Home / گلهای فضای باز / گل تاج خروس و فوت و فن نگهداری از این گیاه زیبا

گل تاج خروس و فوت و فن نگهداری از این گیاه زیبا

گل تاج خروس یه گیاه بسیار زیبا با نگهداری ساده و راحته که میتونید در مدت کوتاهی یه گلدان بزرگ و پرپشت و زیبا با گل های رنگارنگ داشته باشید.

گل تاج خروس در دسته گلهای فضای باز هست و اگر داخل خونه نگهداری کنید به گلدهی نمیرسه و چون محیط خشک و کم نور هست ممکنه برگ هاش هم خراب بشه.

تاج خروسی رنگ های زیبایی داره. رنگ های نارنجی، صورتی، قرمز و سبز طیف رنگی این گیاه هستن. این گلها از اواسط تابستان تا اوایل پاییز شکوفا مین و اگر از کود گلدهی استفاده کنید عمر گلها خیلی بیشتر میشه.

 ارتفاع گیاه تاج خروسی بسته به نوع آن از 30 سانتی متر تا 1 متر متغیر است، با سر گل هایی که  تا 30 سانتی متر هم طول دارند.

اگر شما هم دوست دار این گل زیبا هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای نگهداری از گل تاج خروس

  • نور مناسب

تاج خروس برای رشد کردن و گلدهی نیاز به نور کامل نور خورشید داره. این گیاه حداقل باید 8 ساعت نور کامل رو دریافت کنه. در غیر این صورت به گلدهی نمیرسه. اگر در آپارتمان زندگی می کنید حتما گلدان این گیاه را در بالکن قرار بدین. محیط گرفته و بدون گردش هوای داخل منزل برای این گیاه مناسب نیست.

  • آبیاری مناسب

تاج خروسی آبیاری زیاد رو اصلا دوست نداره. به این معنی که نباید خاک گیاه دائما خیس و غرقابی باشه. از طرفی خاک خشک هم برای این گیاه خوب نیست و به سرعت اون رو پژمرده و بی حال میکنه. بهترین روش اینه که خاک رو چک کنید. هر موقع سه چهار سانت از روی خاک خشک شده بود آبیاری کنید.

  • دمای مناسب

تاج خروسی یک گیاه تابستانی است و هوای سرد را دوست ندارد و دمای 25 الی 35 درجه برای رشد ان ایده آل است.
خیس کردن برگها نیز می‌تواند مفید باشد؛ اما بسیار مواظب باشید که فقط برگها را خیس کنید و ابدا آبی به گلها و شکوفه‌ها نپاشید. این عمل را با یک اسپری آب انجام داده و از آبی در دمای محیط استفاده کنید.
اسپری کردن باید در آغاز صبح صورت بگیرد، تا گیاه فرصت کافی برای جذب آن تا قبل از غروب خورشید داشته باشد. بدین شکل از ابتلای گیاه به بیماری‌های قارچی نیز جلوگیری می‌کنید.
تاج خروسی گیاهی گرمسیری است، بنابراین عاشق هوای گرم و مرطوب است.

  • خاک مناسب

داشتن خاکی که عملیات زه کشی را به سرعت انجام دهد برای تاج خروسی بسیار مهم است.
کاشت آن در خاکی با زه کشی نامناسب سبب ابتلای ریشه گیاه به پوسیدگی شده و در نتیجه مرگ آن را به همراه خواهد داشت. خاک سنگین و دارای مقادیر بالای رس برای آن مناسب نیست. چرا که باعث میشه ریشه ها مدت زمان بیشتری در آب باقی بمونن و به سرعت بیمار و قارچی میشن.
خاک مناسب برای گیاه تاج خروسی خاک باغچه و پیت ماس و کوکوپیت است.

خاک مناسب در بسته های 5 لیتری با ارسال رایگان در فروشگاه اینترنتی اصله موجود است.

  • کود مناسب تاج خروس

گل تاج خروس نیاز به کود پتاس بالا داره تا به گلدهی برسه. جلبک دریایی هم بسیار عالی برای این گیاه عمل میکنه و باعث درشت و بزرگ شدن گلها و برگ ها در این گیاه میشه.

برای تهیه خاک و کود مناسب برای گل تاج خروس میتونید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. ارسال به تمام نقاط ایران رایگان است

  • هرس کردن

جدا کردن سرشاخه‌های گیاه، آن را به تولید گل‌های بیشتر تشویق کرده و سبب می‌شود تا انرژی خود را صرف تولید دانه نکند.
گل‌های قدیمی و سپری شده را قبل از اینکه دانه‌ای تولید کنند، از شاخه‌ها جدا کنید. قبل از بریدن، قیچی را به خوبی شسته و با الکل تمیز کنید. زمانی که تیغه‌ها کاملا خشک شدند، قیچی آماده‌ی هرس کردن است.

آفات و بیماری های گل تاج خروس

تاج خروسی مستعد ابتلا به بیماری‌های قارچی است. با آبیاری صحیح و جلوگیری از غرقاب کردن گیاه می‌توانید از این بیماری‌ ها پیشگیری کنید.
کنه تار عنکبوتی، مگس سفید، بیماری قارچی و پوسیدگی ریشه و شته، رایج‌ترین آفات و بیماری هستند که تاج خروسی را مورد حمله قرار می‌دهند.

این آفات در گیاهان آپارتمانی بسیار مرسوم و پرتکرار هستند. بهترین راه برای خلاص شدن از دست این آفات، در درجه اول رعایت نکات صحیح و اصولی نگهداری هست و بعد هم استفاده از سموم مناسب.

خواص گل تاج خروس

  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش وزن
  • تقویت دستگاه گوارش
  • سلامت چشم
  • درمان دیابت
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • درمان واریس
  • جلوگیری از تصلب شرائین

جهت دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی

سینگونیوم صورتی به دلیل طرح و رنگ چشمگیرش، یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است. علاوه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *