Home / آفات و بیماری ها / سم برای شته درختان میوه – بهترین سم برای درختان میوه

سم برای شته درختان میوه – بهترین سم برای درختان میوه

بهترین سم برای شته درختان میوه کدام است؟

استفاده از سم مناسب برای شته درخت و گیاهان آپارتمانی نقش مهمی در از بین بردن حشرات مزاحم خواهد داشت. شته ها بیشتر برگ های جوان گیاه را مورد حمله قرار می دهند. گیاهی که به شته آلوده شده باشد به دلیل تغذیه آفت از شیره آوند آبکش برگ های جمع شده و ضعیف خواهد داشت.

به علاوه این آفت سالیانه درختان میوه زیادی را آلوده کرده و خسارت جبران ناپذیری به محصولات وارد ساخته است. از این رو مبازره با شته ها یکی از دغدغه های اصلی باغداران محسوب می شود. در حال حاضر سم های متنوعی جهت نابودی شته ها در بازار موجود بوده و انتخاب سم مناسب را کمی دشوار کرده است.

سم پاشی یکی از راهکار های نابودی حشرات موذی از جمله شته ها در باغات می باشد. اینکه باید چه زمانی سمپاشی را انجام داد تا بهترین نتیجه حاصل شود سوالی است که ذهن بسیاری از باغداران را به خود مشغول کرده است.

برای دریافت پاسخ این سوال این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا به پاسخ برسید.

بهترین سم برای شته درختان میوه

بهتر است سمپاشی شته ها در ابتدای روز که هوا خنک تر بوده و شته ها نیز فعالیت بیشتری دارند، انجام شود. طبق نظر کارشناسان گیاهپزشک مصرف سموم سیستماتیک که خصوصیت نفوذی دارند در مقایسه با سموم تماسی اثرگذاری بیشتری در از بین بردن شته ها خواهند داشت.

به علاوه استفاده از این دسته سموم برای درختان میوه ضرر کمی داشته و قادر هستند شته های زیر برگ را نیز نابود کند.اگر سمپاشی درختان آلوده را به تعویق بیندازید به دلیل اینکه این آفت تکثیر بالایی دارد نابودی آن سخت تر خواهد شد، همچنین باعث جلب آفات دیگر همچون شته ها نیز می شود. باید به نوع سم برای شته گیاهان و دوره کارنس آن نیز در زمان سمپاشی نیز توجه کرد.

از این رو استفاده از سم مناسب برای نابودی این آفات بسیار حائز اهمیت است. سم پاشی با سم مناسب، باعث می شود تا سم به راحتی به درون آوندهای گیاه وارد شده و با تغذیه شته از شیره گیاه سم به داخل بدنش رفته و مسموم شود.

در مقابل مصرف سموم تماسی اصلا توصیه نمی شود.

بنابراین سم دیازینون برای درختان میوه و نابودی شته ها اصلا و ابدا استفاده نشود.

یک بار سمپاشی درست و اصولی تمام شته ها را نابود می کند و تا حدود 25 روز اثر سم باقی می ماند. احتمال دارد که با گرم شدن هوا دوباره درختان به این آفت آلوده شوند. اما استفاده از برنامه تغذیه مناسب و راه های پیشگیری می تواند از آلودگی درختان میوه به آفت جلوگیری کند. علاوه بر این افزایش اطلاعات پیرامون انواع مختلفی از شته ها که به درختان میوه حمله می کنند و همچنین راه های نابودی آن ها برای هر باغداری الزامی می باشد.

سم مناسب دفع شته برای درختان میوه و گیاهان آپارتمانی و گلهای باغچه ای با ارسال رایگان به سراسر ایران عزیز درب منزل در فروشگاه اینترنتی اصله موجود است. برای دریافت مشاوره و یا ثبت خرید از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09174920431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید و از مشاوره های 24 ساعته تیم کارشناسی اصله استفاده کنید.

 

About admin

Check Also

پشه گلدان

پشه گلدان را به راحتی و با ساده ترین روش از بین ببرید- راهکارهای طبیعی و موثر

پشه گلدان یکی از معضلات و مشکلات اساسی برای افرادی است که در منزل خودشان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *