Home / آفات و بیماری ها / علت رشد نکردن برگ عبایی

علت رشد نکردن برگ عبایی

علت رشد نکردن برگ عبایی چیست؟

اگر منزل یا محل کار کم نوری دارین، اگر مبتدی هستید و هنوز قلق مراقبت از گیاهان دستتون نیامده، اگر مشغله کاری دارید و وقت رسیدگی به گلها رو ندارین، پیشنهاد می کنم گل برگ عبایی رو انتخاب کنید.

برگ عبایی که به دلیل مقاومت بالا در برابر کم آبی و کم نوری به گل فولادی هم لقب گرفته، به صورت طبیعی رشد کندی داره اما اگر چندسالی هست که این گل رو دارین و تغییری در رشد اون حاصل نشده باید علت رشد نکردن برگ عبایی رو پیدا کنید.

برگ عبایی بدون توجه به سطح مراقبت و شرایط زندگی، همیشه رشد آهسته ای دارد.

به عنوان مثال معمولا هر بهار 3 یا 4 برگ سبز جدید در این گیاه جوانه می زند، این برگ ها ابتدا رنگ سبز ملایمی دارند و به مرور زمان که بالغ تر می شوند به سبز تیره متمایل می شوند.

بعد از بلوغ این برگ ها، تا سال بعد برگ جدیدی به آن ها اضافه نمی شود اما برگ های قدیمی تر زرد شده و می ریزند.

در این مطلب سعی شده تا علت رشد نکردن برگ عبایی را به صورت کامل توضیح دهیم. بنابراین با خواندن این مطالب و برطرف کردن مشکلات می توانید گیاهی زیبا، سرسبز با رشد خوب داشته باشید که سالیان سال برای شما زنده می ماند و دلبری می کند😊🍀

علت رشد نکردن برگ عبایی

نور زیاد

مهم ترین فاکتور برای رشد خوب و طبیعی برگ عبایی یا فولادی، مسئله نور است. این گیاه نسبت به نور زیاد واکنش داره و رشدش متوقف میشه. برگها می سوزند و یا رنگ اون ها بی رنگ میشه.

هرگز این گیاه رو در معرض نور خورشید یا نور زیاد مثلا پشت پنجره جنوبی قرار ندین. اگر در فضای باز نگهداری می کنید باید کاملا در سایه باشه و اگر در داخل منزل این گیاه رو دارین پشت پنجره شمالی یا با فاصله زیاد از پنجره جنوبی قرار بدین.

همین که گلدان رو در روشنایی نور بزارین کافیه.

آب زیاد یا کم

هر دو مورد میتونه سبب کندی رشد یا خراب شدن گیاه بشه. برگ عبایی نسبت به خشکی خاک مقاوم هست اما نباید به اشتباه مثل کاکتوس ها با این گیاه رفتار بشه. درسته که خاک خشک رو بیشتر از خاک همیشه خیس دوست داره اما نمیتونه هفته ها بی آبی رو تحمل کنه😔💧

بهترین زمان برای آبیاری گیاه موقعی هست که خاک گلدان خشک شده باشه. در این شرایط با خیال راحت میتونید گیاه رو آبیاری کنید.

استفاده از آب املاح دار

باید بدونید که املاح آب بسیار برای این گیاه مضره و در واقع گیاه به نوع آب واکنش میده. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب لوله کشی شهری املاح زیادی داره حتما از آب تصفیه برای آبیاری گیاهانتون استفاده کنید. یا حداقل آب رو خوب بجوشونید و سرد کنید و بعد استفاده کنید.

آب سنگین یا املاح دار خاک رو سنگین و قلیایی میکنه. در صورتی که برگ عبایی به خاک اسیدی نیاز داره. پس آب بی کیفیت هم توقف رشد رو به همراه داره هم باعث زرد و خراب شدن برگ ها میشه.

کمبود آهن و مواد مغذی

برگ عبایی هم مثل سایر گیاهان آپارتمانی نیاز به مواد مغذی داره تا بتونه به رشد خودش ادامه بده. این گیاه برای حفظ سبزینگی و شادابی و رشد برگهاش بسیار نیازمند کود آهن هست. همچنین برای رشد خوب و عالی باید از اسید هیومیک و قطره برگ زنی استفاده کنید.

برای خرید کودهای خارجی مناسب این گیاه با ارسال رایگان درب منزل از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

 

اگر گیاه شما رشد طبیعی نداره یا لکه های سوخته روی برگ هاش ایجاد شده و یا به هر دلیلی نیاز به مشاوره دارید کافیه عکس گیاهتون رو به اینستاگرام اصله بفرستین تا مشاوره رایگان درمان دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید. مشاورین ما بعد از ثبت سفارش تمام توصیه های لازم جهت استفاده از محصولات و مراقبت اصولی از گیاه رو به شما میدن. تیم پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی مشکلات شما عزیزان در زمینه نگهداری از گل و گیاه است.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *