Home / مقالات / دلیل تغییر رنگ برگ آلوئه ورا و راههای برطرف کردن آن

دلیل تغییر رنگ برگ آلوئه ورا و راههای برطرف کردن آن

دلیل تغییر رنگ برگ آلوئه ورا چیست؟ چرا گیاه آلوئه ورا من قرمز میشود؟

آلوئه ورا یکی از محبوب ترین گیاهان جهان است که به دلیل ظاهر منحصر به فرد، سهولت مراقبت و خواص دارویی منحصر به فرد، ارزشمند است. این گیاه مقاوم آفت چندانی ندارد و دو نکته ساده برای رشد بهتر آلوورا توضیح داده شده است. اما با این وجود گاهی می بینیم برگ ها تغییر رنگ داده و قرمز یا زرد می شوند.

برای بررسی بیشتر با ادامه مطلب با ما باشید.

دلیل تغییر رنگ برگ آلوئه ورا

  • چرا گیاه آلوئه قرمز می شود؟

برگ بسیاری از گیاهان آلوئه ورا وقتی بیش از اندازه در مجاورت نور مستقیم قرار می گیرند تغییر رنگ داده و به قرمزی می زنند. این تغییر رنگ می تواند ناشی از درجه حرارت سرد، آبیاری بیش از حد، آفتاب سوختگی، شوک کود یا حتی تغییر مکان رخ دهد. اصلاح مراقبت از گیاه معمولاً مسئله را به سرعت حل می کند.

تغییر رنگ برگ ها به قرمزی در واقع مشکل یا آفت نیست بلکه این نوع قرمز شدن بیشتر یک نوع حفاظ است که برگ در برابر نور شدید خورشید از خود نشان می دهد.

اگر برگ ها خشک شدند یا آسیب دیدن بدون نگرانی آن ها را جدا کنید.

آلوئه معمولاً با چند ساعت آفتاب مستقیم در روز بهترین رشد را می کند. برخی از انواع کوچکتر در نقاط سایه دار به خوبی رشد می کنند، اما بیشتر آلوئه ها مکان روشن را دوست دارند. این بدان معنا نیست که آنها می خواهند در تابش مستقیم آفتاب پخته شوند.اما معمولا بیشتر آن ها تابش آفتاب شدید به ویژه در ظهر تابستان را دوست ندارند.

دلیل تغییر رنگ برگ آلوئه ورا

گیاه به عنوان یک آفتاب دوست طبیعی، با تغییر رنگ از سبز به قرمز در واقع از خود محافظت می کند. این رنگدانه همان ماده شیمیایی محافظت کننده، آنتوسیانین است که هر پاییز بسیاری از درختان تولید می کنند و برگهای آنها را قرمز می کند.

نور زیاد: آلوئه وراهای های فضای باز اغلب در تابستان قرمز و قهوه ای می شوند و هر پاییز بدون هیچ مشکلی دوباره سبز می شوند – اما این نکته را در نظر داشته باشید که آفتاب شدید علاوه بر تغییر رنگ می تواند باعث ایجاد زخم های خشک قهوه ای در گیاه نیز شود.

نور ناکافی: آلوئه ورایی که نور کم دریافت می کند رنگ سبزی دارد ولی کم پشت بوده و خودش را به سمت منبع نوری خم می کند. قبل از انتقال گیاه به آفتاب کامل، بگذارید چند هفته در سایه روشن باشد تا انتقال آن راحتر شود.

علاوه بر نور تغییرات دمایی نیز می تواند موجب تغییر رنگ در آلوئه ورا شود.

بیشتر آلوئه ها دمای بین 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتیگراد) تا 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) را ترجیح می دهند. بعضی از گونه ها نسبت به بقیه تحمل سرما دارند، اما اگر شرایط به زیر 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) برسد می تواند واکنش رنگی داشته باشد. اگر گیاه در هوای خنک پاییز شروع به قرمز شدن می کند، نشانه این است که گیاه باید داخل منزل یا محیط سرپوشیده انتقال یابد.

 

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *