Home / گلهای آپارتمانی / گیاهان مناسب برای آشپزخانه

گیاهان مناسب برای آشپزخانه

مسلما استفاده از کیاهان در دکوراسیون منزل کاری بسیار لذت بخش است. گل ها و گیاهان در داخل منزل در صورتی که نور مورد نیازشان تامین شود به خوبی رشد می کنند. اما وقتی صحبت از نگهداری گیاهان در آشپزخانه می شود کار کمی دشوار است؛ چرا که در آشپزخانه نور کافی وجود ندارد و به علت پخت و پز دما بالاتر از سایر نقاط خانه است. در این مقاله گیاهان مناسب برای آشپزخانه معرفی می شود.

گیاهان مناسب برای آشپزخانه

پتوس

پتوس

به جرات می توان گفت پتوس یکی از بهترین گلها برای نگهداری در داخل منزل است. با هر شرایط نوری سازگاری دارد، نیاز به مراقبت خاصی ندارد و از آن می توان در سبدهای آویز نیز استفاده کرد؛ از این رو فضای کمی از آشپزخانه شما اشغال می شود.

قبلا در مورد پتوس و نحوه نگهداری پتوس در آب توضیحات لازم داده شده است.

فیلودندرون

فیلودندرون ها انواع مختلفی دارند ولی همچون پتوس به راحتی قابل نگهداری در داخل منزل و آشپزخانه هستند. در برابر کم آبی دوام می آورند و نور کم تا سایه روشن را تحمل می کنند. این گیاه به عنوان یک گیاه تصفیه کننده هوا نیز شناخته می شود.

گندمی

گیاهان مناسب برای آشپزخانه

گل گندمی یا عنکبوتی یکی دیگر از گیاهان مناسب برای نگهداری در آشپزخانه است. این گیاه در برابر نور مستقیم خورشید دچار سوختگی شده و از بین می رود.بسیار مناسب برای سبدهای آویز است و گیاهچه های زیادی تولید می کند که هر کدام از آن ها را می توان به یک گلدان منتقل کرد و به این ترتیب کلی گلدان جدید به دست اورد.

در صورت تمایل به دانستن اطلاعات لازم در مورد گل گندمی و بیماری های گل گندمی بر روی لینک های قرار داده شده کلیک کنید.

سانسوریا

گیاهان مناسب برای آشپزخانه

سانسوریا که دیگه معرف حضور همه هست. یکی از بهترین گیاه مقاوم به نور کم. نیاز به نگهداری خاصی ندارد. در برابر کم آبی مقاوم است. منتهی اگر ابلق این گیاه را دارید باید نور کافی برای آن تامین کنید تا رنگ زیبایش حفظ شود.

گل قهوه

چه قهوه دوست باشید چه نباشید گل قهوه می تواند برای آشپزخانه شما مناسب باشد. این گیاه برای رشد بهتر نیاز به نور غیر مستقیم و آبیاری منظم دارد. اگر دوستدار این گیاه هستید، می توانید آموزش کاشت قهوه در منزل را مطالعه کنید.

زاموفیلیا

زامیفولیا

زاموفیلیا هم مثل سانسوریا بسیار مناسب برای آشپزخانه و مکان های کم نور است. از آن جایی که رشد کمی دارد نیاز به آبیاری مکرر ندارد و در صورتی که مبتدی باشید این گل برای شما مناسب است.

سخن آخر

قبل از خرید یک گیاه برای منزل یا محل کار خود در ابتدا شرایط محیط را در نظر بگیرید. درست است که این گیاهان به عنوان گیاهان مقاوم به نور کم معرفی شدند؛ اما این بدان معنا نیست که در تاریکی مطلق نگهداری شوند.

با دنبال کردن اینستاگرام سایت، از آموزشهای جدید مطلع شوید. بسیاری از آموزشها در استوری اینستاگرام قرار داده می شود.

About admin

Check Also

احیای گل کاغذی خشک شده

احیای گل کاغذی خشک شده

احیای گل کاغذی خشک شده به راحتی انجام پذیره به شرطها و شروطها که در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *