Home / مقالات / شیر دادن به کاج مطبق خوب یا بد؟

شیر دادن به کاج مطبق خوب یا بد؟

شیر دادن به کاج مطبق خوبه یا بد؟

این روزها مقالات زیادی در مورد استفاده از شیر یا نوشابه و امثالهم در سایت های مختلف و فضای مجازی منتشر شده.

اما واقعا چقدر این مطالب صحیح هستند؟

آیا تا به حال کسی این روش ها رو امتحان کرده؟

یکی از سوالاتی که در اینستاگرام زیاد پرسیده میشه اینه که آیا شیر بدیم به گیاهان یا نه؟

در بین گیاهان هم کاج مطبق بیشتر مورد نظر هست چون به صورت طبیعی رشد کندی داره و دوستان میخوان با هر وسیله ای رشدش رو تسریع کنن غافل از اینکه با یک اشتباه ممکنه یه گیاه چند ساله گرون قیمت کلا از بین بره😥

قبلا در مقاله ای در مورد علت خشک شدن برگ کاج مطبق توضیحاتی داده شده. اگر دوست دارین از این مطلب هم دیدن کنید.

در این مقاله سعی شده تا نگاه مختصری بر مضرات دادن شیر به کاج مطبق یا هر گیاه دیگه بشه.

امیدوارم که برای شما دوستان مفید باشه و دوست دارم اگر کسی این روش رو امتحان کرده حتما در کامنت تجربه خودش رو به اشتراک بگذاره🙏🏻

 

 

 

 

شیر دادن به کاج مطبق
شیر دادن به کاج مطبق

 

شیر دادن به کاج مطبق خوب یا بد؟

اسیدهای آمینه، پروتئین‌ ها، آنزیم‌ ها و قندهای طبیعی شیر را به غذایی مفید برای انسان و حیوان تبدیل می‌کنند اما آیا این ماده غذایی مهم میتونه تاثیری در رشد گیاهان داشته باشه؟

درسته که بقایای میوه‌ها و سبزیجات‌، مواد زائد گیاهی، کود، کمپوست، خرده چوب و حتی کاغذ نیز می‌توانند برای گیاهان مفید باشند. ولی باید در انتخاب ماده ای که استفاده می کنیم دقت ویژه ای داشته باشیم.

استفاده از شیر ایده خوبی نیست چرا که باکتری‌ های موجود در آن از بین می‌روند، در نتیجه بوی بد و رشد پژمرده و ضعیفی در گیاه ایجاد می‌شود.

چربی موجود در شیر می‌تواند بوی نامطبوع تولید کند زیرا تجزیه می‌شود. ارگانیسم‌های خوش خیم قارچی که در برگ‌ها قرار می‌گیرند و شیر را تجزیه می‌کنند، می توانند باعث زشت شدن ظاهر گیاه شوند.

گزارش شده است که شیر بدون چربی باعث ایجاد پوسیدگی سیاه، پوسیدگی نرم و لکه برگ آلترناریا در گیاه می‌شود.

از طرفی طی تجربه هایی که در اثر ارتباط با کاربران زیادی در این زمینه داریم باید بگم، دوستانی که از شیر برای رشد گیاهانشون استفاده کردند، بعد از مدتی با آفت هایی نظیر کرم در خاک مواجه شدند.

دوستان عزیزم، چربی موجود در شیر، بر روی ریشه گیاه اثر بدی میزاره. این چربی خاک دور ریشه رو احاطه کرده و باعث میشه ریشه امکان تنفس نداشته باشه. به همین دلیل بعد از مدتی گیاه کاملا از بین میره.

حتی با وجود این چند اشکال، کاملاً واضح است که فواید شیر برای گیاهان بیشتر از مضرات آن است.

اگر کاج مطبق شما بیماره یا رشد خوبی نداره  دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید. مشاورین ما بعد از ثبت سفارش تمام توصیه های لازم جهت استفاده از محصولات و مراقبت اصولی از گیاه رو به شما میدن. تیم پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی مشکلات شما عزیزان در زمینه نگهداری از گل و گیاه است.

 

 

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *