Home / گلهای فضای باز / سوسن عنکبوتی

سوسن عنکبوتی

سوسن عنکبوتی (با نام علمی Crinum asiaticum) یک گونه گیاهی است از سرده Crinum (کرینوم) که به‌طور گسترده‌ای در بسیاری از مناطق گرمسیری به عنوان گیاه زینتی کاشته می‌شود. این گیاه پیازی شکل، گل‌آذین چتری پرزرق و برقی تولید می‌کند و باغبانان ارزش زیادی برای آن قائل هستند.

سوسن عنکبوتی شبیه به پاندانوس است اما با این تفاوت که لبه برگ های کشیده آن صاف و بدون دندانه بوده و پایین یا طوقه گیاه هم پیازی هست. برگ ها از وسط حالت چتری و مجنون میگیرد به خودش و این یعنی وقتی پیازی هست، باید دوره استراحت هم داشته باشد، و سیستمش مثل گل های پیازی هستش و بیشتر شبیه آماریلیس است. در واقع میشود گفت پسرعموی بزرگتر آماریلیس است. در پاسیو نگهدایش آسان تره و توی طبیعیت معمولاً با گل های دیگه سازگار نیست و خاصیت آنتگونیست دارد.

گل های درشت و معطری دارد که شب ها عطرش متصاعد شده و خوشه آن شبیه به عنکبوت است و درصورت گرده افشانی بذر داده و میشود با آن گیاه  را تکثیر کرد. به خاطر پیازی بودنش به سوسن و به خاطر فرم گل های معطرش به سوسن عنکبوتی معروف است.

Crinum asiaticum, Poison Bulb, Asiatic Poison Bulb, Spider Lily, Mangrove Lily, Swamp Lily, late summer flowers, Fragrant flowers, White Crinum, White Flowers سوسن عنکبوتی

 

از سوسن عنکبوتی چه می دانید؟!

سوسن عنکبوتی گیاهی پیاز مانند با یک ساقه حاوی گل در مرکز است. برگ‌ها باریک و نیزه مانند، نوک دراز، با طول 0/5-1/5 متر، با رنگ مایل به سبز و پوشیده از کرک می‌باشند. ساقه حاوی گل، حدود 1-1/2 متر است. گل‌ها سفید رنگ و 6-12 عدد در یک چتر هستند. میله پرچم، رنگ مایل به قرمز دارد. میوه گیاه به صورت نامنظمی کروی با عرض 4-5 سانتی‌متر، با یک یا چند دانه بزرگ سبز رنگ است.

About اصله

Check Also

درمان ریزش برگ بونسای – علت ریزش برگ بونسای و نجات بونسای

مراقبت و نگهداری از بونسای لذت زیادی داره که واقعا با کلمات نمیشه اون رو ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *