت میرسند.

برگها دارای نقاط برجسته ای بوده و به رنگ خاکستری مایل به سبز هستند. در امتداد لبه ها، برجستگی های تیز سبز رنگی وجود دارد و این احتمالاً روشی طبیعی برای جلوگیری از تماس افراد با این گیاه است. پرندگان و زنبورها گل و شهد این گیاه را جمع آوری می کنند.

مانند سایر ساکولنت های آلوئه ورا، این گیاه همیشه سبز است و سالی یک بار در پایان بهار گل می دهد. گلها به چندین رنگ از جمله قرمز، صورتی و حتی زرد می رسند.

وجه تمایز این گیاه با سایر آوئه وراها چیست؟

آلوئه ورا دارای برگ های باریک و بلند است که به سمت بالا  رشد می کند. اما آلو ورا اسپیرال دارای ساقه یا برگهای بلند نیست. برگها به جای اینکه به سمت بالا رشد کنند و کشیده شوند، یک مارپیچ ظریف و مجزا تشکیل می دهند. آنها کوتاه تر هستند و می توانند هم در جهت عقربه های ساعت و هم در جهت خلاف عقربه های ساعت رشد کنند.

برای شادابی و ادامه رشد، این گیاه نیاز دارد به:

  • قرار گیری در محیط سایه روشن و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به ویژه در تابستان
  • قرار گیری در محیط هایی که دارای شبهای خنک هستند
  • آبیاری متوسط ​​در بهار تا اوایل پاییز
  • دادن حداقل دو بار کود مایع در طول فصل رشد
  • خاک مناسب
  • دمای ایده آل روزانه 23 درجه سانتیگراد

آلوئه چرخان یا چرخشی یا اسپیرال گیاهی است که برخلاف گونه های مرسوم آلوئه ورا پاجوش نمی زند و تکثیر آن از طریق کاشت بذر آن می باشد. بذرها در خاک کاکتوس در دمای 22درجه کاشته می شود. جزو گونه های در معرض انقراض می باشد و محدودیت های زیادی برای تجارت بذرو خود گیاه وجود دارد.
تکثیر آلوئه چرخان به روش بذر ، به این صورت است که بذر گیاه آلوئه را در دمای حدود 22 درجه سانتی گراد کاشت می نمایند. بذر آلوئه باید حداکثر تا عمق 1 سانتی متری خاک کشت شود. چرا که در کشت عمیق تر جوانه زنی بذر کاهش می یابد. حفظ رطوبت خاک بسیار با اهمیت است. این بذرها معمولاً بعد از 1 الی 6 ماه پس از کاشت شروع به جوانه زنی می نمایند. وقتی ارتفاع نهال های جدید به حدود 3 سانتی متر رسید قابل انتقال به گلدان های مجزا هستند. این نهال ها باید در خاک سبک و با زهکشی خوب کشت گردند. در زمان جابه جایی نهال ها بایستی نهایت دقت جهت خودداری از صدمه رسیدن به ریشه ها اعمال گردد.

امیدوارم این اطلاعات برای شما عزیزان مفید واقع شود.

شما هم آلوورا اسپیرال رو در منزل یا محیط کار دارید؟ چه تجربه ای درباره این گیاه دارین که میتونید با ما به اشتراک بگذارین؟

توجه: کپی برداری از مطالب وبسایت با ذکر منبع اشکالی ندارد. یعنی این که آدرس کامل وبسایت (http://acle.ir/) در پایان مطلب نوشته شود و یا صفحه اینستاگرام  https://www.instagram.com/acle.ir/ تگ شود.

 

About admin

Check Also

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس و همه فوت و فن های نگهداری از این گیاه

کاکتوس کریسمس و همه فوت و فن های نگهداری از این گیاه در منزل شاید ...

2 comments

  1. این گیاه در ایران وجود ندارد من خیلی دنبالش گشتم که یکی بخرم اما متاسفانه نبود اگر کسی داره به من اطلاع بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *