Home / مقالات / کود سه بیست برای بامبو

کود سه بیست برای بامبو

کود سه بیست برای بامبو خوب است یا بد؟

بامبو جزو گیاهان پرطرفداری است که هم در آب و هم در خاک قابل نگهداری است. اما طبیعت این گیاه طوری است که ماندن در آب را بیشتر دوست دارد.

در بازار قطره هایی با عنوان قطره بامبو وجود دارد که برای کوددهی این گیاه باید از این قطره ها استفاده کرد. اما گاهی ممکن است این قطره در دسترس نباشد. در این شرایط این سوال در ذهن بیشتر دوستان تداعی می شود که آیا کود سه بیست برای بامبو قابل استفاده است یا نه؟

اگر بامبو را در خاک نگهداری می کنید استفاده از کود سه بیست یا سایر کودهای NPK هیچ مشکلی ندارد. این مسئله زمانی مهم می شود که این کودها را برای گیاه داخل آب استفاده کنید.

کود سه بیست برای بامبو

کود سه بیست برای بامبو

زمان آن رسیده که بدانیم محتویات قطره بامبو چیست و چه موادی برای رشد بامبو لازم است که باید در این محصولات نیز جا داده شود. در ادامه به ذکر چند نمونه از این مواد می پردازیم:

 

  • ازت یا نیتروژن: یکی از عناصر مورد نیاز برای هر گیاهی ازت است. کیفیت عملیات فتوسنتز در گیاهان به مقدار نیتروژنی که دریافت می کنند بستگی دارد. بنابراین یکی از عناصر مورد نیاز برای رشد و بهبود این عملیات در بامبو، وجود ازت است.
  • فسفر: فسفر یا فسفات نیز یکی دیگر از عناصری است که همه گیاهان به وجود آن احتیاج دارند. این عنصر به طور معمول روی رشد ریشه گیاهان تاثیر می گذارد. بنابراین هرچند بامبوها ریشه های خیلی وسیعی ندارند اما وجودشان برای بامبوها نیز لازم است.
  • پتاسیم: پتاسیم یا پتاس نیز از عناصری است که باعث زیاد شدن کلسیم مورد نیاز برای گیاه می شود. این عنصر نیز برای رشد بامبوها بسیار مورد نیاز است.
  • آهن: آهن از موادی است که هم برای تقویت انسان و هم برای سایر موجودات به طور مشترک استفاده می شود. اما نحوه مصرف آن ها متفاوت است. برای رشد بهتر بامبوها نیز از آن ها در قطره های مخصوص بامبو استفاده می کنند.
  • روی: گیاهانی که کمبود روی دارند، برگ های بی جان، رنگ پریده و پژمرده دارند. بنابراین از روی برای شاداب سازی بهتر گیاهان به ویژه بامبوها استفاده می کنند. تاثیر این ماده روی رنگ برگ ها به خوبی مشاهده می شود.
  • منگنز: امروزه یکی از عوامل موثر در زرد شدن برگ و ساقه درختان و گیاهان، کمبود ماده ای به نام منگنز است. به همین دلیل از این ماده به میزان مناسب در کودهای مایع بامبو استفاده می کنند.
  • هیومیک اسید: یکی دیگر از موادی که به طور غیر مستقیم باعث بهبود کیفیت مواد مغذی و رشد ریشه گیاهان می شود هیومیک اسید است. استفاده از این ماده برای تقویت بامبوها الزامی محسوب می شود.

اگر قطره بامبو در دسترس شما نیست می توانید از کود مایع سه بیست آن هم به میزان کم استفاده کنید. 24 ساعت بعد هم آب گلدان را تعویض کنید و آب تازه برای گیاه فراهم کنید.

اگر کود مایع ندارید و می خواهید از کودهای پودری NPK  استفاده کنید باید کود را بسیار رقیق کنید. غلظت این کود باید یک دهم کودهایی باشد که برای سایر گیاهان آپارتمانی استفاده می کنید.

کود را رقیق کرده و داخل آب بامبو بریزین. هر چهل روز یک مرتبه با این روش گیاه را کوددهی کنید. در مصرف کود زیاده روی نکنید. این کودها بسیار قوی تر از قطره بامبو هستن.

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

One comment

  1. پاسخ مهم ترین سوال یعنی مقدار کودی که باید بریزیم رو ندادید و فقط نوشتید مقدار کم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *