Home / کاکتوس و ساکولنت ها / ساکولنت های بدون نیاز به نور خورشید

ساکولنت های بدون نیاز به نور خورشید

ساکولنت های بدون نیاز به نور خورشید را در این مقاله برای شما عزیزان معرفی می کنم. البته زمانی که عنوان بدون نیاز به خورشید مطرح می شود، بدان معنا نیست که گیاه اصلا و ابدا نیازی به نور ندارد؛ بلکه به این معناست که نور مستقیم خورشید ضرورتی برای گیاه ندارد و گیاه می تواند با نور فیلتر شده و یا نور کم هم به حیات خود ادامه دهد. قبلا در مقاله ای درباره نور مورد نیاز ساکولنت ها و شرایط نگهداری از ساکولنت ها توضیحات لازم داده شده است.

هیچ تردیدی وجود ندارد که ساکولنت ها جزو گیاهان پرطرفدار هستند. آنها زینتی هستند، به نگهداری کمی نیاز دارند و بیش از همه رشد سریع و آسان آنهاست که مورد توجه همگان است حتی اگر مبتدی باشید.

بیشتر ساکولنت ها به گرما و قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیاز دارند. اما، برخی هم هستند که می توانند در نور کم و غیر مستقیم هم رشد کنند. ما آنها را در این مقاله جمع آوری کرده ایم.

ساکولنت های بدون نیاز به نور خورشید

ساکولنت های بدون نیاز به نور خورشید

سانسوریا

آنچه باعث محبوبیت سانسوریا به عنوان یک گیاه آپارتمانی می شود این است که آنها می توانند در محیط های کم نور و حتی تاریک هم رشد کرده و زنده بمانند. اگر در محل زندگی و یا کار خود اتاق تاریکی دارید که می خواهید آنجا را با گیاهان طبیعی تزئین کنید، سانسوریا یک انتخاب ایده آل است. این گیاه نگهداری آسانی دارد. از نبود نور خورشید و یا در صورت غفلت از آن هم دوام می آورد. با این حال، چند شرط لازم وجود دارد که باید انجام دهید:

  • فقط در صورت خشک شدن سطح خاک آن را آبیاری کنید.
  • آن را در یک خاک خوب با زهکشی نگهداری کنید.
بیشتر بخوانید: تکثیر سانسوریا در آب

هاورتیا گورخری

ساکولنت های بدون نیاز به نور خورشید

این یکی از زیباترین نوع از ساکولنتهاست که می تواند بدون نور خورشید رشد کند. گیاه گورخری هم نامیده می شود زیرا شاخ و برگ آن دارای این نوارهای چشمگیر است که دقیقاً مانند نوارهای گورخری است. این گیاه خانگی محبوب می تواند در فضای داخلی و در نقاط کم نور رشد کند، اما همچنین می تواند در فضای باز هم پرورش داده شود. این گیاه بسیار مقاوم بوده و نگهداری راحتی دارد. اگر می خواهید این گیاه زیبا و منحصر به فرد را پرورش دهید ، باید موارد زیر را بخاطر بسپارید:

  • این گیاه دارای سیستم ریشه ای کم عمق است، بنابراین به یک گلدان کوچک احتیاج دارد.
  • به آرامی رشد می کند، بنابراین ممکن است تا مدت ها نیاز به تعویض گلدان یا قلمه گیری نداشته باشد.
  • این گیاه هم می تواند در معرض نور خورشید قرار گیرد.

سدوم مورگانیوم

سدوم مورگانیوم هم گونه ای از سدوم هاست که به گیاه دم الاغی هم شهرت دارد. بهترین ساکولنت برای نگهداری در سبد اویز است. در سایه به خوبی رشد می کند اما نور صبحگاهی خورشید را نیز دوست دارد.

برای پرورش این گیاه شگفت انگیز، باید این دو نکته را بخاطر بسپارید:

  • برگهای ظریفی دارد، زیاد آن را جابجا نکنید وگرنه می ریزند.
  • به کوددهی نیاز دارد. 

گیاه پاندا

ساکولنت های بدون نیاز به نور خورشید

این گیاه نام خنده دار دیگری نیز دارد، به آن گوش گربه هم می گویند. این گیاه بسیار زیبا است و به دلیل شاخ و برگهای زیبایی که دارد مورد ستایش قرار می گیرد. شما می توانید گیاه پاندا را در فضای بسته و در تاریکی پرورش دهید اما از گلدهی آن جلوگیری می شود. با این حال، اگر می خواهید گلدار شود، باید چند ساعت زیر نور آفتاب قرار دهید. در اینجا مواردی است که باید در مورد این گیاه عالی بدانید:

  • آبیاری مکرر را دوست ندارد
  • نیاز به یک بار کوددهی در ماه دارد
  • دمای متوسط اتاق را ترجیح می دهد

گل ییشم

گل یشم

یک اعتقاد قدیمی درباره این گیاه وجود دارد و این است که هر کس صاحب این گیاه باشد به پول و ثروت زیادی دست پیدا می کند از این رو به گیاه پول هم معروف است. نیاز به ابیاری کمی دارد و در واقع تحمل ان در برابر خشکی بسیار زیاد است و در این شرایط رشد خوبی خواهد داشت.

گل هویا

گل هویا

هویا نیاز به نور غیر مستقیم پشت پنجره دارد. گیاه هویا روزانه 6 ساعت به نیاز به نور فیلتر شده دارد. در بهار و تابستان گیاه را در بیرون از خانه و زیر سایه بان قرار دهید. نور مستقیم باعث خشکی و سفیدی سرشاخه های هویا می شود.

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس هم یکی دیگر از گیاهان زیبا و جذاب است که می تواند در نور  جزئی و کم هم رشد کند و فضای بسیار زیبا و دلنشینی را برای شما فراهم سازد.

منبع ترجمه: gardendiyidea

 

 

About admin

Check Also

گل آئونیوم

گل آئونیوم یا گل ناز بشقابی رو چطور نگه داری کنیم؟

گل آئونیوم یا گل ناز بشقابی از خانواده ساکولنت ها و گیاهی است همیشه سبز ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *