Home / گلهای آپارتمانی / گل برگ ذرتی و نحوه نگهداری از آن

گل برگ ذرتی و نحوه نگهداری از آن

گل برگ ذرتی  یا دراسنا معطر با نام علمی Fragrant Dracaena یکی از گیاهان بسیار زیبا برای نگهداری در داخل منزل است.

این گل را نباید با گل پاندانوس اشتباه بگیرید. برگ های پاندانوس بیشتر شبیه به خنجر هستن. به همین دلیل به گیاه برگ خنجری هم معروفه. در حالی که برگ ذرتی برگ هایی شبیه به ذرت داره که معمولا بر روی یک ساقه ضخیم پدیدار شده و به سمت بالا حرکت می کنن.

این گل به دلیل ارتفاع نسبتا بلندی که دارد می توان در گلدان های بزرگ در داخل و یا بیرون از منزل نگهداری کرد.

برگ ذرتی بهترین رشد را در مکان های روشن و پرنور دارد و تهویه هوا نقش موثری در رشد بهتر آن دارد. همچنین، حفظ سطح رطوبت بالا در داخل خانه برای این گیاه حیاتی است.

گل برگ ذرتی رو در زمستان حتما در منزل نگهداری کنید چون طاقت سرما رو نداره ولی میتونید در تابستان داخل حیاط هم نگهداری کنید، منتهی باید حتما در سایه بزارین تا از تابش مستقیم نور خورشید در امان باشه.

گل برگ ذرتی و نحوه نگهداری از آن

نور مورد نیاز

از نظر نور، مکان ایده آل برای این گیاه در فضای داخلی منزل، نزدیک پنجره ای با نور خورشید فیلتر شده است. نور کم باعث می شود که برگها نوارهای رنگی خودشون را از دست بدن و همچنین باعث می شود رشد گیاه متوقف شود. اما تابش مستقیم آفتاب می تواند گیاه را بسوزاند و باعث پژمردگی آن شود. در فضای باز، گیاه در سایه بهترین رشد را دارد.

خاک مورد نیاز

بهترین خاک برای این گیاه، خاک سبک با زهکشی مناسب است. ریشه های گیاه دوست ندارن مدام در آب باشن. پس زهکش گلدان را حتما بررسی کنید.

آبیاری مناسب

خاک را در طول فصل رشد (بهار تا پاییز) مرطوب نگه دارید اما پای گیاه خیس نباشد و سپس آبیاری را در اواخر پاییز تا زمستان کاهش دهید. با این حال، هرگز نباید اجازه داد خاک کاملا خشک بشه. خاکی که خیلی خشک باشه سبب قهوه ای شدن و سوختن نوک برگ ها میشه. نکته مهم در مورد آبیاری اینه که، مانند سایر گونه های دراسنا، برگ ذرتی به فلوراید و بور حساس است که می توان این دو را در آب لوله کشی یافت. بنابراین ، بهتر است با آب تصفیه یا جوشیده آبیاری کنید تا از سوختگی نوک برگ، توقف رشد و حتی مرگ گیاه جلوگیری شود.

دما و رطوبت مورد نیاز

بهترین دما برای رشد گیاه، بین 15 تا 20 درجه است. همیشه رطوبت 40 تا 50 درصدی را برای گیاه حفظ کنید. در صورتی که نیاز به بالا بردن رطوبت بود، کف زیر گلدانی را از سنگریزه پر کنید و داخل زیر گلدانی را آب بریزید و گلدان را روی سنگریزه ها قرار دهید.

کوددهی

در بهار و تابستان هر ماه از کوددهی تقویت کننده مانند سه بیست استفاده کنید. گیاه در زمستان نیاز به یک دوره استراحت داره پس از کوددهی خودداری کنید.

About admin

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

3 comments

  1. سلام وقت بخیر، جواب شما میتونه خیلی کمکم کنه پس لطفا جوابمو بدین، من بِچ گل ذرتی رو ندونسته قبل از ریشه قطع کردم، الآن داخل گلدون کاشتم به نظر شما توی خاک ریشه میزنه؟ چیکارکنم؟

    • سلام وقت شما هم بخیر
      نگران نباشید، خاک رو مرطوب نگه دارید و نور مورد نیازش رو تامین کنید ریشه میزنه. اگر هورمون ریشه زایی هم داشته باشید که چه بهتر. گیاه رو در هورمون بزنید و داخل خاک بکارید.
      دقت کنید کلا این کار ریسک داره. ممکنه ریشه بزنه و یا ممکنه گیاه خراب بشه. پای گیاه رو به صورت غرقابی خیس نکنید. همین که خاک رطوبت داشته باشه کافیه.
      ایشالا که بدون مشکل ریشه میزنه

  2. گل خوب و مقاومیه 🌺🌺🌺🌺 دو تاشو دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *