Home / آفات و بیماری ها / علت خشک شدن گل یاس امین الدوله

علت خشک شدن گل یاس امین الدوله

علت خشک شدن گل یاس امین الدوله چیست؟

جالبه بدونید که این گیاه منتسب به علی‌خان امین‌الدوله، صدر اعظم مظفرالدین شاه قاجار است که گفته شده است اولین بار این گیاه را در ایران و در باغ امین‌الدوله کاشته بوده. پیچ امین الدوله دارای گل هایی بسیار معطر است که در هنگام باز شدن به رنگ سفید است و کم کم به رنگ زرد متمایل میشود و دارای طعم شیرینی در انتهای گل میباشد.

این گیاه نور مستقیم خورشید رو دوست داره و باعث رشد بهتر اون میشه پس محلی با نور زیاد برای کاشت اون انتخاب کنید، اگر میخواید توی گلدون بکارید و در تراس قرار بدید جایی که بیشترین نور هست قرار بدید. توجه داشته بشاید که این گیاه میتونه به خوبی در مناطقی که نیمه سایه و سایه هست هم رشد داشته باشه ولی هرچقدر میزان سایه بالا باشه گلدهی به تاخیر خواهد افتاد.

این گیاه جزو گیاهانی هست که به آبیاری کم مقاومت نشون میده ولی اگر دوست دارید که گیاه شما گلهای زیبا بده و برگهای پرپشتی داشته باشه حتما سعی کنید هر زمان که خاک گلدان یا باغچه خشک شد بهش آب بدید.

علت خشک شدن گل یاس امین الدوله

 

درود بر شما
سال سومیه که یاس امین الدوله دارم. سال اول همه چی خوب بود. در تراس جنوبی, با افتاب مستقیم در بخشی از ساعات روز. جاش هز اون موقع ثابته.
مشکل از پارسال شروع شده که برگهاش شروع به خشک شدن کردن و هیچوقت گل نداد. از گل فروشی ها پرسیدم اما راهکارهایی که دادن هیچگاه موثر واقع نشد.
امسال حسابی شروع به سبز شدن کرد اما یه باره همه برگا خشک شدن. کود گلدهی مصرف کردم. گفتم شاید از مصرف کود باشه. به هر تقدیر فقط نظاره کردم و منتظر تا اینکه دو هفته قبل مجددا شروع به سبز شدن کرد اما خیلی پایدار نمونده. شاخک های سبزی داره اما در کل خشکه.

علی رغم اینکه رشد زیادی هنوز نداشته, اما برخی از شاخه های خشک را هرس خواهم کرد.  عکس های زیر را برای گرفتن راهنمایی بیشتر، پیوست کردم.

احتمالا در گلدان كشت شده و تراكم ريشه رخداده است -در باغچه رشد زياد ي دارد ونيازمند هرس شاخه هاي خشك شده ميباشد چنانچه در گلدان گشت شده تعويض با گلدان بزرگتر پيشنهاد مي شود از كودهاي بيولوژيك استفاده شود.
فرا رسیدن زمان تعویض گلدان ،فقیر شدن خاک از مواد غذایی ،صدمه دیدن ریشه به دلیل وجود کرم در خاک و یا قارچی شدن بستر خاک می تواند علت باشد .

 

 

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

One comment

  1. سلام، وقت بخیر. گل یاس ما برگهای خشک شدن و ریختن و ساقه هاش نرم هستن یعنی کمی سخت و چوبی شدن اما هنوز خشک خشک نیستن. نمیدونم یعنی قائلی احیا شدن داره. توی تراس و داخل گلدون نگهداری می کنم و خاک اطرافش رو تازگی عوض کردم)بدون تعویض گلدون و یا کل خاک)، با کود ۳ بیست هم دو هفته یه بار آب میدم اما میخواستم بدونم امیدی بهش هست یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *