Home / گلهای آپارتمانی / پپرومیا روسو

پپرومیا روسو

پپرومیا روسو یه گیاه بسیار جذاب و چشم نواز هست که میتونه زیبایی خاصی به خونه شما بده
این گیاه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری سرتاسر دنیا به وفور دیده میشه و محبوبیت خاصی داره.

از نظر اندازه خیلی قد نمیکشه و حدود 20 سانت ارتفاع میگیره حالا کمی کمتر و بیشتر، اما میتونه مثل یه تپه پرپشت و زیبا بشه.

رنگ برگ ها سبز زیبامتمایل به رنگ فیروزه ای و درخشش نقره ای هستند. قسمت زیرش بنفش مایل به قرمزه رنگه. این یعنی نهایت زیبایی😍😍

برگ ها ضخیم هستند اما مثل بیشتر خانواده پپرومیا، آبدار نیستند.

از خانواده پپرومیا میتونید مقاله های زیر رو درباره نگهداری و مراقبت از این گیاهان مطالعه کنید:

در ادامه شرایط نگهداری از گیاه پپرومیا روسو را با هم بررسی می کنیم.

نگهداری از پپرومیا روسو در منزل

🌞نور مورد نیاز:

این گیاه نیازمند نور روشن و غیر مستقیم هست اما تا حدودی میتونه برای مکان هایی که فاصله بین دو متر هم با پنجره نورگیر دارن زنده بمونه. اما باید بدونید هر چقدر نور کمتری دریافت کنه رشد شاخ و برگاش کمتر میشه.

هر از گاهی گلدان رو در جهات مختلف بچرخونید تا همه قسمت ها به یک اندازه نور بگیرن و زیبا و پرپشت رشد کنن. نور زیاد باعث سوختن برگ ها میشه و نور کم رشدش رو کم میکنه و گیاه به صورت علفی رشد میکنه.

خاک مناسب:

پپرومیا روسو به شدت مستد پوسیدگی ریشه هست بنابراین باید خاکی که استفاده میشه زهکش داشته باشه تا آبهای اضافی رو تخلیه کنه. از طرفی باید مغذی باشه تا عناصر و میکرواورگانیسم های مفید رو در اختیار گیاه بزاره.

از نظر گلدان هم به این علت که ریشه های این گونه پپرومیا کم عمق هستن، پس نباید گلدان بزرگ یا عمیق رو براش انتخاب کنید. تا زمانی که گلدان پر از ریشه نشده و ریشه ها از زیرگلدانی بیرون نزدن، نیازی به تعویض گلدان به سایز بزرگتر نداره.

خاک هلندی اصله بهترین و با کیفیت ترین خاکی هست که میتونید برای گیاهان استفاده کنید، کاملا سبک و مغذی و استریل بدون تخم  و لارو حشرات.

 

💧 آبیاری مناسب:
درسته که ریشه های این گیاه دوست دارن رطوبت نسبی خاک رو تجربه کنن اما نیازی به آبیاری زیاد ندارن. بهتره اجازه بدین حداقل یک سوم از سطح خاک گلدان خشک بشه بعدش مجدد آبیاری کنید.

🌡دمای مناسب:

پپرومیا روسو در محدوده دمایی بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد بهترین رشد رو داره. سعی کنید در مکان های سرد یا خیلی گرم نگهداری نکنید. این گیاه طاقت سرما رو نداره و اگر دما بیشتر از 30 برسه این امکان وجود داره که لک های سوختگی ناشی از گرما روی برگاش پدیدار بشن.

رطوبت مورد نیاز:

خوشبختانه این گیاه همان میزان رطوبت موجود در محیط رو دوست داره و به رطوبت اضافی نیازی نداره. اسپری مداوم آب روی برگ ها و مرطوب ماندن تاج گیاه میتونه باعث بروز بیماری در گیاه بشه.

قلمه زدن پپرومیا روسو:
تکثیر خانواده پپرومیا خیلی راحته. هم با برگ هم با ساقه میتونید این کار رو انجام بدین.

ساقه سالمی رو انتخاب کنید و بچینید. اون رو در یک لیوان آب بزارین و منتظر بمونید تا ریشه زنی انجام بشه.

باید مرتب آب رو تعویض کنید و ظرف حاوی قلمه رو در جای گرم یا خیلی پرنور نزارین.

قطره ریشه زایی اصله هم کمک میکنه تا روند ریشه زنی به سرعت اتفاق بیفته.

آفات و بیماری:

این گیاه در برابر بیماری و آفات مقاومه. اما مستعد خطر پوسیدگی ریشه هست. همچنین از آن جهت که خاک نسبتا مرطوب رو دوست داره، اگر خاک برگ براش استفاده کرده باشین پشه های قارچی ایجاد میشن.

این پشه ها در لایه های سطحی خاک تخم ریزی میکنن و خیلی زود تکثیر میشن و ممکنه در مدت کوتاهی به تمام گلدان ها هم سرایت کنن.

به محض دیدن این پشه ها باید سم پاشی انجام بشه تا کلا نابود بشن.

اگر برای درمان گیاهانتون و یا خرید محصولات مراقبتی، لامپ رشد و … نیاز به مشاوره داشتین میتونید از طریق اینستاگرام (@acle_ir) و یا تماس با آیدی (@imagepad) در ایتا و تلگرام با کارشناس مربوطه در ارتباط باشید

About اصله

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *