Home / سبزیجات و صیفی جات / سبزیجات مناسب کاشت در پاییز (13 سبزی مناسب برای کاشت در فصل پاییز)

سبزیجات مناسب کاشت در پاییز (13 سبزی مناسب برای کاشت در فصل پاییز)

سبزیجات مناسب کاشت در پاییز کدامند؟

این مطلب بهترین سبزیجاتی را که می توانید در پاییز کشت کنید را معرفی می کند.

کاشت سبزیجات در پاییز امكان پذیر است و نیازی به دانش و مهارت خاصی ندارد. سبزیجات زیادی وجود دارند که می توانند در فصل پاییز پرورش دهید. آنها می توانند هوای سرد و خاک سرد را تحمل کنند. بنابراین، در این مقاله ، 20 سبزیجات برتر را کاشت در پاییز به نمایش خواهیم گذاشت. پیش بروید و بررسی کنید که آیا همه آنها را می شناسید یا خیر.

سبزیجات مناسب کاشت در پاییز

سبزیجات مناسب کاشت در پاییز

 

1. بچه اسفناج Baby spinach

بچه اسفناج یکی از بهترین سبزیجات برای کاشت در پاییز است. این سبزی مراقبت و نگهداری کمی دارد و در عوض بزدهی بالایی برای شما خواهد داشت. می توانید آن را در باغچه یا گلدان در منزل خود پرورش دهید. همچنین این گیاه هم در بیرون از منزل و هم در داخل منزل قابل کاشت است.

 

بیشتر بخوانید: کاشت اسفناج در گلدان

 

2. نخود فرنگی

نخود فرنگی هم یکی از محبوب ترین سبزیجات برای کاشت در پاییز است. این گیاهان بسیار خوشمزه و سالم هستند. می توانید آنها را خام یا پخته مصرف کنید. کاشت نخود فرنگی یک انتخاب عالی برای کاشت در پاییز است.

3. تربچه

تربچه جزو سبزیجات فصلی با دوره کوتاه است. می توانید آنها را در مدت 6 هفته آماده برداشت کنید. این سبزیجات خیلی سریع رشد می کنند. علاوه بر این، رشد بسیار آسان این گیاهان با نگهداری بسیار آسان آن ها همراه است. شما می توانید هر زمان در پاییز شروع به کاشت آنها کنید.

بیشتر بخوانید: کاشت تربچه در گلدان

4. کاهو چینی

این گیاه بومی آسیا و بسیار محبوب است. به طور گسترده در آشپزخانه کاربرد دارد و در انواع غذاها مانند سالادها، کیم چی یا پخت و پزهای مختلف استفاده می شود. این گیاه دارای تنوع مختلفی است، محبوب ترین آن دو نوع سبز و بنفش است.

5. سیر

اگرچه سیر معمولاً در بهار رشد می کند، اما در پاییز و زمستان نیز قابل کاشت است. این سبزی سخت و محکم است و می تواند آب و هوای سرد و یخبندان را تحمل کند. با این حال، اگر منطقه شما هوا خیلی سرد است، باید شروع به کاشت سیر در داخل خانه کنید.

6. بروکلی

کلم بروکلی و گل کلم یکی از آسان ترین سبزیجات برای کاشت در پاییز است. این دو سبزی به سرعت رشد می کنند و به مراقبت و نگهداری  زیادی نیاز ندارند. اگر باغچه ندارید، می توانید آنها را در گلدان های بزرگ پرورش دهید. آنها سریع الرشد و بسیار با ارزش هستند.

7. چغندر

یکی از خشمزه ترین خوردنی های فصل پاییز لبو یا همان چغندر پخته است. این هم یکی از بهترین ترین سبزیجات برای کاشت در پاییز است. چغندر گیاهی خوشمزه و سالم است که باید در باغچه خود داشته باشید. این گیاه همه کاره باعث ایجاد مواد مغذی و طعم در غذاهای شما می شود. علاوه بر این، کاشت آن آسان است.

8. هویج

شکی نیست که هویج جزو بهترین سبزیجات نه تنها در پاییز بلکه در هر فصلی است. این گیاهان بسیار خوشمزه و سالم هستند. علاوه بر این که در آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا آنها ماده اصلی بسیاری از غذاها هستند، از این رو در پزشکی نیز بسیار استفاده می شود. اعتقاد بر این است که آنها می توانند بسیاری از بیماری ها را درمان کنند. به عنوان مثال، خوردن آنها به صورت خام باعث می شود بینایی شما تقویت شود.

9. کاهو

کاهو نیازی به مقدمه ندارد. این گیاه شگفت انگیز یکی از پرمصرف ترین سبزیجات روی زمین است. این گیاه یکی از گیاهان مورد استفاده در آشپزی است. بیشتر وعده های غذایی ما حاوی کاهو است. این کاملاً طبیعی است زیرا کاهو هم سالم و هم خوشمزه است. کاهو آب و هوای مرطوب را ترجیح می دهد بنابراین کاشت آن در پاییز یا زمستان یک انتخاب عالی است.

10. پیاز

سبزیجات مناسب کاشت در پاییز

پیاز گیاه ضروری زندگی ماست. می توان آن را خام خورده یا به غذاهای مختلف اضافه کرد. بسیار سالم است مطالعات نشان می دهد که از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، پیاز برای گیاهی سختی برای کاشت نیست. حتی اگر شما یک باغچه ندارید، می توانید آن را در یک گلدان در داخل خانه یا خارج از منزل پرورش دهید.

11. درخت لیمو

سبزیجات مناسب کاشت در پاییز

پاییز زمان مناسبی برای شروع کاشت مرکبات است. این گیاهان از گرمای تابستان بیزار هستند. آنها هوای معتدل را ترجیح می دهند. این به آنها کمک می کند رشد بهتری داشته باشند.

12. توت فرنگی

توت فرنگی میوه ای خوشمزه است. همچنین تنوع بسیار بالایی دارد. می توانید از آنها برای تهیه آب میوه، بستنی و انواع مارمالاد و دسر استفاده کنید یا آنها را خام بخورید. در حقیقت، آنها یکی از میوه های پرطرفدار هستند. اعتقاد بر این است که این میوه هورمون شادی را افزایش می دهد. شما می توانید توت فرنگی را در گلدان نیز پرورش دهید.

13. قارچ

سبزیجات مناسب کاشت در پاییز

قارچ یکی از سبزیجات توصیه شده برای پرورش در پاییز است. این سبزیجات بسیار ارزشمند هستند. قطعاً باید سعی کنید آنها را پرورش دهید. رشد آنها آسان است و با بازدهی و ثمر بالا به شما پاداش می دهند.

این ها بهترین سبزیجات برای کاشت در پاییز هستند. این سبزیجات می توانند سرما را تحمل کنند. علاوه بر این، این سبزیجات بسیار پر ثمر هستند.

از باغبانی و سبزی کاری لذت ببرید!

 

About admin

Check Also

آموزش کاشت نخود فرنگی در گلدان با استفاده از نخود فرنگی + فیلم

در این مطلب  از بخش سبزیجات و صیفی جات قرار آموزش کاشت نخود فرنگی در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *