Home / گلهای فضای باز / کاشت گل داوودی در گلدان با تمام نکات لازم

کاشت گل داوودی در گلدان با تمام نکات لازم

با توجه به محبوبیت گل داوودی در بین دوستداران گل و گیاه نحوه کاشت گل داوودی در گلدان آموزش داده می شود.

این گل ها یکی از گلهای پاییزی بسیار محبوب و تزئینی هستند. آنها همچنین گیاهان مقاومی هستند و می توانند انواع شرایط نامساعد را تحمل کنند. به طور خلاصه، داوودی یک گل شگفت انگیز است که بدون نیاز به مراقبت خاصی زیبایی بی نظیری را به محیط می دهد. اگر می خواهید نحوه کاشت گل داوودی در گلدان را یاد بگیرید، باید اطلاعات زیر را بخوانید.

کاشت گل داوودی در گلدان

نحوه کاشت گل داوودی در گلدان

1. انواع مختلفی از گل داوودی را انتخاب کنید

چندین گونه مختلف از گل داودی وجود دارد و خاستگاه این گل از آسیای شرقی است. اگرچه همه گونه ها متعلق به خانواده گل مینا هستند، اما از نظر شکل، اندازه و رنگ تفاوت هایی دارند. محبوب ترین و پرطرفدارترین نوع این گل، گونه Grandiflorum است.

از گل داوودی به طور گسترده برای تزیین رواق ها، پاسیو، بالکن و تراس استفاده می شود. پرورش آنها آسان است و نیاز به مراقبت زیادی ندارند.

2. یک گلدات مناسب را انتخاب کنید

شما باید داوودی را در گلدان های عمیق پرورش دهید.گلدان نیز باید به خوبی زهکشی داشته باشد. هنگامی که یک گلدان با این ویژگی ها دارید، باید آن را با خاک با کیفیت خوب پر کنید.

همچنین توصیه می شود قبل از پر کردن گلدان، 1/3 گلدان را با کمپوست و سایر مواد آلی پر کنید. بعد از کاشت، برای دو هفته اول آبیاری کامل انجام دهید.

3. مکان مناسبی را انتخاب کنید

یکی از مهمترین شرایط رشد مادرانپرورش داوودی، دسترسی کامل به نور خورشید است. گل داودی روزانه نیاز به قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دارد. بنابراین، شما باید گلدان خود را در محلی قرار دهید که گل شما بتواند مقدار نور خورشید مورد نیاز روزانه را بدست آورد. داوودی روزانه حداقل 5 ساعت آفتاب کامل کامل نیاز دارد.

 

  • برای کاشت گل داوودی ابتدا بذرهای گیاه را در بستر کاشتی شامل خاکبرگ و شن یا خاکبرگ، کوکوپیت، پرلیت و یا هر گونه خاک سبک دیگری که بتوان تهیه کرد، بکارید.
  • بستر کاشت را به آرامی آبیاری کنید به طوریکه بذرهای گل جابه جا نشوند. برای این منظور بهتر است آبیاری را با اسپری انجام دهید.
  • در طول مدت جوانه زدن بذرها لازم است بستر کاشت همواره مرطوب نگه داشته شود. برای حفظ رطوبت و دما میتوانید روی محل کاشت گل داوودی را با نایلون شفاف بپوشانید و چند سوراخ برای تهویه هوا در بالای آن ایجاد کنید تا شرایط گلخانه‌ای برای جوانه زدن بذرها فراهم شود.

4- آبیاری و کوددهی

داوودی نیاز به آبیاری منظم دارد. به دلیل سیستم ریشه کم عمق، خشکی خاک را تحمل نمی کند و واقعا سریع خشک می شود. با این حال، شما باید آنها را با دقت آب دهید، آب بیش از حد برای آنها مضر است.  خاک را مرطوب نگه دارید اما از غرقاب شدن گیاه خودداری کنید.

داوودی نیازی به کوددهی سنگین ندارد. اما برای تقویت و رشد ریشه های سالم و جوانه زدن، گیاه نیاز به کود نیاز دارد. توصیه می شود هنگام شروع به پرورش گیاه کود 12-6-6 که معروف به کود ماکرو است به میزان کم استفاده کنید.

5- آفات و بیماریها

آفاتی از جمله کرم برگ و ساقه، کرم گل داوودی، شته ها این گیاه را تهدید می کنند. که خطرناک ترین آن ها کپک پودری و پوسیدگی ریشه است.


 نکات بیشتر

برای پرورش موفقیت آمیز داوودی در گلدان، باید نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • حذف گل های خشک شده باعث شکوفا شدن بیشتر می شود. همچنین به طولانی تر شدن فصل گلدهی کمک می کند.
  •  شاخه های مرده و برگ های پزمرده را جدا کنید.
  • اگر می خواهید گل داودی شما بوته ای رشد کند، باید آن را هرس کنید. این کار نیز  شکوفا شدن آن را بهبود می بخشد. حذف جوانه های انتهایی در داوودی به منظور چند شاخه کردن داوودی عمومیت دارد و بایستی این عمل به گونه ای انجام گیرد که حداکثر شاخه های جانبی را تولید نماید.حذف جوانه زمانی انجام می گیرد که گیاه رشد کافی کرده باشد . 

 

About admin

Check Also

نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی

سینگونیوم صورتی به دلیل طرح و رنگ چشمگیرش، یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است. علاوه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *