Home / فیلم آموزشی / قلمه برگ انجیری در آب

قلمه برگ انجیری در آب

گل برگ انجیری گلی مناسب برای منازل و نامناسب برای ادارات و دفاتر و شرکت ها می باشد. برگ انجیری گیاهی با برگهای پهن و طراحی شده است که برگهای این گیاه با بریدگی های منظم رشد کرده و در انواع گونه های مختلف آن این شکاف ها طرحهای متفاوتی به خود می‌گیرند . این گیاه بومی جنگل های بارانی جنوب مکزیک و کلمبیا است و در ایران بعضی گونه های آن در بازار یافت می‌شود . با توجه به فرم مدرن و زیبای این گیاه ، برگ انجیری محبوبیت زیادی در بین دوستداران گل و گیاه پیداکرده است و اگر شما نیز در این لیست قرار دارید، با آموزش قلمه برگ انجیری در آب همراه باشید تا گلدان های زیبای جدیدی را به خانه خودتان اضاف کنید.

در صورت تمایل می توانید بر روی مطلب برگ انجیری کلیک کرده و اطلاعات لازم درباره این گیاه زیبا را به دست آورید.

یکی از بهترین روش های تکثیر گل برگ انجیری، قلمه گیری از ساقه در فصل بهار و ریشه دار کردن آن است. برای این کار کافیست یک شاخه ی سالم دارای 2 یا 3 برگ را انتخاب کرده و با استفاده از قیچی باغبانی و یا چاقو آن را ببرید . قلمه را در گلدانی با قطر دهانه ی 12 دارای خاک سبک مانند کمپوست بکارید . حتما توجه داشته باشید که قلمه را در عمق کم بکارید به صورتی که برگهای انتهایی از خاک بیرون بماند .

تکثیر این گیاه از طریق ریشه های هوایی نیز امکان پذیر است. در این ویدئو که در پیج اینستاگرام سایت اصله بارگزاری شده نحوه قلمه زدن برگ انجیری در آب و توسط ریشه هوایی را یاد می گیرید.

قلمه برگ انجیری در آب

ریشه هوایی یعنی چه

ریشه هوایی به ریشه‌ هایی می‌ گویند که بالاتر از سطح زمین قرار دارند و در بیشتر اوقات به‌ صورت عارضی و نابه‌جا پدید می‌آیند؛ یعنی ریشه‌ای محسوب می‌گردند که به غیر از موقعیت طبیعی می‌روید. این ریشه‌های در گیاهان گوناگونی دیده شده‌اند؛ از جمله آن می‌توان به گیاه‌های هوایی مثل ارکیده‌ها، درختان باتلاقی استوایی مثل مانگرو، درختان انجیر هندی و گیاهان بالارونده مثل پاپیتال و پیچک سمی، پتوس، سینگونیوم و …، اشاره کرد.

ریشه عضوی از گیاه است که معمولا در داخل خاک قرار داشته، املاح محلول و آب را برای تغذیه گیاه از زمین جذب می‌کند. اما ریشه های هوایی در هوا آزادند و عمل جذب رطوبت و گاه عمل برگ را انجام می دهند.

فیلم آموزش قلمه برگ انجیری در آب

فیلم قلمه گیری از برگ انجیری رو در کانال گل و گیاهمون میتونید مشاهده کنید.

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن کافیه روی لوگوی ایتا در بالای صفحه بزنید و عضو کانال گل و گیاه در ایتا بشین

About admin

Check Also

آموزش کاشت بذر برگ انجیری فر با فیلم آموزشی

با توجه به گرون شدن گل و گیاه تصمیم دارم انواع گیاه آپارتمانی رو که ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *