Home / گلهای آپارتمانی / گیاهان آپارتمانی برگ پهن

گیاهان آپارتمانی برگ پهن

شما زمان زیادی را در خانه می‌گذرانید و می‌خواهید محیطی دوستانه، زیبا و دارای آرامش سپری کنید و گیاهان آپارتمانی برگ پهن نه تنها باعث جلب توجه می‌شوند بلکه حس نزدیکی به طبیعت را نیز به شما منتقل می‌کنند.

اگر دوست دارید فضای داخلی آپارتمانتان را زیباتر کنید و در عین حال نمیخواهید هزینه زیادی برای آن صرف نمایید، انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن مناسب شما هستند. گیاهان برگ پهن میتوانند در مرکز توجه یک دکوراسیون قرار گیرند و در نتیجه سبب میگردند که آپارتمان شما بزرگتر از حالت طبیعی و حقیقی خود دیده شود.
شاید نام گیاهان برگ پهن پیشتر به گوشتان خورده باشد و از تاثیر آن‌ها بر زیباتر شدن دکوراسیون مطلع باشید، اما با انواع این گیاهان آشنا نباشید. در ادامه این مطلب راهنمای شما خواهیم بود.

قرار دادن یک گیاه برگ پهن در گوشه اتاق مانند یک لنگر عمل می‌کند و تبدیل به یک منطقه کانونی می‌شود که سایر عناصر اتاق را به هم پیوند می‌دهند. این امر احساس پاکی و خلوص را به خوبی منتقل کرده و انگار فضا را به اتاق مخصوص “نفس کشیدن” تبدیل می‌کند.
البته گیاهان آپارتمانی مینیمالی وجود دارند که مناسب برای دکوراسیون خانه هستند و با خواندن مطلب گیاهان آپارتمانی مینیمال مناسب برای دکوراسیون میتوانید به محیط خود روح و لطافت بیشتری ببخشید. و سعی کنید مینیمالیست باشید و گیاهی انتخاب کنید که بین سه تا پنج برگ بزرگ داشته باشد.

معرفی گیاهان آپارتمانی برگ پهن

  • پرنده بهشتی یا استرلیتزیا

گیاهان آپارتمانی برگ پهن

پرنده بهشتی دارای برگهای سبز روشن است که روی دمبرگ ها به طول 45 سانتی متر قرار گفته اند. مجموعه برگهای این گیاه حالت بادبزنی به خود می گیرند. گل آذین در انتهای ساقه ای به طول متوسط 1 متر است و شامل اسپاتی سبز با لبه قرمز رنگ و قایق مانند است و از درون آن گلچه هایی خارج شده اند. گل کاملا باز آن شبیه پرنده در حال پرواز است و از این رو نام پرنده بهشتی به آن داده شده است. هر شاخه می تواند 10 گل دهد و از زمستان تا بهار گل می دهد.

خواهان نور مستقیم است ولی اگر نور شدید باشد به ویژه در مردادماه باید حتما سایبان برای گیاه تهیه شود. نور شدید و زیاد تابستان باعث سوختگی گیاه می شود.

به سرما حساس است و در مناطق معتدل باید در شرایط گلخانه ای پرورش داده شود. دما در شب بین 13-10 دررجه و در روز 23-20 درجه برای آن مناسب است. گونه REGINAE تنها گونه محصول ده از این گل است که در زمستان در گلخانه گرم و مرطوب کاشته می شود.

  • فیکوس لیراتا

گیاهان آپارتمانی برگ پهن

فیکوس لیراتا با نام انگلیسی( fiddle leaf fig ) بومی مناطق گرمسیری آفریقا بوده و در محیط طبیعی زادگاه خود تا 12 متر قد می‌کشد اما در آپارتمان کند رشد است. به این گیاه به دلیل داشتن برگهای سبز و بزرگ رو به بالا که شبیه به ویالون هستند، فیکوس برگ ویولونی نیز گفته می‌شود. این گیاه دوستدار هوای گرم و مرطوب است اما شرایط محیطی متفاوت از آن را نیز تحمل می‌کند. برگ های پهن و فرم کشیده ی فیکوس لیراتا، آن را برای دکوراسیون شرکت یا محل کار بسیار مناسب کرده است.

این گیاه نور غیر مستقیم متوسط را ترجیح می‌دهد و نزدیک پنجره جنوبی بهترین مکان برای قرار گیری آن است. دقت کنید که نور کم سبب ریزش برگهای زیبای آن می‌شود و در صورت دریافت نور زیاد، رشد آن سریعتر می‌شود. بهتر است هفته ای یکبار گلدان را بچرخانید تا ساقه ی آن رو به نور خم نشود.

  • فیلودندرون امپریال

 

فیلودندرون امپریال دارای برگ هاس سبز تیره بزرگ است که رنگ ارغوانی زیبایی برگ ها را پوشش می دهد.

به صورت کلی فیلودندرون‌ ها گونه‌ای از گیاهان برگ‌ دار هستند که برگ‌ های براق آن این حس را به شما می‌دهند که انگار بخشی از جنگل را در خانه‌ هایتان دارید. این گیاه یادآور مناطق گرمسیری است که زیست بوم اصلی فیلودندرون‌ هاست، پس شبیه سازی چنین فضایی یعنی گرما، نور مناسب و رطوبت بالا بهترین نتیجه را برای نگهداری از این گیاهان دارد.

فیلودندرون امپریال عاشق خاک غنی با زهکشی بالاست. بهترین ترکیبی که برای این گیاه می توانید در نظر بگیرید، مخلوط 1/3 خاک گلدان، 1/3 کوکوپیت و 13 کمپوست است.

  • بابا آدم

بابا آدم  با برگ های درشت و سبز رنگش معروف است و جالب است بدانید که اهلی کردن بابا آدم از فیلیپین شکل گرفته است. در شمال ایران کنار برکه ها و آبگیرها و حتی به عنوان گیاه فضای سبز مقابل هتلها و رستوران ها کاشته میشود.

تماس با شیره گیاه بابا آدم ممکن است باعث حساسیت شود. در قسمت های پایین‌تر گیاه میزان این مواد بیشتر بوده و ممکن است منجر به کرخ شدن یا باد کردن زبان و سختی تنفس شود.

به نور متوسط نیاز دارد ولی در واریته های مختلف نیاز نوری هم متفاوت می باشد، ولی در کل نور غیر مستقیم و متوسط را دوست دارد.

  • برگ انجیری

گل برگ انجیری گلی مناسب برای منازل و نامناسب برای ادارات و دفاتر و شرکت ها می باشد. برگ انجیری گیاهی با برگهای پهن و طراحی شده است که برگهای این گیاه با بریدگی های منظم رشد کرده و در انواع گونه های مختلف آن این شکاف ها طرحهای متفاوتی به خود می‌گیرند . این گیاه بومی جنگل های بارانی جنوب مکزیک و کلمبیا است و در ایران بعضی گونه های آن در بازار یافت می‌شود.

جهت رفاه شما عزیزان آموزش قلمه برگ انجیری در آب نیز در سایت قرار داده شده است.

  • دیفن باخیا

گیاهان آپارتمانی برگ پهن

منشأ گیاه دیفن باخیا آمریکای مرکزی و جنوبی است. این گیاه به دلیل ترشح مواد سمی از برگ‌هایش و تحریک اعضای حساس بدن، با نام سم برگ شناخته می‌شود. دیفن باخیا در مکان سایه‌دار از ماندگاری خوبی برخوردار است؛ اما در زیر نور غیرمستقیم آفتاب نیز توانایی رشد و شکوفا شدن را دارد. یادتان باشد برگ‌های بزرگ آن باید ماهی یک‌بار با اسفنج تمیز شوند و عمل غبار پاشی به‌صورت هفتگی انجام گیرد. یکی از مهم‌ترین نیازهای این گیاه، تعویض گلدان آن به‌صورت سالانه است که باید گلدان قبلی را با یک گلدان بزرگ‌تر عوض کرد.

مشکلات گل دیفن باخیا نیز به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته و راههای برطرف کردن آن ها معرفی شده است.

About admin

Check Also

احیای گل کاغذی خشک شده

احیای گل کاغذی خشک شده

احیای گل کاغذی خشک شده به راحتی انجام پذیره به شرطها و شروطها که در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *