Home / آفات و بیماری ها / درمان زرد شدن ساقه بامبو از پایین

درمان زرد شدن ساقه بامبو از پایین

درمان زرد شدن ساقه بامبو از پایین چیست؟

بعد از این که مطلب علت چروک شدن ساقه بامبو را در سایت منتشر کردم تصمیم گرفتم علت و درمان زرد شدن ساقه بامبو از پایین رو هم توضیح بدم.

بامبو یکی از محبوبترین گیاهانی هست که در آپارتمان ها و محیط ادارات و بانک ها نگهداری میشه و به خوبی رشد میکنه.

اگر شرایط مناسب رشد براش فراهم باشه شاداب و پر برپ میشه و یه گیاه دکوری بسیار زیبا میشه.

اما متاسفانه از اونجایی که این گیاه در آب نگهداری میشه ممکنه یک سری مشکلات براش به وجود بیاد.

مثلا همین زرد شدن ساقه، پس در ادامه دلیل و درمان زرد شدن ساقه بامبو از پایین و بالا رو مورد بررسی قرار میدم.

علت و درمان زرد شدن ساقه بامبو از پایین

زرد شدن انتهای ساقه به احتمال زیاد ناشی از بیماریهای قارچی ساقه است.
اولین اقدام جدا کردن بامبوها آلوده و بریدن قسمتهایی است که زرد و پلاسیده شده‌اند. تا جایی که آوندها سالم و سفید را مشاهده کنید.

در نگهداری این گیاه دقت کنید که تغییر رنگ گیاه اولین نشانه از بروز بیماری در آن می باشد که چهار دلیل عمده من جمله عوض نکردن به موقع آب گیاه، قرار دادن گیاه در معرض نور و یا باد شدید و مستقیم، کود دهی بیش از اندازه و استفاده از آب کلر دار می باشد.

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن به کانال اصله روی لینک بزنید👇👇👇

کانال اصله در ایتا

درمان زرد شدن ساقه بامبو از پایین

بهتر است آب «بامبو» را هر دو هفته یا حداکثر یک ماه عوض کرد. آب استفاده شده باید آب سبک بوده و فلوراید آب کم باشد، در واقع بهتر است از آبهای معدنی بطری شده یا از آبهای دستگاههای تصفیه آب خانگی یا از چشمه‌های طبیعی که میدانیم آبشان سبک است استفاده کرد. در مناطق کوهستانی مانند اردبیل آب شرب لوله‌های آب شهری سنگین است و در صورت استفاده برای بامبو نتایجی مانند زرد شدن برگها و تنه گیاه یا رشد بسیار کم و عدم طراوت لازم را به همراه دارد همچنین کلر زیاد در آب برای بامبو مشکل ایجاد می کند.

یکی دیگر از دلایل زرد شدن ساقه از پایین کم شدن جریان هوا و اکسیژن به دلیل کوچک بودن ظرف و ازدیاد ریشه و متراکم شدن آن هست. اگر عامل یک بیماری باشد این زرد شدن همراه با نرم شدن ساقه به خصوص در قسمت پایینی ساقه هست.

ظرف آب را تعویض کنید از آبی که کلر و فلوراید آن رفته باشد استفاده کنید سپس کود مخصوص بامبو به گیاه بدهید. گیاه را از مکانی که عبور و مرور زیاد هست یا نزدیکی منبع گرمایی دور کنید و به محیط خنک تری ببرید از قرار دادن در زیر نور زیاد هم بپرهیزید.همه ی شرایط گفته شده در حالتی هست که هنوز ساقه سالم باشد اگر زرد شدن و نرم شدن ساقه در قسمت پایینی هم مشاهده شد هر چه سریع تر ساقه را قطع کنید.

برای جلوگیری از شیوع قارچ ها سعی کنید ظرف بامبو را هنگام تعویض آب با مواد ضدعفونی کننده مانند وایتکس و… ضدعفونی کنید. نگذارید آب سبزه ببندد یا کدر بشود. به دلیل احتمال وجود بیماری قارچی 3 گرم سم مانکوزب را اب گلدان حل نمایید.

اگر بامبو دچار پوسیدگی ساقه شده باید در محل پوسیدگی ساقه که به رنگ زرد در می‌آید و لهیده مانند میشود، آوندها از بین میروند و گیاه دیگر نمیتواند آب به قسمتهای بالایی برساند. و خطر مرگ کل گیاه را تهدید میکند. بنابراین ساقه را باید بالاتر از محل پوسیدگی برید تا آوندهای سالم مشاهده شوند (سطح برش سفید و سالم دیده شود).

انواع زردی برگ بامبو

بیماری های بامبو علت ایجاد بیماری
زرد شدن برگ بامبو نور زیاد، آبیاری با آب نامناسب،
کمبود مواد مغذی
زرد شدن ساقه بامبو از پایین کوددهی زیاد، قارچ بامبو
زرد شدن ساقه بامبو از بالا کمبود مواد مغذی، آلودگی برگ ها
دانه سفید روی ساقه بامبو محل ریشه دهی هستند!
سوختگی نوک برگ بامبو نور بیش از حد
قهوه ای شدن برگ بامبو کمبود رطوبت،
طولانی بودن فاصله تعویض آب
رشد نکردن سرد بودن محیط و پایین بودن دما
خمیدگی ساقه آسیب ریشه ها، کوددهی بیش از حد
وجود لکه سیاه روی برگ ها وجود آفات
وجود جلبک در آب گلدان طولانی بودن فاصله تعویض آب
لاغر شدن ساقه بامبو کمبود نور ومواد مغذی، رشد طولی بیش از حد گیاه

– علت زرد شدن ساقه بامبو از بالا چیست؟

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بامبو در هنگام رشد نمی‌تواند مواد مغذی را به بالا و به برگ ها برساند. برای درمان زرد شدن ساقه بامبو از بالا میتوانید از مکمل های مخصوص و تقویتی بامبو در آب و یا خاک گلدان استفاده کنید.
دقت داشته باشید که تمیز کردن برگ های بامبو با یک پنبه یا دستمال پارچه ای تمیز و خیس میتواند نقش مهمی در سلامت گیاه داشته باشد.
امروزه در اکثر شهر های ایران آلودگی هوا، گرد و غبار و دوده وجود دارد که با نشستن روی سطوح مختلف موجب آسیب به بدن انسان و گل و گیاهان میشود، بنابراین پاک کردن برگ های بامبو از آلودگی ها برای ما ایرانیان و البته بامبو های ایران، امری حیاتی است.

  • اگر میخواهید باعث نابودی و به پایان رساندن زندگی بامبو خود باشید، از آب لوله کشی به طور مستقیم برای آبیاری استفاده کنید. پس از آن شما یک قاتل حرفه ای برای گیاه خود خواهید شد.

اگر گیاهتون بیماره و نیاز به ویزیت داره و یا قصد خرید محصولات درمانی و مراقبتی رو دارین، میتونید از طریق اینستاگرام (@acle_ir) یا ارتباط با آیدی @imagepad در ایتا و تلگرام اقدام کنید. عضو کانال اصله در ایتا هم بشین میتونید به صورت مستقیم با مشاور در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

2 comments

  1. سلام.بامبوی من چروک شده وسط ساقه ش.بریدمش ولی بقیه ساقه تا پیچ اول زرد شده.پایین ساقه خیلی نرم شده چیکارش کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *