Home / گلهای آپارتمانی / برگ بیدی کرک دار و اصول نگهداری از آن در منزل

برگ بیدی کرک دار و اصول نگهداری از آن در منزل

برگ بیدی کرک دار یکی از گونه های برگ بیدی هست که به دلیل وجود پرزهای کوچکی روی سطح برگ ها به این نام خوانده میشه.

اگر دوست دارید یه گیاه رنده زیبا و خاص داشته باشید، این مدل برگ بیدی همون چیزی هست که میخواین.

برگ بیدی کرک دار گیاهی با نگهداری آسان هست و رشد بسیار زیادی داره بنابراین در مدت کوتاهی میتونید چندین گدان زیبای برگ بیدی داشته باشید.

اگر حیوان خانگی مثل سگ و گربه دارید باید بدونید که این گیاه سمی هست و در صورتی که توسط این حیوانات خورده بشه میتونه عوارض هایی به همراه داشته باشه.

پس اگر در داخل منزل ازش نگهداری می کنید حتما در به صورت آویز باشه تا از دسترس حیوان دور بمونه.

اطلاعات کلی:

نام گیاه شناسی Tradescantia chrisophylla
نام رایج فارسی برگ بیدی کرک دار
نوع گیاه  چند ساله
گلدهی به ندرت بعد از بالغ شدن
نور مورد نیاز نور قوی و غیرمستقیم
PH خاک اسیدی و بین 6.0 تا 7.5
نوع خاک مرطوب با زهکشی بالا
نیاز آبی متوسط
خاستگاه بومی برزیل
  • برگ بیدی کرک دار

 

اصول نگهداری از برگ بیدی کرک دار

نور مورد نیاز:
نور مناسب یکی از مهم ترین عناصر برای شکوفا شدن این گیاه است. در واقع، این گیاهان بدون دریافت نور کافی برای رشد مشکل خواهد داشت. اگر در داخل منزل هست حدود یک متر از پنجره جنوبی فاصله داشته باشه و آفتاب ظهر تابستان هم با پرده فیلتر بشه. اگر در بیرون و در فضای باز است در سایه نگهداری کنید.

همچنین، فراموش نکنید که گیاه خود را به طور منظم بچرخانید تا همه قسمت های اون به یک اندازه رشد کنن. از قرار دادن گیاه در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید، ممکن است به برگ های ظریف آن آسیب برسد.

 

آبیاری مناسب:

به آبیاری توجه کنید: در حالی که این گیاهان آپارتمانی در خاک مرطوب به خوبی رشد می کنند، باید توجه کنید که قبل از آبیاری مجدد اجازه بدین تاسطح خاک خشک بشه و بعد اقدام به آبیاری کنید. خاک دائما خیس و غرقابی خطر پوسیدگی ریشه و بیماری قارچی رو به همراه داره.

 

خاک مناسب:

به دلیل ظرافت ریشه ای که داره باید خاکی سبک با زهکشی بالا داشته باشه تا علاوه بر این که آب مورد نیاز گیاه رو در خودش ذخیره میکنه، اضافات رو به سرعت تخلیه کنه و خاک دائما خیس و سنگین نمونه. همچنین باید اسیدی و در محدوده بین 6.0 تا 7.5 باشه.

 

خاک هلندی اصله دقیقا همین ویژگی ها رو داره و برای تمام گیاهان آپارتمانی قابل استفاده است .برای خرید و یا دریافت مشاوره میتونید از طریق اینستاگرام (@acle.ir) و یا تلگرام و ایتا با آیدی (@imagepad) در ارتباط باشید

 

دما و رطوبت مورد نیاز:

برگ بیدی کرک دار یک گیاه بومی مناطق گرمسیری هست و محدوده دمایی بین 18-23 را بسیار دوست داره. ممکنه با شرایط چند درجه گرم تر هم سازگار باشه اما به هیچ عنوان تحمل سرما رو نداره. پس در فصول سرد در داخل منزل نگهداری بشه و به هیچ عنوان پشت پنجره هایی که خنک و سرد هستن نگهداری نشه.

خوشبختانه نیازمند رطوبت بالا نیست و همین رطوبت موجود در محل زندگی براش کافیه پس دیگه نیاز به درست کردن جزیره و استفاده از دستگاه بخور نیست. حتی نیازی به مه پاشی هم نداره. به همین دلیل گفتم نگهداری راحتی داره😉

کود مناسب:
مسلما هر چقدر خاک غنی تر باشه رشد این گیاه هم بیشتر میشه. قطره برگ دهی اصله، کود اسیدی کننده خاک و قرص جوشان گیاهان برای این گیاه بسیار مناسبه و تاثیر شگفت انگیزی روی رشد و شاخ و برگ زنی داره.

برای خرید کودهای مناسب این گیاه و یا دریافت مشاوره میتونید از طریق اینستاگرام (@acle.ir) و یا تلگرام و ایتا با آیدی (@imagepad) در ارتباط باشید

 

بیماری های رایج برگ بیدی کرک دار:

بیماری پوسیدگی ریشه و قارچ از بیماری های شایع این گیاه هست که در اثر آبیاری زیاد و یا خاک سنگین و نامناسب بروز میکنن.

همچنین آفتی مثل شپشک آردآلود ممکنه این گیاه رو تهدید کنه که در صورت مشاهده باید حتما سم پاشی رو شروع کنید.

About admin

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *