Home / گیاهان دارویی / معرفی بهترین گیاهان برای دمنوش (بهترین گیاهانی که برای تهیه دمنوش باید در منرل پرورش دهید)

معرفی بهترین گیاهان برای دمنوش (بهترین گیاهانی که برای تهیه دمنوش باید در منرل پرورش دهید)

معرفی بهترین گیاهان برای دمنوش – داشتن یک باغچه پر از گیاهان مفید و مناسب برای تهیه دمنوش، بسیار جذاب و سرگرم کننده است.

گیاهان مناسب برای دمنوش کاشت و نگهداری آسانی دارند و می توانید آنها را در داخل و خارج از منزل پرورش دهید. اگر می خواهید از دمنوش های گیاهی تازه ، سالم و خوشمزه لذت ببرید ، حتما باید یکی از گیاهان زیر را پرورش دهید. آنها بهترین گیاهان برای دمنوش هستند.

معرفی بهترین گیاهان برای دمنوش

بهترین گیاهان برای دمنوش

1. اسطوخودوس

اگرچه استفاده مردم از اسطوخودوس برای تهیه چای کاملاً متداول نیست، اما یک چای سالم و خوشمزه و عالی را می توان با آن درست کرد. گلهای لوندر یا اسطوخودوس شیرین و معطر هستند. دمنوش اسطوخودوس برای آرام کردن ذهن شما مناسب است. استرس را کاهش می دهد، سردرد را تسکین داده و تنش را کاهش می دهد. برای رشد لوندر باید:

  •  دسترسی روزانه به نور کامل خورشید برای گیاه فراهم شود.
  •  خاک خوب زهکشی شده تهیه شود.

2. به لیمو

بهترین گیاهان برای دمنوش

به لیمو یک انتخاب عالی برای درست کردن دمنوش است. برگهای آن یک چای سالم و خوشمزه درست می کنند که باعث تقویت دستگاه گوارش می شود، درد را از بین می برد و به خلاص شدن از شر آسم کمک می کند. این گیاه معمولاً در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری پرورش می یابد. اگر می خواهید آن را در آب و هوای سرد رشد دهید، باید آن را در محیط های داخلی در گلدان بکارید. در هر صورت ، باید شرایط رشد زیر را فراهم کنید:

  • قرار گرفتن در معرض کامل نور خورشید
  • درجه دما باید بالاتر از 14 درجه فارنهایت (-10 درجه سانتیگراد) باشد در غیر این صورت گیاهان شما خواهند مرد

3. نعناع

بدون شک نعنا یکی از گیاهان محبوب برای درست کردن دمنوش است. نعنا یک چای بسیار خوشمزه و سالم درست می کند. دمنوش های نعناع تا حد زیادی برای مبارزه با بسیاری از بیماری ها مانند اختلالات گوارشی ، درد شکم و گرفتگی معده شناخته شده است. این گیاه با طراوت دوست داشتنی به راحتی رشد می کند. فقط به خاک مرطوب و دسترسی به نور خورشید نیاز دارد. شما می توانید نعناع را هم در بیرون از منزل و هم در داخل خانه پرورش دهید. اگر می خواهید در مورد رشد آن در داخل خانه اطلاعات بیشتری کسب کنید، به این پست نگاهی بیندازید.

4. زنجبیل

در آسیا، چای زنجبیل محبوب ترین چای است. ریشه و برگ آن هم خوراکی بوده و هم برای تهیه چای مناسب است. چای زنجبیل بسیار سالم است و به لطف خاصیت ضد باکتریایی، داروهای فراوانی از آن تولید می شود که برای درمان بیماریهایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و حالت تهوع مفید است. همچنین به بهبود مشکلات گوارشی کمک می کند. زنجبیل برای کاشت مناسب است و فقط به خاک مرطوب و مکانی آفتابی احتیاج دارد.

5. آویشن

این یکی از بهترین ترکیبات دمنوش است. همچنین بسیار سالم است وتوصیه می شود برای درمان مشکلات معده و گلو درد از آن استفاده کنید. هم برگ ها و هم گلهای این گیاه برای تهیه دمنوش مناسب و ایده آل است.

6. بابونه

این گیاه نه تنها برای تهیه چای مناسب است بلکه بسیار زینتی و جذاب نیز می باشد. معمولاً از بابونه برای بهبود خواب استفاده می شود. خاصیت بسیار آرامش بخش و مسکنی دارد. برای چای باید از گلها استفاده کنید نه برگها. گلهای بابونه یک چای با طعم و مزه عالی را ایجاد می کنند.

7. یاسمن

گل یاسمن یکی از بهترین گیاهان برای کاشت به منظور تهیه دمنوش است. می توانید آنها را به چای سبز اضافه کنید یا از آنها برای تهیه چای به تنهایی استفاده کنید. اگر قصد تهیه یک چای گل یاس را دارید، باید چند گل یاس را بچینید و آنها را خوب خشک کنید و سپس از آنها برای تهیه چای استفاده کنید. برای پرورش گل یاس، باید آن را با پشتیبانی و دسترسی کامل به نور خورشید تهیه کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که این گیاه آب و هوای سرد را دوست ندارد.

8. ریحان


ریحان یکی از گیاهان محبوب از نظر سلامتی است. بسیار خوشمزه است و می توان به انواع غذا و سالاد نیز آن را اضافه کرد. علاوه بر این، ریحان برای تهیه دمنوش عالی است. نوشیدن هر روز یک فنجان چای ریحان برای دفع آسم و سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا کافی است. علاوه بر این، از ریحان نیز برای کاهش سطح قند خون و مقابله با بیماریهای قلبی استفاده می شود. اگر می خواهید ریحان پرورش دهید، در اینجا تمام دستورالعمل های مورد نیاز شما آورده شده است.

فیلم کاشت ریحان رو هم در این مطلب میتونید مشاهده کنید.

 

About admin

Check Also

گیاه خارخاسک و فواید بینظیر آن

گیاه خارخاسک (در متون طب سنتی حسک، خسک، شکوهج، شکوهنج) یکی از گیاهان دارویی بوته‌ای ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *