Home / مقالات / چگونه می توان گلدهی گیاهان را بیشتر کرد: 7 نکته موثر

چگونه می توان گلدهی گیاهان را بیشتر کرد: 7 نکته موثر

چگونه می توان گلدهی گیاهان و گل ها را افزایش داد؟ این سوالی است که بیشتر دوستداران گل و گیاه با آن مواجه هستند.

همه ما می خواهیم گل ها و گیاهان موجود در باغ و باغچه خود را شکوفا کنیم. بیشتر افراد در باغچه منازل خود گیاهان گلدار را پرورش می دهند تا از زیبایی گل ها بهره برده و فضای دل انگیزی را ایجاد کنند.

بنابراین ، در این مقاله ما 7 نکته در مورد چگونگی شکوفا شدن گیاهان و گلها را برای شما بیان خواهیم کرد. این نکات موثر هستند و مطمئناً به شما کمک می کنند تا از شکوفا شدن گل ها و گیاهان خود لذت ببرید.

راهکارهایی برای افزایش گلدهی گیاهان

1. از خاک با کیفیت استفاده کنید

گیاهان و گلها برای گل دادن به مواد مغذی احتیاج دارند، به همین دلیل بسیار مهم است که آنها را در خاک با کیفیت بالا پرورش دهید. ماده آلی نیز مهم است زیرا باعث تقویت فعالیت باکتریایی می شود که حاصلخیزی خاک را بهبود می بخشد.

بنابراین ، توصیه می شود قبل از کاشت گیاهان، برخی از اصلاحات را در خاک انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که قبل از کاشت نیز کمپوست یا کود مناسب را به خاک اضافه کرده اید.

2. گلهای پژمرده را جدا کنید

 

این یکی از مؤثرترین نکات در مورد افزایش گلدهی در گیاهان و گل ها است. توصیه می شود مرتباً گلهای پژمرده را بچینید تا گیاه بتواند انرژی خود را بر روی گلهای دیگر هدایت کند و آنها مواد مغذی بیشتری دریافت کنند. گلهای پژمرده دیگر شکوفه نمی دهند ولی مواد مغذی را جذب می کنند. چیدن آنها باعث می شود گلهای دیگر مواد مغذی بیشتری جذب کنند که همین مورد باعث شکوفا شدن آنها می شود.

گلهای پژمرده نیز حشرات و آفات را به خود جلب می کنند. بسیاری از حشرات و آفات از گلهای پژمرده تغذیه می کنند و از بین بردن آنها مانع از گسترش آنها می شوند.

3. کودهای شیمیایی استفاده کنید

گیاهان و گل های گلدار به مواد مغذی زیادی احتیاج دارند. حتی اگر خاک باغچه شما غنی باشد، باید در طول فصل رشد، کود مایع مناسب با نوع گل و گیاه خود را به طور مرتب به گیاه بدهید. از کود گلدهی استفاده کنید که حاوی فسفر بیشتری نسبت به نیتروژن باشد.

به خاطر داشته باشید که پتاس باعث گلدهی می شود در حالی که ازت باعث رشد شاخ و برگ می شود. برای اطمینان از شکوفا شدن گیاهان و گلهای شما، می توانید هنگام شروع فصل رشد، کود مخصوص گلدهی را در خاک استفاده کنید.

 

برای خرید کود مخصوص گلدهی با ارسال رایگان درب منزل از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

 

 

4. مکان آفتابی

 

نور خورشید نه تنها برای رشد گیاهان و گلها بلکه برای شکوفا شدن و گلدهی آنها نیز حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که گیاهان خود را در مکانی پرورش می دهید که آنها بتوانند نور خورشید زیادی را دریافت کنند. با این حال ، گیاهان سایه دوست وقتی که در معرض نور زیادی قرار نگیرند، گلهای بیشتری تولیدمی کنند. قبل از انتخاب مکان مطمئن شوید که چه نوع گلی را پرورش می دهید: سایه دوست یا نور دوست؟

5- از ریشه ها مراقبت کنید

گلدهی گیاهان

این یکی از قدیمی ترین نکات در مورد شکوفایی گیاهان و گل ها است. این نکته به شما در داشتن گیاهان سالم و شکوفه های فراوان گل ها کمک می کند. گیاهان و گلها از طریق ریشه خود مواد مغذی و آب را از خاک جذب می کنند، چک کردن و مراقبت از ریشه ها به جذب مواد مغذی بیشتر کمک می کند.

با این حال، مراقبت از ریشه یک فرایند ظریف است که نیاز به تمرکز و مهارت دارد. هنگامی که تصمیم به چک کردن ریشه گرفتید، مراقب باشید تا آسیبی به ریشه ها وارد نشود. اگر در این کار مهارت ندارید از انجام آن خودداری کنید.

6. استفاده از مالچ

گلدهی گیاهان

استفاده از مالچ مهم است. مالچ دارای مزایای بسیاری از جمله جلوگیری از رشد علفهای هرز، دفع آفات و محافظت از گیاهان در برابر بیماریها است. می توانید از هر نوع مالچ موجود استفاده کنید.

 به پوشش سبک و نرم سطح خاک, مالچ یا خاک پوش می گویند. این پوشش می تواند لایه‌ای از کاه، خاک‌ اره،خاک برگ، ورقهٔ پلاستیکی و بسیاری مواد دیگر باشد. این پوشش خاک و ریشهٔ گیاه کاشته‌ شده را از آسیب باران، سله‌بندی، یخبندان، تبخیر و فرسایش محافظت می کند.

7. آبیاری دقیق

گلدهی گیاهان

هم زیاد آبیاری کردن و هم کم آب دادن به گیاهان مضر است. آبیاری زیاد سبب پوسیده شدن ریشه و از بین رفتن گیاه می شود. همین طور آبیاری کم سبب خشک شدن ریشه و از بین رفتن گیاه می شود. اگر هم گیاه را به طور کامل از بین نبرد، سبب رشد حداقلی گیاه و ضعیف شدن آن می شود.

 

اینها مؤثرترین نکات در مورد چگونگی شکوفا شدن گیاهان و افزایش گلدهی گیاهان هستند. این نکات هم رشد و هم شکوفا شدن گیاهان شما را تضمین می کنند. رعایت این نکات را در مورد گیاهان خود دریغ نکنید و فراموش نکنید که این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

About اصله

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *