Home / کاکتوس و ساکولنت ها / نگهداری از گل پپرومیا پروستراتا (Peperomia prostrata)

نگهداری از گل پپرومیا پروستراتا (Peperomia prostrata)

نگهداری از گل پپرومیا پروستراتا Peperomia prostrata اصلا کار سختی نیست به شرط این که روش نگهداری از این گیاه زیبا رو بلد باشین.

گل پپرومیا پروستراتا، یک گیاه کوچک بومی برزیل است که در آب و هوایی رشد می کند که کاملا شبیه به آب و هوای داخل منزل را دارد. به همین دلیل است که در کلکسیون گیاهان آپارتمانی در سراسر جهان به چشم می خورد.

اندازه آن کوچک است و دارای سرعت رشد آهسته است و طی سه تا پنج سال به بلوغ کامل می رسد. اگر فضای محدودی دارید نگهداری از گل پپرومیا پروستراتا گزینه خوبی است.

نگهداری از گل پپرومیا پروستراتا

پپرومیا پروستراتا که به رشته لاک پشت هم معروف هست، دارای برگ های ریزی است که دقیقا مثل لاک یک لاک پشت به نظر می رسد. این برگ ها در اوایل سبز هستند و با رسیدن به بلوغ، دو رنگ می شوند. یک سبز تیره در تضاد با سبز روشن.

نگهداری از گل پپرومیا پروستراتا

جدول مشخصات

نام رایج گیاه پپرومیا پروستراتا
نام انگلیسی گیاه Peperomia Prostrata , String of Turtles
نام علمی گیاه Peperomia Prostrata
دسته بندی گیاه ساکولنت و کاکتوس, گیاهان آپارتمانی
میزان آبیاری گیاه پس از خشک شدن سطح خاک
نور مناسب گیاه آفتاب غیر مستقیم (زیاد)
روش تکثیر گیاه قلمه زدن
خاک مناسب گیاه ترکیبی از خاک ارگانیک با شن و ماسه یا پرلیت با زهکشی مناسب
دمای مناسب گیاه 18 تا 24 درجه سانتیگراد
آفتها و بیماریهای گیاه کنه تار عنکبوتی، مگس سفید، شپشک آردآلود، پوسیدگی ریشه
ویژگی خاص گیاه برگ های کوچک به شکل پوست لاک پشت

نور مورد نیاز

گل پپرومیا پروستراتا عاشق نور غیرمستقیم خورشید است و در این شرایط رشد و نمو خواهد کرد. طولانی نگه داشتن این گیاه در معرض آفتاب کامل به برگها آسیب می رساند. بنابراین نور غیر مستقیم را به خوبی برایش تامین کنید.

خاک مورد نیاز

افرادی که با پرورش ساکولنت آشنا هستند به خوبی می دانند که این گیاهان زیبا در برابر آبیاری و خیسی خاک مقاومتی ندارند و زود از بین می روند. بنابراین می بایست خاک مخصوصی برای آن ها استفاده شود تا زهکشی خوبی داشته باشد.

پپرومیا پروستراتا مانند سایر ساکولنت ها، در صورت آبیاری زیاد و عدم خشک شدن سریع خاک، مستعد پوسیدگی ریشه و همچنین پوسیدگی برگ است. بنابراین خاک مورد استفاده برای این گیاه حتما باید از زهکش خوب برخوردار باشد. ترکیبی از خاک ارگانیک با شن و ماسه یا پرلیت برای پپرومیا پروستراتا توصیه می شود. در طول فصول رشد می توان با استفاده از کودهای مناسب خاک گیاه را تغذیه کرد.

آموزش ساخت خاک کاکتوس و ساکولنت در سایت قرار داده شده است.

آب مورد نیاز

پس از انتخاب خاک مناسب، می بایست میزان آبیاری هم به درستی و دقت مورد بررسی قرار گیرد.

این گیاه بیش از خشک بودن به آبیاری زیاد حساس است و از خیسی مداوم خاک رنج می برد.

آبیاری خاک گیاه پپرومیا پروستراتا پس از خشک شدن سطح خاک انجام می شود. پروستراتا در برابر آبیاری زیاد حساس و مستعد ابتلا به پوسیدگی ریشه است. بنابراین لازم است پس از آبیاری اطمینان حاصل شود که آب اضافی از گلدان خارج شده است. از علائم آبیاری بیش از حد این گیاه، تغییر رنگ برگ ها از سبز به قهوه ای و زرد و همچنین ریزش برگ هاست. همچنین چروک شدن برگ ها از علائم عدم دریافت آب کافی در گیاه است.

دما و رطوبت مورد نیاز

گل پپرومیا پروستراتا در برابر سرما مقاوم نیست و نباید در دمای کمتر از 10 درجه سانتیگراد نگهداری شود. بهترین محدوده دمایی برای رشد پپرومیا پروستراتا 18 تا 24 درجه سانتیگراد است.

شرایط بومی جنگل های برزیل بارانی و مرطوب است، بنابراین کمی رطوبت را ترجیح می دهد. این امر می تواند با مرطوب نگه داشتن خاک فقط در فصل رشد و استفاده از جزیره محقق شود.

کود مورد نیاز

تغذیه درست این گیاه به حفظ رنگ و طراوت گیاه کمک می کند .

در فصل رشد هر سه هفته یکبار با کود رقیق شده گیاهان آپارتمانی تغذیه کنید. کوددهی در پاییز یا زمستان توصیه نمی شود.

برای تهیه کود مورد نیاز گیاهان آپارتمانی در اینستاگرام و یا از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

نگهداری از گل پپرومیا پروستراتا

آیا گل پپرومیا پروستراتا سمی است؟

متأسفانه این گیاه برای حیوانات خانگی سمی است، بنابراین در صورت استفاده توسط حیوان باید با دامپزشک تماس بگیرید و این گیاه را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

هرس

اگر این گیاه به طور منظم هرس نشود، می تواند ظاهری نامرتب، با رشته های دراز و زشت پیدا کند. در صورت رشد بیش از حد پپرومیا پروستراتا، می توان قسمت بالای برخی از ساقه ها را هرس کرد تا از رشد آن کاسته شود. همچنین می توانید ساقه های بزرگتر، شاخ و برگ های مرده یا برگ های آسیب دیده را از گیاه جدا کرد. باید دقت داشت که هرس زیاد و سنگین گیاه باعث زشت شدن و کاهش شدید رشد آن می شود. هرگونه هرس را با قیچی ضد عفونی شده یا با کاردهای بسیار تیز انجام دهید.

About admin

Check Also

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس و همه فوت و فن های نگهداری از این گیاه

کاکتوس کریسمس و همه فوت و فن های نگهداری از این گیاه در منزل شاید ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *