Home / آفات و بیماری ها / علت شل شدن برگ گل بنفشه آفریقایی

علت شل شدن برگ گل بنفشه آفریقایی

در مورد گل زیبای بنفشه آفریقایی و بیماری های بنفشه آفریقایی به صورت کامل توضیحات لازم ارائه شده است لذا در این مطلب علت شل شدن برگ گل بنفشه آفریقایی مورد بررسی قرار می گیرد.

گل بنفشه آفریقایی جزء گل‌های آپارتمانی محسوب می‌شوند که با نگهداری آن می‌تواند از رنگ‌ های متنوع گل‌های آن لذت برد، اما بنفشه آفریقایی هم مانند سایر گل‌ها شرایطی برای نگهداری دارد تا تازه و زیبا بماند.

آبیاری گل بنفشه آفریقایی کمی متفاوت از سایر گل‌ها است. برگ‌های بنفشه آفریقایی نسبت به آب بسیار حساس هستند و چنانچه برگ خیس شوند امکان پوسیدگی گیاه و تشکیل قارچ افزایش پیدا می‌کند.

شاید به جرات بتوان گفت مهم ترین عارضه ای که این گیاه با آن روبرو می شود شل شدن برگ ها باشد!

پس بسیار مهم است که علت شل شدن برگ های گل بنفشه آفریقایی را بشناسید.

علت شل شدن برگ گل بنفشه آفریقایی

بالا بودن دما و یا زیاده روی در آبیاری باعث شل شدن برگ ها می شود، بنفشه آفریقایی ریشه های ظریفی دارد و اگر آبیاری به طور صحیح انجام نگیرد،ریشه ها آسیب می بینند.

در فاصله دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک کاملا خشک شود سپس با آب ولرم و بدون املاح آبیاری کنید. دما از 25 درجه بیشتر نشود.

گل ها برای این هستند که شما را شاداب کنند نه ناراحت! همیشه گیاهانتان را تکثیر کنید تا اگر مشکلی برای آن به جود آمد کل گیاه را از دست نداده باشید.

تکثير اين گياهان به کمک قلمه های برگی به آسانی صورت می گيرد. برگی سالم و عاری از حشرات را انتخاب کرده و از ساقه جدا کنيد. پنج سانتيمتر از دمبرگ آن را باقی بگذاريد و اضافه طول آن را حذف کنيد و در عمق کم با زاويه 45 درجه در يک گلدان حاوی خاک مرطوب (تورب يا ماسه نرم) قرار دهيد.

قبل از هر آبياري خاک آن را لمس کنيد، اگر ذرات به دست شما نچسبيد آن را آبياري کنيد.  در دمای 18 تا 20 ، ظرف مدت چهار تا شش هفته گياهان جديد در پايه دمبرگ تشکيل می شوند. زمانی که بلندی گياهان تازه تشکيل شده به پنج سانتيمتر رسيد آنها را جدا کنيد و جداگانه در گلدان های ۵/۷ سانتيمتری قرار دهيد.

زرد شدن برگ بنفشه آفریقایی

از دلایل اصلی زرد شدن و ریزش برگ‌های گل بنفشه آفریقایی بیماری‌های قارچی می‌باشد. ولی دلایل دیگری هم ممکن است باعث زرد شدن برگ‌ها بشود. کمبود مواد غذایی در خاک که با کوددهی می‌تواند برطرف شود. آبیاری زیاد، خاک سنگین که باعث شود ریشه نتواند به راحتی گسترش پیدا کند. در فصل رشد از کودهای NPK می‌توانید برای گل بنفشه آفریقایی استفاده کنید.

 

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *