Home / درختان میوه / کاشت میوه در گلدان (12 میوه خوشمزه ای که در گلدان می توانید پرورش دهید)

کاشت میوه در گلدان (12 میوه خوشمزه ای که در گلدان می توانید پرورش دهید)

کاشت میوه در گلدان (12 میوه خوشمزه ای که در گلدان می توانید پرورش دهید)

درست مانند سبزیجات، میوه ها نیز می توانند در گلدان رشد کنند. اگر چه بیشتر میوه ها می توانند در گلدان رشد کنند، اما تعدادی از آن ها جزو میوه های زینتی نیز به حساب می آیند.

بنابراین، در این مقاله، ما بهترین میوه ها را معرفی می کنیم. این میوه ها نه تنها خوشمزه و سالم هستند، بلکه آنها نیز زینتی هستند و حتما از کاشت و پرورش آن ها لذت می برید.

کاشت میوه در گلدان (14 میوه خوشمزه ای که در گلدان می توانید پرورش دهید)

1- لیمو

کاشت میوه در گلدان

هر علاقه مند به کاشت میوه می تواند این درخت گرمسیری دوست داشتنی را در گلدان پرورش دهد. لیمو قویترین درخت مرکبات است و می تواند با شرایط مختلف از جمله سرما سازگار باشد. لیمو یکی از میوه های توصیه شده برای رشد در گلدان  است. این درخت تزئینی است و دارای مزایای سلامتی متعددی است.

2- بلوبری (زغال اخته)

کاشت میوه در گلدان

زغال اخته می تواند در گلدان رشد کند تا زمانی که شما آن را در خاک خوب با زهکشی با سطح اسیدیته پایین بکارید. بنابراین، شما نباید خاک گلدان را از خاک باغچه استفاده کنید. بلکه باید یک ترکیب خوب و مناسب را خریداری کنید. شما همچنین باید این درخت میوه را در یک گلدان بزرگ بکارید.

3- تمشک

کاشت میوه در گلدان

اگر چه کاشت میوه تمشک در میان میوه ها بهترین گزینه برای پرورش در گلدان است، اما کمی پیچیده و سخت است.بنابراین اگر مبتدی هستید با موارد ساده تر شروع کنید.

4- آناناس

کاشت میوه در گلدان

آناناس یکی از بهترین میوه ها برای کاشت در گلدان می باشد. با توجه به این که این میوه زیاد ارتفاع ندارد، بنابراین می توانید آن را در هر کجای خانه قرار دهید. برای کاشت آناناس باید به سه فاکتور گرما، رطوبت، و نور خورشید فراوان دقت کنید.

برای بالا بردن اطلاعات خود می توانید راهنمای کاشت آناناس در گلدان را با فیلم مطالعه کنید.

5- موز

شما می توانید این گیاه دوست داشتنی گرمسیری را در گلدان پرورش دهید. موز غنی از پتاسیم است. در واقع، این میوه غنی ترین منبع پتاسیم است. پتاسیم سلامت قلب شما را تضمین می کند و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

علاوه بر مزایای سلامتی، موز واقعا خوشمزه است. از آنجا که آنها بومی به مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است، این گیاه نیاز به خورشید، گرما و رطوبت کامل دارد. با این حال، برخی از انواع وجود دارد که می تواند در آب و هوای معتدل رشد کند.

6- هندوانه

حتی اگر شما یک مبتدی هستید، موفق به کاشت هندوانه در گلدان می شوید. این میوه محبوب برای کاشت مناسب است و نیازی به مراقبت زیاد ندارد. فقط آن را در خاک غنی شده با زهکش مناسب بکارید.

7- سیب

بعضی از ارقام سیب که از نظر ظاهر کوچک هستند در گلدان قابل کشت می باشند. این درختان برای پرورش نیاز به فضای کمی دارند و در گلدان کوچک به خوبی رشد می کنند. اگر شما نمی خواهید کاشت بسیاری از گیاهان را امتحان کنید این نوع سیب را حتما انتخاب کنید.

8- انار

انار یکی از ساده ترین میوه ها است که در گلدان رشد می کند. این میوه ها یک شکل ظریف و زیبا دارند. نگاه کردن به آنها واقعا لذت بخش نیست؟ محققان اخیرا ثابت کرده اند که میوه این درخت به مبارزه با سرطان کمک می کند.

9- انجیر

این گیاهان عاشق گرما هستند و بهتر است در هوای گرم رشد کنند. با این حال، برای هوای سردتر، شما می توانید آن را در گلدان در داخل خانه پرورش دهید. کاشت انجیر پیچیده نیست، اما این گیاه نیاز به مقدار زیادی نور خورشید دارد. بنابراین قبل از کاشت انجیر در گلدان مطمئن شوید که یک موقعیت آفتابی را انتخاب کردید که اجازه می دهد انجیر روزانه 8 ساعت نور خورشید دریافت کند.

10 هلو

هلو هم به راحتی در گلدان رشد می کند. منتهی برای کاشت هلو در گلدان باید نوع پا کوتاه آن را انتخاب کنید.

11- توت فرنگی

توت فرنگی گیاه بسیار محبوبی است. علاوه بر این، آنها یکی از بهترین مواد تشکیل دهنده سالاد میوه هستند. توت فرنگی ها در گلدان آسان رشد می کنند و نیازی به یک گلدان بزرگ ندارند. شما می توانید آنها را اساسا در هر نقطه پرورش دهید.

12 پرتقال و مرکبات

این که آنها درختچه های بزرگ یا درختان کوچک باشند مهم نیست. همه گونه های مرکبات برای پرورش در گلدان مناسب هستند. درست است که آنها گرما را دوست دارند و به گرما نیاز دارند، اما اگر بتوانید از آنها به اندازه کافی مراقبت کنید، آنها می توانند در آب و هوای سرد معتدل هم به خوبی رشد کنند.

کاشت پرتقال در گلدان آسان است. این میوه ها سالم هستند و نیاز به مراقبت و توجه کمتری دارند. علاوه بر این، همه آنها خوب و زینتی هستند.

منبع: gardendiyideas

About admin

Check Also

سم برای شته درختان میوه

سم برای شته درختان میوه – بهترین سم برای درختان میوه

بهترین سم برای شته درختان میوه کدام است؟ استفاده از سم مناسب برای شته درخت ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *