Home / آفات و بیماری ها / علت گل ندادن اسپاتی فیلوم و علت سبز شدن گل اسپاتی فیلوم چیست؟

علت گل ندادن اسپاتی فیلوم و علت سبز شدن گل اسپاتی فیلوم چیست؟

علت گل ندادن اسپاتی فیلوم و علت سبز شدن گل اسپاتی فیلوم چیست؟ اگر شما هم با این دو مشکل روبرو شدید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

گل اسپاتی فیلوم یکی از گونه های زیبا و گلدار گیاهان آپارتمانی هست که نگهداری راحتی دارد.

این گل در ایران با نام‌های گل چمچه ای، سوسن صلح شناخته می‌شود. این گل به دلیل اینکه در زیستگاه‌های طبیعی خود در زیر سایه‌ی درختان بزرگ‌تر از خود می‌باشد و نور کمی دریافت می‌کند به این شرایط سازگاری پیدا کرده است.

این گیاه نور نیم سایه را دوست دارد اما اگر برای مدت زیادی گیاه را در مکانی که نور بسیار کمی دارد نگهداری کنید با مشکل عدم گلدهی روبرو می شوید.

از طرفی نور زیاد باعث سوختن برگ ها و جلوگیری از گلدهی گیاه می شود.

7 دلیل بسیار مهم برای عدم گلدهی اسپاتی فیلوم وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مطالب مشابه:

 

علت گل ندادن اسپاتی فیلوم

مهم ترین دلایلی که باعث عدم گلدهی در این گیاه میشه عبارتند از:

  1. کود زیاد از گلدهی جلوگیری می کند.
  2. اسپاتی فیلوم معمولا در پاییز و زمستان گل نمی دهد.
  3. نور زیاد برگ ها را می سوزاند و از طرفی نور زیاد مانع از گلدهی گیاه می شود.
  4. رطوبت کم و تنش خشکی
  5. اسپاتی فیلوم در اولین سال رشد خود گل نمی دهد.
  6. دمای بیش از حد گرم و سرد.
  7. آبیاری بیش از حد و زهکشی ضعیف.

کوددهی زیاد مانع از گلدهی گیاه شده و در عوض فقط باعث تولید شاخ و برگ اضافی می شود. برای گلدهی باید در فصول بهار و تابستان، از کود مناسب گلدهی اونم ماهی یک مرتبه استفاده کنید.

مسئله تامین نور مناسب هم بسیار اهمیت دارد. اگر نور زیاد و مستقیم به برگ ها برسه حتما باعث زرد و سوخته شدن اون ها میشه و اگر نور بسیار کم برسه برگ ها سبز میمونن ولی در عوض گیاه به مرحله گلدهی نمیرسه.

گیاه رو باید در نور روشن و غیرمستقیم قرار بدین.

این گیاه بسیار رطوبت دوست هست بنابراین کمبود رطوبت و خشکی خاک از عوامل مهم دیگه ای هستند که مانع از به گل نشستن این گیاه میشن.

برای تامین رطوبت گیاهیا دستگاه بخور روشن و یا برای گیاه جزیره درست کنید.

گیاه جوان هم قدرت به گل نشستن را ندارد. گیاهانی که زیر یک سال دارند و یا فقط یک سال از عمرشان می گذرد هنوز قادر به گلدهی نیستند.

اگر گیاه را در دمای بالاتر از 30 و یا کمتر از 20 درجه سانتیگراد نگهداری کنید امکان گلدهی را از گیاه میگیرید.

علت سبز شدن گل اسپاتی فیلوم

جالبه بدونید که سبز شدن گل اسپاتی فیلوم یه چرخه طبیعی از زندگی این گیاه هست. گل ها که در واقع نوعی برگ تخصصی به نام براکت هستند، به این دلیل سفید می شوند تا توجه حشرات گرده افشان را به خودشون جلب کنند.

این براکت ها اندامی چند کاره هستند، هم به عنوان جلب کننده توجه گرده افشان ها عمل می کنند و هم انرژی اضافی برای گیاه تولید می کنند تا گیاه قابلیت انجام فتوسنتز بیشتر را پیدا کند و در نتیجه گلهای بیشتری تشکیل شوند.

به صورت کلی مهم ترین عوامل سبز شدن گل اسپاتی فیلوم به دلایل زیر است:

  • دلیل سبز شدن گل های اسپاتی این است که بخشی طبیعی از چرخه زندگی آنهاست. گلهای این گیاه پس از حدود چند هفته از سفید به سبز تبدیل می شوند، به طوری که گل می تواند فتوسنتز کند و انرژی بیشتری برای براکت ها فراهم کند.
  • گل های اسپاتی به دلیل دریافت کود اضافی سریعتر از سفید به سبز تبدیل می شوند. کود زیاد باعث رشد بیش از حد شاخ و برگ شده و برگ‌ها راحت‌ تر سبز می‌شوند تا بتوانند فتوسنتز کنند، در عوض گلدهی کمتر انجام می‌شود.
  • نور بیش از حد خورشید می تواند باعث شود که گل ها سریعتر از سفید به سبز تبدیل شوند. گل ها برای مدت طولانی تری در سایه بیشتر سفید می مانند، اگرچه گلدهی چندانی ندارند.
  • گل اسپاتی سبز دیگر سفید نمی شود.
  • لازم نیست گل‌های سبز را قطع کنید زیرا هنوز قادر به فتوسنتز هستند و انرژی را تامین می‌کنند. به محض اینکه گل ها از سبز به قهوه ای تبدیل شدند، تک تک گل ها را قطع کنید.

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *