Home / آفات و بیماری ها / دلایل زرد شدن برگ آنتوریوم (علل و درمان)

دلایل زرد شدن برگ آنتوریوم (علل و درمان)

گل آنتوریوم یکی از گیاهان گلدار بسیار زیبا است که در رنگ های مختلفی دیده می شود. قبلا در مورد مشکلات گل آنتورریوم توضیحاتی داده شده لذا در این مطلب به دلایل زرد شدن برگ آنتوریوم می پردازیم.

زرد شدن برگ آنتوریوم یکی از مهم ترین چالش های نگهداری این گیاه هست.

اگر با زرد شدن برگ ها مواجه شدید، نترسید مهم ترین دلایل زرد شدن برگ آنتوریوم عبارتند از:

آبیاری بیش از حد
کود ناکافی
رطوبت کم
تنش دمایی
نور بیش از حد خورشید 
کیفیت پایین خاک
آفت کنه تار عنکبوتی

 

بهترین راه حل این است که منبع مشکل را شناسایی کنید و  آنتوریوم خود را به سلامت کامل برگردانید. روند رفع مشکل فوق العاده آسان و کم هزینه است.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا دلایل احتمالی زرد شدن برگ‌های آنتوریوم و تکنیک‌ هایی در مورد چگونگی ایجاد محیطی مناسب برای رشد این گیاه را شناسایی کنید.

 

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن به کانال اصله روی لینک بزنید👇👇👇

کانال اصله در ایتا

دلایل زرد شدن برگ آنتوریوم

در زیر دلایل احتمالی زرد شدن برگ های آنتوریوم به صورت کامل توضیح داده شده است:

دلایل زرد شدن برگ آنتوریوم

  •  آبیاری بیش از حد

گیاه آنتوریوم در خاکی با رطوبت متوسط رشد می کند. لذا شما باید مراقب باشید تا رطوبت خاک همیشه حفظ بماند. البته رطوبت فقط، از خیس و غرقابی کردن خاک خودداری کنید. نظارت دقیق بر شرایط خاک و آبیاری بسیار مهم است.

آبیاری بیش از حد عامل اصلی زردی برگ های آنتوریوم است. آب اضافی در خاک گلدان باعث پوسیدگی ریشه شده و این امر معمولاً مانع از جذب آب و یون های معدنی می شود.

اگر ریشه ها در اثر آبیاری زیاد خراب و پوسیده شوند، برگ ها کم کم زرد می شوند چون آب و مواد غذایی توسط ریشه جذب نمی شود.

پس بررسی کنید که خاک گلدان خشک یا خیس غرقابی نباشد. قبل از آبیاری گیاه، میزان رطوبت خاک را بررسی کنید.

من توصیه می کنم خاک را با انگشت بررسی کنید. اگر حدود 4 سانت از سطح خاک خشک بود آبیاری بعدی را انجام دهید.

خاک خیس با آب جمع شده در زیرگلدانی، عامل پوسیدگی ریشه است. آبیاری گیاهان آپارتمانی برای برخی دشوار است. قانون کلی این است که ابتدا رطوبت سطح خاک را بررسی کنید. مقاله ای با عنوان راه های تشخیص زمان آبیاری گیاهان در سایت قرار داده شده است که پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید.

Can I use Orchid fertilizer for my Anthurium plant? The leaves are turning brown from a combination of under-watering and not enough nutrients. : r/houseplants

  • رطوبت کم

زیستگاه بومی گیاه آنتوریوم دارای سطح رطوبت بالایی است. این نشان می دهد که این گیاه گرمسیری در محیطی با رطوبت بالا شکوفا می شود.

اما تامین چنین رطوبتی در داخل منزل برای این گیاه کمی دشوار است. اگر برگ های آنتوریوم شما با وجود پیروی از یک روال آبیاری مناسب، شروع به زرد شدن کردند، ممکن است به دلیل سطح رطوبت پایین باشد.

محیط داخلی با رطوبت برای رشد گیاه آنتوریوم ایده آل نیست. این موضوع در شرایط آب و هوایی زمستانی بدتر هم می شود.

بهترین راه این است که برای گیاه جزیره درست کرده و یا گیاه را کاور کنید تا محیط گلخانه ای و مرطوب را برایش فراهم کنید.

همچنین می توانید گیاه را مه پاشی کنید یا یک دستگاه بخور سرد در خانه نصب کنید. این دو تکنیک در افزایش سطح رطوبت موثر هستند.

کمبود مواد مغذی ضروری

گیاه آنتوریوم به کود متوسط ​​نیاز دارد. مواد مغذی حاصل از کود به بهبود سلامت عمومی گیاه کمک می کند.

گیاه آنتوریوم سالم دارای شاخ و برگ سبز با گل های زیبا است. توصیه می کنیم از کودهای محلول در آب استفاده کنید و ماهی یک بار مصرف کنید.

اگر متوجه زرد شدن برگ های آنتوریم و محو شدن گل ها شده اید، ممکن است به دلیل کمبود مواد مغذی در خاک گلدان باشد.

این گیاه به دلیل نوع ریشه و برگی که دارد هر دو ماه به قارچ کش و هر سی روز به کود پتاس بالا یا کود جلبک نیاز دارد. بدون این کودها هم رنگ برگ ها کم رنگ شده و هم گلدهی گیاه کم می شود.

کود اضافی مشکل جدی دیگری برای گیاه شما ایجاد می کند. ممکن است منجر به تجمع مواد مغذی سمی شود که جذب آب را مهار کرده و باعث پژمردگی گیاه می شود.

Anthurium leaves turning yellow

  • کیفیت پایین خاک

گیاهان آنتوریوم خاکی را ترجیح می دهند که سبک و متخلل بوده و امکان تنفس برای گیاه فراهم باشد. هوادهی باعث می شود که ریشه گیاه به درستی عمل کند و از مشکلات مربوط به زرد شدن برگ ها جلوگیری کند.

خاک با کیفیت پایین هوادهی ضعیفی دارد و این احتمال پوسیدگی ریشه را افزایش می دهد. آسیب سیستم ریشه به طور خودکار باعث زرد یا قهوه ای شدن برگ های آنتوریم می شود.

کاشت گیاه آپارتمانی در خاک با کیفیت پایین باعث خیس و غرقابی شدن خاک و در نتیجه خرابی ریشه می شود. این مشکل به دلیل زهکشی و هوادهی ضعیف خاک اتفاق می افتد.

بهترین خاکی که می توانید استفاده کنید خاک پیت ماس هلندی هست که بسیار سبک و مغذی است. برای خرید این خاک هم از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

توصیه می کنم زمانی که متوجه زرد شدن برگ ها شدید، و این اطمینان را حاصل کردید که خاک گیاه نامناسب است، حتما نسبت به تعویض خاک گلدان اقدام کنید. خاک سبک و کمی اسیدی که هوادهی بالایی دارد، شرایط رشد ایده آلی را برای گیاه آنتوریوم ایجاد می کند.

  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید

عده ای معتقدند که گیاهان گلدار می بایست نور کامل خورشید را دریافت کنند تا به مرحله گلدهی برسند. اما این قانون برای بعضی گلها صادق و برای بعضی دیگر نادرست است.

زیستگاه طبیعی گیاه آنتوریوم در جنگل های استوایی است. این گیاه در زیر سایه درخت ها و گیاهان دیگر زندگی کرده و نور غیرمستقیم را دریافت می کند.

اگر متوجه زرد شدن برگ های آنتوریوم شدید، شدت و میزان نور خورشیدی که دریافت می کند را بررسی کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید باعث زرد شدن و قهوه ای شدن برگ ها می شود.

محل گیاه آنتوریوم را تغییر دهید و آن را به مکان دیگری منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که مکان انتخابی نور غیر مستقیم خورشید را دریافت می کند.

به خاطر داشته باشید که نور کم خورشید باعث تشکیل ساقه های دراز و کم شدن برگ ها و گل می شود.

  • تنش دمایی

گیاه آنتوریوم محدوده دمایی 70-85 درجه فارنهایت (21-29 درجه سانتیگراد) را ترجیح می دهد. این شرایط به گیاه گرمسیری اجازه می دهد تا شاخ و برگ و گل های خیره کننده ای تولید کند.

دمای بسیار پایین باعث می شود که گیاه آپارتمانی کلروز در برگ ها را تجربه کند. کلروز، رنگدانه سبز را کاهش می دهد و باعث شکافتن و پاره شدن برگ های آنتوریم می شود.

دمای محیطی بهینه برای رشد گیاه آنتوریوم 61 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) است. این شرایط رشد مناسب و تولید گل را تشویق می کند.

دمای داخل خانه مستعد نوسان است و این ممکن است سرعت رشد گیاه را کم کند. گیاه آپارتمانی را شوفاژ و بخاری و کولر دور نگه دارید.

  • آفت کنه تارعنکبوتی

گیاه آنتوریوم به شدت در برابر حشرات حساس است. کنه تارعنکبوتی رایج‌ترین آفتی است که عاشق حمله به این گیاه است.

این حشرات معمولاً روی ساقه ها و برگ ها شناور می شوند. کنه های عنکبوتی با سوراخ کردن برگ ها شیره گیاه را می مکند.

برگ های آنتوریوم پس از بهبودی چندین لکه قهوه ای ریز ایجاد می کنند. مکیدن باعث می شود برگ ها مواد مغذی مورد نیاز را برای تقویت و شکوفایی آاز دست بدهند.

بهترین گزینه استفاده از داروها و سموم مناسب برای از بین بردن این آفات است.

این ها تمام دلایل زرد شدن برگ آنتوریوم هستند.

My anthurium's leaves are turning yellow and brown - Gardening & Landscaping Stack Exchange

سوالات متداول

چرا برگ های گل آنتوریوم قهوه ای می شوند؟

  • علل احتمالی بیماری ها، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و کوددهی بیش از حد است. شناسایی علت مشکل، رفع آن را آسان تر می کند.

چرا برگ های آنتوریوم پیچ خورده است؟

  • علت اصلی پیچ خوردگی برگ های آنتوریوم هجوم آفات است. این حشرات به برگ ها حمله می کنند و شیره سلولی را می مکند. از دلایل دیگر این مشکل می توان به آبیاری کم و یا نور زیاد و مستقیم روی گیاه اشاره کرد.

چرا برگ های آنتوریوم سوراخ هستند؟

  • گیاه آنتوریوم یک گیاه استوایی است. در محیطی رشد می کند که نور غیر مستقیم خورشید را دریافت می کند. قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید معمولاً برگ ها را می سوزاند و همچنین باعث شکافتن آن می شود.

آیا مه پاشی برای این گیاه خوب است؟

گیاه آنتوریوم رطوبت بالا را ترجیح می دهد. رطوبت کم باعث پژمرده شدن و افتادگی برگها می شود. مه پاشی به افزایش سطح رطوبت و ایجاد شرایط رشد ایده آل کمک می کند.

 

اگر گیاهتون بیماره و نیاز به ویزیت داره و یا قصد خرید محصولات درمانی و مراقبتی رو دارین، میتونید از طریق اینستاگرام (@acle_ir) یا ارتباط با آیدی @imagepad در ایتا و تلگرام اقدام کنید. عضو کانال اصله در ایتا هم بشین میتونید به صورت مستقیم با مشاور در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *