Home / آفات و بیماری ها / چرا زاموفیلیا پاجوش نمیزنه؟ – کود مخصوص پاجوش زدن زاموفیلیا

چرا زاموفیلیا پاجوش نمیزنه؟ – کود مخصوص پاجوش زدن زاموفیلیا

چرا زاموفیلیا پاجوش نمیزنه؟ کود مخصوص پاجوش زدن زاموفیلیا چیه؟

یکی از گیاهان بسیار مقاوم و زیبا که میشه برای در هر محیطی از اون نگهداری کرد زاموفیلیا هست که با فراهم کرن شرایط درست و اصولی میتونه رشد خوبی داشته باشه، اولین نشانه برای شرایط خوب نگهداری پاجوش زدن هست، ولی خب دلایلی وجود دارند که مانع پاجوش زدن زامیفولیا میشن که در این مطلب میخواهم هم نکاتی که اجازه پاجوش زدن رو به گیاه نمیدن بررسی کنم و هم بگم چیکار کنیم که مشکل خیلی ساده و سریع حل بشه پس با آخر این مطلب همراه من باشید.

در رابطه با این گیاه زیبا و ماندگار مقالات تخصصی نوشته شده که لینک بعضی از اون ها رو براتون میزارم:

چرا زاموفیلیا پاجوش نمیزنه؟

خب اگر بخواهیم به صورت خلاصه علت پاجوش نزن زاموفیلیا رو بگیم به مواردی چون مناسب نبودن دمای محل نگهداری، میزان نور دریافتی، متناسب نبودن سایز گلدان با گیاه، تغذیه نشدن در فصل رشد و یا حمله آفت و بیماری به گیاه اشاره کرد که در ادامه تک تک موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا میزان نور بر پاجوش زدن زاموفیلیا تاثیر دارد؟

درسته همه میگن که زاموفیلیا گیاه مقاومی هست، ولی توجه داشته باشید که برای رشد و پاجوش زدن به حداقل ۶ الی ۸ ساعت نور کافی (نور زیاد ولی فیلتر شده) نیاز داره پس اگر گیاه شما این میزان نور رو نداره و یا فاصله اون از پنجره بیشتر از ۲ متر هست انتظار رشد خیلی بالا و پاجوش زدن ازش نباید داشته باشید.

یکی از نشانه های کمبود نور این هست که در ابتدا برگهای گیاه سبز تیره هستند و بعد از گذشت یک الی دو ماه کم کم برگها تیرگی قبل رو ندارن که نشون میده میزان و شدت نور دریافتی بسیار کم هست، این رو هم توجه داشته باشید که اگر گیاه رو یکدفعه به محلی با نور خیلی زیاد و شدید منتقل نکنید. بهترین مکان براش پشت پنجره جنوبی هست که با پرده یا شیشه مات فیلتر شده باشه در غیر این صورت رشد گیاه متوقف شده و برگها شروع به سوختن میکنند.

تاثیر اندازه گلدان و پاجوش نزدن زاموفیلیا چقدر است؟

میشه گفت یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین دلایل پاجوش زدن زاموفیلیا متناسب بودن سایز گلدان با سایز گیاه است، هرچقدر گلدان کوچکتر باشه و ریشه و ریزوم ها در اون رشد کافی رو انجام داده باشند گیاه سریعتر شروع به پاجوش زدن خواهد کرد.
این تفکر که گلدان رو زود به زود تعویض کنیم یا باید گلدان گیاه نسبتا بزرگتر باشه یک تفکر اشتباه است که اجاز نخواهد داد گیاه شما رشد خوبی داشته باشه، زاموفیلیا و تمامی گیاهان آپارتمانی ابتدا رشد ریشه را کامل انجام میدن و سپس انرژی خودشون رو صرف ساقه، برگ و پاجوش زدن خواهند کرد.
پس هرچقدر جای ریشه و ریزوم تنگ تر باشه گیاه سریعتر جوانه و پاجوش خواهد زد. این رو هم اضافه کنم که اگر گلدان بزرگ باشه میزان آب زیادی در خودش ذخیره خواهد کرد و همین شاید به مرور باعث زرد شدن برگها و در نهایت پوسیدگی ریشه و ریزوم ها خواهد شد. ولی با کوچک بودن گلدان هم باید تعداد دفعات آبیاری زاموفیلیا افزایش پیدا کند. در کنار آبیاری تغذیه درست فراموش نشه.

چرا زاموفیلیا پاجوش نمیزنه؟

تاثیر خاک مناسب گلدان بر رشد زاموفیلیا چقدره؟

از دیگر عواملی که باعث افزایش پاجوش زاموفیلیا میشه استفاده از خاک درست است، این گیاه خاک نسبتا سبک رو دوست داره و در این مدل خاک ها رشد ریزوم به خوبی انجام میشه و گیاه شروع به پاجوش زدن خواهد کرد، سعی کنید هیچ وقت از خاک سنگین که میزان خیلی زیادی خاک باغچه در خودش داره برای اون استفاده نکنید، پیشنهاد میکنم که از ترکیب کوکوپیت + پرلیت +پیت ماس  و برای غنی کردن، کمپوست برای خاک این گیاه استفاده کنید تا شاهد پاجوش زدن اون باشید.

خاک مناسب زاموفیلیا در فروشگاه اینترنتی اصله موجود است

 

کود مخصوص پاجوش زدن زاموفیلیا

چرا زاموفیلیا پاجوش نمیزنه؟ با تغذیه درست شاهد جوانه و پاجوش های فوق العاده جذاب و زیاد از زاموفیلیا خود خواهید بود، شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که چه کودی برای پاجوش زدن زاموفیلیا خوبه؟ شما باید از کودهایی استفاده کنید که میزان فسفر بالایی دارند.
در کودهای NPKکه به کود کریستالون هم معروف هستند هر عدد نمایش دهند یک عنصر میباشد ، یعنی عدد N میزان نیتروژن (باعث رشد برگها و قسمت های سبز گیاه میشه)، عدد P میزان فسفر( باعث تقویت ریشه و ریزوم های گیاهان میشه) و عدد K نمای دهنده میزان پتاسیم (باعث تقویت و گلدهی گیاهان و میوه ها خواهد شد) در کود می باشد.

پک مخصوص پاجوش زنی زاموفیلیا و سانسوریا شامل سه محصول خارجی با ارسال رایگان درب منزل در فروشگاه اصله موجود است

 

اگر شما هم با نگهداری این گیاه مشکل دارین و یا در منزل یا محل کار گیاهان بیمار دارین و یا میخواین داروها و تقویتی های لازم رو خریداری کنید از طریق اینستاگرام و یا با شماره 09174920431 با کارشناسان ما تماس گرفته تا علت بروز مشکل مشخص و درمان صحیح گیاه خدمتتون معرفی بشه.

 

آبیاری چه تاثیری در پاجوش نزدن زاموفیلیا دارد؟

چرا زاموفیلیا پاجوش نمیزنه؟ آبیاری به صورت مستقیم شاید تاثیر چندانی در پاجوش نزدن زاموفیلیا نداشته باشه ولی وقتی شما گیاه رو بیش از اندازه آبیاری میکنید و یا گلدان زهکشی خوب ندارد و آب از زیر گلدان خارج نمیشود کم کم گیاه شروع به زرد کردن برگها خواهد کرد و اگر این روند ادامه دار باشد شما کم کم شاهد پوسیدگی ریشه و ریزوم خواهید بود و عملا گیاه به مرحله نابودی رسید و نباید انتظار پاجوش و حتی رشد از اون داشته باشد.
اگر میزان زرد شدن و پوسیدگی خیلی کم باشه میتونید با قارچ کش و کم کردن آبیاری گیاه را نجات بدید ولی در غیر این صورت باید از گیاه قلمه تهیه کنید، یعنی از روش های تکثیر زاموفیلیا استفاده کنید که در مطلبی جداگانه توضیح دادیم

آیا دما بر پاجوش زدن زامیفولیا تاثیر دارد؟

شاید این مورد به اندازه عوامل دیگه ای که گفتیم تاثیر زیادی نداشته باشد ولی در پاجوش زدن گیاه بی تاثیر نیست چون زامیفولیا دمای ایده آل ۱۸ الی ۲۴ درجه سانتی گراد رو برای رشد و شادابی دوست داره، اگر میزان دمای خیلی بالا بره باید آبیاری و رطوبت محیط رو هم افزایش بدید چون دما بالا و خشک بودن هوای محیط میتونه باعث ایجاد مشکلات زیادی در برگها گیاه شما بشه ، در ضمن بالا رفتن دما رشد گیاه رو متوقف میکنه و اجازه نمیده تا زاموفیلیا پاجوش بزنه پس تا جایی که میتونید دمای مناسب با تهویه خوب براش فراهم کنید.

وجود آفت و تاثیر اون در پاجوش نزدن زاموفیلیا

همانند آبیاری زیاد وقتی گیاه شما دچار حمله آفت و بیماری ها بشه رشد گیاه متوقف شده و گیاه تمام توان و انرژی خود را برای مقابله با بیماری خواهد گذاشت و همین مورد باعث میشه که گیاهتون ضعیف بشه و نتونه رشد ریشه و ساقه رو به درستی انجام بده و نباید انتظار جوانه و پاجوش زدن از اون رو داشته باشید.

اگر شما هم با نگهداری این گیاه مشکل دارین و یا در منزل یا محل کار گیاهان بیمار دارین و یا میخواین داروها و تقویتی های لازم رو خریداری کنید از طریق اینستاگرام و یا با شماره 09174920431 با کارشناسان ما تماس گرفته تا علت بروز مشکل مشخص و درمان صحیح گیاه خدمتتون معرفی بشه.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *