Home / مقالات / علت عدم رشد شفلرا

علت عدم رشد شفلرا

علت عدم رشد شفلرا را در این مطلب با هم مطالعه می کنیم.

با وجود رشد زیاد این گیاه، گاهی هنگام مراقبت از آن متوجه می شوید که رشد آن متوقف شده است. نکته قابل توجه در مورد گیاه شفلرا این است که میزان نیاز به مواد مغذی آن زیاد است. بنابر این یکی از علت های رشد نکردن گل شفلرا کمبود مواد غذایی در خاک گیاه است. اگر خاک گیاه را به تازگی عوض کرده اید و هنوز نمی دانید دلیل رشد نکردن گل شفلرا چیست، بهتر است فواصل کود دادن به گیاهتان را کمتر کنید. در ادامه به شرح دیگر علت های رشد نکردن گیاه شفلرا می پردازیم:

علت عدم رشد شفلرا

سؤال:

با سلام حدود سه ماهه كه يك گلدان شفلرا آربوريكلا خريدم و در آذر ماه گلدانش را هم خيلي سريع عوض كردم و فوري آب دادم الان هر هفته يكبار آب مي دهم بقدري كه خاك سير ميشود ولي از گلدان بيرون نميزند(اندازه اش را بدست آورده ام نيم ليتر درست اندازه است و بيشتر بريزم از گلدان خارج ميشود) و هر دوهفته يكبار كود آهن و يك كود تقويتي صورتي رنگ يك قاشق چاي خوري در يك ليتر آب مي دهم – نور مناسب و غير مستقيم داره و دماي اتاق هم مناسبه ولي حتي يك برگ هم نداده و نگرانم كه چرا رشد نمي كنه البته زرد هم نشده و بجز 7-8 برگ چيزي ازش نيفتاده ولي رشدي هم نداره  اصلا نمي دونم اين گل چطوري رشد مي كنه و برگ جديد چطوري مي ده چون جوانه انتهايي نداره لطفا راهنمايي كنيد -الان نبايد برگ بده؟

 

جواب:

سلام : پس از تعویض گلدان تا مدتی به هیچ وجه از هیچ کودی استفاده نکنید . گیاه را به محل پر نور تری در این فصل منتقل کنید و هر از چند گاهی گیاه را در معرض هوای آزاد قرار دهید ( جزء در شرایط یخبندان و سرمای شدید )از آبیاری زیادی بپرهیزید تا ریشه ها به دنبال آب روند . با مشاهده اولین جوانه می توانید مجدد اقدام به کود دهی کنید . میزان مصرف کود در فصل زمستان نصف دستور باشد .

 

گل شفلرا را مجبور به رشد بیشتر و بهتر کنید!

برخی از مواردی که در ادامه به آن ها می‌پردازیم، از علت توقف رشد شفلرا نشات گرفته اند و راهی برای رسیدن به رشد انفجاری شفلرا هستند. شاید بتوان این موارد را شیره طلایی یا عصاره جادویی نکات نگهداری شفلرا دانست که با آن به رشد بیشتر و بهتر می‌رسید.

پاکسازی برگ های شفلرا به طور هفتگی با یک پارچه نخی تمیز
یا یک پنبه تمیز و آب بدون املاح و کلر،
برگ ها را تمیز کنید.
کوددهی منظم شفلرا در فصل بهار و تابستان ماهانه صورت بگیرد.
جریان هوای تازه و تمیز گلدان به طور روزانه در معرض
هوای تمیز باشد.
خالی کردن و تمیز کردن زیرگلدانی پس از پر شدن زیر گلدانی،
آن را خالی کرده و بشویید.
ضد عفونی کردن زیر گلدانی ماهانه زیرگلدانی را ضدعفونی کنید تا
از بروز بیماری احتمالی جلوگیری شود.
جدا کردن برگ های مرده برگ های زرد و مریض را به موقع
از گیاه جدا کنید.

 

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *