Home / آفات و بیماری ها / علت سفیدک زدن برگ یوکا + درمان و داروهای لازم

علت سفیدک زدن برگ یوکا + درمان و داروهای لازم

علت سفیدک زدن برگ یوکا چیه؟ چرا گاهی اوقات با وجود تمام مراقبت هایی که انجام میدیم بازم روی برگ های یوکا پودرهای سفید رنگی دیده میشه و گیاه بی حاله؟

اگر این مشکل شما هم هست پس این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

قبلا در مورد یوکا توضیحات کامل و جامعی داده شده. همین طور مقالاتی درباره علت لکه های سیاه روی برگ یوکا، علت زرد شدن برگ یوکا، علت کج شدن ساقه یوکا و علت لوله شدن برگ یوکا نوشته شده که اگر این موارد رو هم مطالعه کنید دانش و اطلاعاتتون در زمینه نگهداری از این گیاه زیبا بسیار بالا میره و میتونید جلوی بروز مشکلات احتمالی رو بگیرید.

به صورت خلاصه علت سفیدک زدن برگ یوکا میتونه یکی از موارد زیر باشه:

  • نور کم
  • عدم گردش هوا
  • رطوبت زیاد
  • بیماری قارچی

حالا توضیحات لازم رو خوب مطالعه کنید و نسبت به درمان گیاه اقدام کنید.

علت سفیدک زدن برگ یوکا

اول از همه باید این نکته مهم رو بدونید که یوکا یه گیاه نیمه آپارتمانی هست. یعنی در درجه اول باید به فکر تامین نور و گردش هوا براش باشید.

اگر منزل و یا محل کارتون کم نوره به هیچ وجه سراغ این گیاه نرین و یا براش لامپ رشد تهیه کنید.

 

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن به کانال اصله روی لینک بزنید👇👇👇

ما نمیتونیم با ذات طبیعی یه گیاه مقابله کرده و نیازهای ضروریش رو ازش بگیریم. متاسفانه بعضی از گلفروشی ها موقع فروش به خریدار عنوان میکنن که یوکا یه گیاه سخت جان و بسیار مقاوم برای داخل منزل هست😱 اما در واقع این طور نیست😔

این گیاه اگر در شرایط طبیعی خودش نگهداری بشه بسیار عالیه و بدون مشکل به حیاتش ادامه میده اما داخل منزل نه!

علت سفیدک زدن برگ یوکا

روزانه ده ها عکس بیمار از یوکا در اینستاگرام به دستمون میرسه که همگی با مشکلات زیادی مواجه شدند. پس این نکته مهم رو فراموش نکنید که نور عالی باید داشته باشه.

اگر تراس سایه دار دارین و یا تراسی که فقط صبح آفتاب داره میتونید یوکا رو اونجا نگهداری کنید. داخل منزل باید حتما پشت پنجره جنوبی باشه.

مسئله بعدی گردش هوا هست. یوکا باید روزانه ساعت ها در مجاورت هوای تازه باشه تا برگ ها به راحتی تنفس کنند و اکسیژن لازم را برای رشد بهتر و انجام فتوسنتز دریافت کنند.

حالا اگر گیاه در منزل دم کرده بدون تهویه هوا قرار داده بشه صد در صد با مشکل مواجه میشه.

فاکتور بعدی رطوبت زیاد هست. عده ای از دوستان علاقه زیادی به اسپری کردن آب روی هر گیاهی دارن بدون اینکه از نیاز طبیعی گیاه اطلاعی داشته باشند! یوکا نیازی به رطوبت بالای محیط نداره. همین رطوبت موجود در هوا براش کافیه. پس اگر گیاه گردش هوا نداره لطفا روی برگ هاش اسپری آب نزنید❗❌

و اما همه این موارد اگر رعایت نشه تبدیل به یه بیماری بد به نام قارچ میشه.

این پودرهای سفید رنگ روی برگ ها نوعی قارچ هستند و باید حتما علاوه بر تامین نیازهایی که در بالا گفته شد، گیاه تحت درمان با قارچ کش قرار بگیره.

اما من توصیه بهتری برای شما عزیزان دارم. طبق تجربه ای که در این مدت به دست آوردم برای این که گیاه زودتر بتونه بهبودی پیدا کنه باید اول از همه برگ ها رو با صابون تمیز کننده برگ ها کاملا تمیز کنید و بعد از 24 ساعت فقط یک نوبت از قارچ کش رو روی برگهاش اسپری کنید.

این صابون محلول پاش علاوه بر تمیز کردن سطح برگ از آلودگی، کمک میکنه تا سم قارچ کش بهتر و بیشتر جذب گیاه بشه و در نتیجه همین یک نوبت سم پاشی براش کافیه و دیگه نیاز نیست مداوم قارچ کش به گیاه بدین.

از طرفی میتونید ماهی یک مرتبه با این صابون سطح برگ گیاهان رو پاک کنید تا علاوه بر دریافت نور بیشتر و انجام فتوسنتز بهتر، از بروز بیماری های نظیر همین سفیدک یا بروز آفت هایی مثل شپشک ها جلوگیری کنید.

اگر گیاهتون بیماره و نیاز به ویزیت داره و یا قصد خرید محصولات درمانی و مراقبتی رو دارین، میتونید از طریق اینستاگرام (@acle_ir) یا ارتباط با آیدی @imagepad در ایتا و تلگرام اقدام کنید. عضو کانال اصله در ایتا هم بشین میتونید به صورت مستقیم با مشاور در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *