Home / مقالات / تکثیر یوکا در منزل – آموزش تصویری تکثیر یوکا

تکثیر یوکا در منزل – آموزش تصویری تکثیر یوکا

یوکا به دلیل نگهداری آسان و راحت، بسیار مورد توجه عموم است. رشد کندی دارد و در برابر خشکی و کم آبی مقاومت بالایی دارد. در ضمن کشت گیاه یوکا بسیار آسان است واین یکی دیگر از دلایل محبوبیت یوکاست.در این مقاله تکثیر یوکا در منزل را با هم یاد می گیریم.

برگ های گیاه یوکا هنگامی که جوان هستند حالت شفافی و مومی دارند اما با افزایش عمر گیاه، برگ ها حالت خشن تری پیدا می کند. گل های گیاه یوکا به رنگ سفید و کرمی رنگ می باشد که در طی یک سال چندین بار به گل می نشیند. عموما این گیاه در آپارتمان ها گل نمی دهد اما در مناطق گرمسیری و یا در زادگاه خود گل هایش شکوفا می شوند. میوه های گیاه یوکا به شکل تخم مرغ و به رنگ قهوه ای می باشد که حدود 2 تا 3 سانتی متر طول دارد. گیاه یوکا در زیستگاه خود می تواند تا ارتفاع 6 تا 9 متر هم رشد کند.

در مورد این گیاه محبوب قبلا اطلاعات دقیقی در سایت نوشته شده که لینک بعضی از اون ها رو براتون میزارم:

تکثیر گیاهان به روش های متفاوتی انجام میشه و این روش ها با توجه به نوع گیاه باید انتخاب بشه. هر کدوم از روش های تکثیر مراحلی داره که باید قدم به قدم طی کنید تا به یک گیاه سالم و جدید دست پیدا کنید. این مطلب در رابطه با آموزش   تکثیر یوکا در منزل با روش های مختلف هست.

پس تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش تصویری تکثیر یوکا در منزل

برای تکثیر یوکا در منزل میشه از کودهای بسیار عالی استفاده کرد تا زودتر و بهتر و بدون ریسک خراب شدن قلمه، تکثیر رو انجام بدیم.

بهترین کودی که میشه برای تکثیر این گیاه استفاده کرد قطره ریشه زایی است. این محصول اسپانیایی بسیار عالی با مواد جادویی و خاصی که داره از قلمه درون آب محافظت کرده و مواد مورد نیاز جهت ریشه زنی رو در اختیارش میزاره و به همین دلیل قلمه خیلی زودتر از موعد ریشه میزنه.

اگر از همراهان ما در اینستاگرام باشید حتما نمونه های تکثیر شده این گیاه رو در استوری ها دیدین.

جهت خرید این محصول با ارسال رایگان میتونید از طریق اینستاگرام و یا ایتا با کارشناسان ما در ارتباط باشید

 

قلمه یوکا از طریق ساقه

تکثیر یوکا

برای تکثیر یوکا با قلمه بهتره قسمتی از ساقه ی گیاه رو که سالم هست رو انتخاب کنیم، طول هر ساقه باید 8 تا 10 سانتی متر باشه. حتما توی این مرحله از چاقوی تیز و ضد عفونی شده استفاده کنید.

بعد از برش قلمه حتما برگهای اضافی گیاه رو جدا کنید چون انرژی زیادی از گیاه میگیره و میتونه توی روند تکثیر یوکا اختلال ایجاد کنه، بهتره نهایتا 3 الی 4 برگ روی قلمه بمونه، حتما بعد از برش روی گیاه اصلی شمع یا پارافین بریزید.

 

و یا روی قسمت بریده شده رو با یه لایه قارچ کش پوشش بدین تا راه نفوذ آلودگی به قسمت زخم شده گیاه مسدود بشه.

بعد از قرار دادن ساقه در آب میتونید طبق دستور از قطره ریشه زایی استفاده کنید و منتظر بمونید تا ریشه ها تشکیل بشن

بعد از ریشه زایی کامل میتونید گیاه رو به گلدونی مناسب که دارای سایز و زهکشی خوبی هم هست انتقال بدین . یادتون نره که خاک گلدون هم مهمه و باید توی انتخابش دقت کنید.

خاک هلندی بسیار باکیفیت بدون خاک برگ و آلودگی در بسته های 5 لیتری با ارسال رایگان درب منزل در فروشگاه اینترنتی اصله موجوده

 

تکثیر یوکا به وسیله پاجوش

این گیاه پاجوش میزنه پس یکی از روش های تکثیر یوکا که نسبتا هم راحته تکثیر از طریق پاجوش هست برای این کار باید با دقت به طوری که ریشه های گیاه اسیب نبینه گیاه رو از گلدونش خارج کنید، پاجوشی رو که حداقل 4 برگ داره رو از گیاه با وسیله ی تمیز و ضد عفونی شده جدا کنید

در صورتی که پاجوش ریشه دار بود توی خاک ولی اگه فاقد ریشه بود میتونید از ماسه یا پرلیت برای ریشه دار کردنش کمک بگیرید و در زمان ریشه دار شدن گیاه باید رطوبت رو براش فراهم کنید. بعد از اینکه گیاه به اندازه کافی ریشه داشت اون رو به خاک سبک و غنی منتقل کنید.

یوکا از طریق ریزوم و بذر هم تکثیر میشه که این روش ها به سادگی در منزل انجام نمیشه پس بهتره تمرکز رو روی دو روش بالا بزارین.

تکثیر یوکا هم اصلا کار سختی نیست و فقط باید اطلاعات کافی رو در این باره داشته باشید تا به راحتی از گیاه یوکای خودتون گیاهان جدیدی بدست بیارین .

اگر در زمینه مراقب و تکثیر این گیاه مشکل داشتین میتونید از طریق اینستاگرام (acle.ir) یا ایتا (acleir) با ما در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *